Test ojetiny: Mercedes-Benz CLK – cenově dostupný sporťák

vloženo

Druhá generace Mercedesu CLK vyjela jako atraktivní kabriolet nebo elegantní kupé. Mezi sportovně střiženými automobily prémiových značek patří ojeté „cé-el-káčko“ k těm cenově dostupnějším.

Test ojetiny: Mercedes-Benz CLK – cenově dostupný sporťák Test ojetiny: Mercedes-Benz CLK – cenově dostupný sporťák

Zatímco první generace CLK vychází ze třídy E, druhá řada vyráběná v letech 2002 až 2009 stojí na základech menšího „céčka“. Automobil tak dostal kompaktnější rozměry, což jej dělá mrštnějším v zatáčkách. To oceníte zejména u verze kupé, s výbornými jízdními vlastnostmi a tuhostí karoserie. Také kabriolet má velice dobré jízdní vlastnosti, avšak setkat se zde můžete také s turbulencemi v interiéru při jízdě „nahoře bez“ a s kroucením karoserie v zatáčkách, které je typickým neduhem roadsterů a kabrioletů.


Obě karosářské verze zdobí precizně zpracovaný interiér s pohodlnými sedadly a pro mercedesy z této doby typicky ztvárněnou palubní deskou. Velkým plusem je automatické podávání bezpečnostních pásů, které se zaktivuje vždy po zavření dveří – lidé na předních sedadlech tak nemusejí lovit pásy hluboko za sebou. Naopak minus představuje zhoršený přístup k zadním sedačkám přes odklopená přední sedadla, což je dáno i poměrně nízkou střechou vozu. Uspořádání interiéru 2+2 pak jasně prozrazuje, že nabízí vpředu dvě plnohodnotná sedadla, zatímco vzadu jsou dvě místa spíše nouzová.

Místa pro posádku je tedy vpředu dostatek, vzadu jej ale není na rozdávání – nicméně to by u sportovně střiženého automobilu asi nikdo ani nečekal. Na malý sporťák Nabízí „cé-el-káčko“ solidní zavazadlový prostor o objemu 435 litrů. Při cestách ve dvou bude jistě zcela vyhovující. Zajímavostí je absence B-sloupku karoserie a zmínit musíme i bezrámová skla předních dveří. Ještě dodejme, že nepotěší mizerná zpětná vazba řízení, což poněkud kalí radost z jízdy s vozem vybaveným pohonem zadních kol.

CLK druhé generace dostalo jak manuální řazení, tak pětistupňový automat, jehož zdobí spolehlivost, precizní hladká změna převodového stupně a adekvátní reakce při potřebě rychlého podřazení. Na výběr je také dostatek motorizací. Kromě těch benzinových s příjemně sportovním zvukem jsou v nabídce i naftové, což ocení spořivější motoristé. Vůz totiž nepatří mezi úplně nejúspornější, i když do vyhlášených nenasytů má také daleko.

Základem jsou čtyřválcové pohonné jednotky, špičku pak představují osmiválce v podobě verzí 500 a AMG. Základem je však dostatečně silné provedení 200K nabízející výkon 120 kW, které bylo od roku 2006 nabízeno v posílené variantě o výkonu 135 kW. CLK 200K je nejrozšířenějším provedením tohoto modelu, dostatek je ale i šestiválcových verzí 240 a 320 a častěji se také objevuje spolehlivostí vyhlášený pětiválcový turbodiesel 270 CDI v procedení 120 nebo 125 kW. Mezi nafťáky se ale objevily i varianty 220 CDI (čtyřválec o výkonu 100 nebo 110 kW, což u CLK není žádná výhra) a 320 CDI (výkonný šestiválec).

„Obecně můžeme říci, že v případě modelu CLK druhé generace jsou naftové motorizace nadprůměrně spolehlivé,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Zejména benzinové verze se častěji potýkají s nadměrným zakarbonováním, což je důsledek prodloužených servisních intervalů. U automobilů, jejichž majitelé měnili olej nejpozději po ujet 15 000 kilometrů se s tímto problémem zpravidla nesetkáte. Benzinové provedení 200K častěji zlobí zapalovací cívky.

Pozor si dejte na únik oleje u automatických převodovek, ty manuální pak někdy trápí vypadávání rychlostních stupňů. „Vyskytují se vůle na přední nápravě – častěji u vozidel s těžšími motory, kde je přední náprava více zatížena,“ vysvětluje zástupce autobazaru. Zcela nelze vyloučit ani vůle na zadní nápravě, zejména u vozidel s vyšším kilometrovým proběhem. Známé jsou nepřesné palivoměry, občas se lze setkat s vadným alternátorem nebo napínákem řemene pomocných agregátů. „Některé vozy mají nefunkční klimatizaci, proto ji před koupí nezapomeňte vyzkoušet,“ nabádá Jindřich Topol.

Pozornost si zaslouží také karoserie, kde se může objevit koroze na spodní hraně dveří, lemech blatníků nebo na předních blatnících těsně nad nárazníkem, což je typické problémové místo starších mercedesů. Obecně si však Mercedes-Benz CLK druhé generace z hlediska spolehlivosti vůbec nestojí špatně a rozhodně nezklame ani z hlediska jízdních vlastností. Nabídka ojetin ale není zrovna široká a tak může být hledání „toho pravého vozu“ trochu náročnější.


Milan Jirouš

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Mercedes-Benz CLK – cenově dostupný sporťák Fotografie k článku Test ojetiny: Mercedes-Benz CLK – cenově dostupný sporťák Fotografie k článku Test ojetiny: Mercedes-Benz CLK – cenově dostupný sporťák

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..