Test ojetiny: Kia Sportage – SUV pro každého

vloženo

Druhá generace modelu Sportage korejské automobilky Kia patří ve svém segmentu k cenově dostupným vozům pro širokou motoristickou veřejnost. Toto SUV vyjelo jak s pohonem všech kol 4WD, tak s pohonem pouze přední nápravy.

Test ojetiny: Kia Sportage – SUV pro každého Test ojetiny: Kia Sportage – SUV pro každého

Kia Sportage druhé generace vyjela na podzim 2004. Automobil sdílí podvozkovou platformu se svým koncernovým sourozencem Hyundaiem Tucson, který se vyráběl souběžně. Jeho produkce byla započata i ukončena ve stejném roce, jako druhé řady Kie Sportage. Ta sjížděla z výrobní linky do roku 2010, kdy byla nahrazena stejnojmenným nástupcem třetí generace.


Automobil vyjel jak s pohonem předních kol, tak ve verzi 4WD s automaticky spínaným pohonem všech kol, kdy je točivý moment přerozdělován mezi přední a zadní nápravu podle podmínek. Díky tomu si Sportage 4WD hravě poradí s lesní či polní cestou. Stále jde ale o SUV, které není určeno do náročnějšího terénu.

Design vozu už není výkřikem poslední módy, ale ani neurazí. Svým vzhledem Sportage druhé generace osloví spíše usedlejší motoristy a méně náročné řidiče. Těm nabídne komfortní odpružení, i když jízdními vlastnostmi zrovna neohromí. Řízení zcela postrádá zpětnou vazbu a dráhy řazení jsou opravdu dlouhé.

Přimhouřit oko je třeba v interiéru, kde najdeme palubní desku výlučně z tvrdých plastů. Sedadla jednoduchých tvarů poskytnou základní pohodlí, ale neohromí. Zavazadlový prostor o základním objemu 325 litrů také není nic extra. Nic na tom nemění ani fakt, že po sklopení zadních sedadel naroste na objem 1375 litrů. Menší předměty jde nakládat pomocí samostatně výklopného zadního okna ve dveřích zavazadelníku.

Mezi motoristy se těší největší přízni dvoulitrový turbodiesel s technikou vstřikování common rail. Agregát 2.0 CRDi se montoval o výkonech 83, 100, 103 a 110 kW. Méně oblíbené jsou benzinové motorizace: 2.0 16V/104 kW a šestiválec 2.7 V6/129 kW. Dvoulitr se občas přestavoval na LPG, málokdo však ví, že v této verzi také vyjel již továrně upravený. V případě verzí na LPG pozor, aby byl systém vybaven přímazem ventilů. Bez něj je jen otázkou času, kdy si motor vyžádá nákladnou opravu.

Čistě benzinové pohonné jednotky platí za spolehlivé, to je však vykoupeno vyšší spotřebou. „Naftové motory zase někdy trápí potíže se vstřikovači nebo turbodmychadlem,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. To se týká zejména vozidel s vyšším nájezdem, kde jsou motory více opotřebeny.

„První ročníky neměly filtr pevných částic ani dvouhmotový setrvačník. Tyto komponenty od roku 2006 zvyšují případné náklady na servis,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Opotřebený dvouhmotový setrvačník prozradí typický klapot zespodu motoru. Bez ohledu na motorizaci si dejte pozor na stav ložisek kol. Jejich nadměrné opotřebení prozradí typické hučení.

„Před koupí vůz důkladně prohlédněte na zvedáku, zda nemá poškozený podvozek od neopatrné jízdy v terénu,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. Prověrku si zaslouží také veškerá výbava, včetně klimatizace – ta někdy stávkuje. Zlobit může i centrální zamykání.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Kia Sportage – SUV pro každého Fotografie k článku Test ojetiny: Kia Sportage – SUV pro každého Fotografie k článku Test ojetiny: Kia Sportage – SUV pro každého Fotografie k článku Test ojetiny: Kia Sportage – SUV pro každého

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

MINI Countryman X-raid se terénu nezalekne, má zvětšenou světlou výšku a celou řadu úprav

MINI Countryman X-raid se terénu nezalekne, má zvětšenou světlou výšku a celou řadu úprav

Samozřejmostí je pohon všech kol AKK4 a celá řada přímo nespecifikovaných úprav na podvozku. Úpravce vozů MINI použil větší ráfky s pneumatikami s vyššími bočnicemi, což přineslo zvýšení světlé výšky oproti standardnímu..

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Suzuk Ignis nemá kromě Fiatu Panda přímého soupeře. Konkurenci totiž převyšuje možností pohonu všech kol, což je prvek..

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

Nová generace otevřeného modelu BMW střední třídy, nyní s plátěnou střechou startuje na ceně 1 319 500 Kč. Za tuto..

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu..

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu..