Test ojetiny: Kia Rio - líbivý konkurent Fabie | Autanet.cz

Test ojetiny: Kia Rio - líbivý konkurent Fabie

Kia Rio třetí generace staví na moderním vzhledu a technice, díky níž nic neztrácí ani v porovnání s nejžádanějšími vozy třídy malých aut. Nezklame ani jízdními vlastnostmi, a tak pokud hledáte ojetinu v této třídě, rozhodně stojí za úvahu.

Rio třetí generace přišlo na trh v roce 2011 a byla to úplně jiná Kia Rio, než tomu bylo v případě předchozích generací.


Třetí řada se dodnes může chlubit nadčasově moderním vzhledem, ale i bohatou výbavou (nabízela i například i navigace nebo couvací kamera), moderní technikou a zdařilými jízdními vlastnostmi. Krok s nejlepšími ve třídě rozhodně drží po stránce bezpečnosti, když ji technici Euro NCAP udělili plný počet hvězdiček za ochranu posádky při nárazu. Ve výrobě vůz vydržel do roku 2017, kdy byl nahrazen novou, již čtvrtou generací.

Zájemci o ojetou Kiu Rio musejí počítat s menším počtem vozů na trhu, na druhou stranu si mohou být jisti, že nebudou jezdit autem, které má půlka ulice. Většina motoristů vyhledává konkurenční Fabii, Fiestu nebo třeba Polo, přitom ale Rio lze pořídit levněji a rozhodně nezklame. Stejně jako konkurenční automobily, i Rio vyjelo v provedení tří a pětidveřový hatchback. Pro ruský a čínský trh vznikla také varianta sedan, ta se ale v Evropě nenabízela.

kia rio bazar

Interiér vozu nabízí v rámci své třídy dostatek místa pro posádku, zavazadelník o objemu 288 litrů odpovídá průměru v daném segmentu. Prostoru pro posádku dominuje designově povedená palubní deska, kterou i v současnosti zdobí moderní vzhled. Rio může být navíc velice bohatě vybaveno, takže dokáže zastínit i řadu dnešních nových vozů.

Pochvalu si automobil zaslouží i za jízdní vlastnosti. Podvozek zajistí dostatek pohodlí a současně dobré držení jízdní stopy v zatáčkách. Jediná výtka míří k základnímu motoru o objemu 1,25 litru, který výkonově nestačí. Jeho 62 nebo 63 kW (dle roku výroby) je vyhovujících tak při jízdě po městě, případně v jednom při cestách mimo městskou zástavbu - každé kilo navíc zde pocítíte. Na vybraných trzích se jednotka 1.25 CVVT (proměnné časování ventilů) nabízela i v úpravě pro spalování LPG.

Rozhodně lepší volbou je úsporný a dostatečně výkonný agregát 1.4 CVVT, který se montoval ve verzi 79 a 80 kW. Vzhledem k tomu, že jde o na údržbu nenáročný a spolehlivý motor, lze jej označit na ideální. V roce 2012 se objevil jeětě benzinový motor 1.6 CVVT s výkonem 90 kW, který dělá z malého Ria skutečný rychlík. Jenže jej na trhu s ojetými vozy potkáte jen vzácně. Pokud někdo zatouží po turbodieselu, může zvolit tříválec 1.1 CRDi s výkonem 55 kW. Avšak jak je z parametrů patrné, žádná výhra to nebude. Lepší práci odvede čtyřválec 1.4 CRDi s výkonem 66 kW, který má i kultivovanější projev. Automobil dostal pěti a šestistupňovou manuální převodovku, pro zájemce výrobce nabízel i automatickou převodovku, která je ale pouze čtyřstupňová a montovala se výhradně v kombinaci s pohonnou jednotkou 1.4 CVVT.

Kia Rio třetí generace se ukázala jako nad očekávání spolehlivá ojetina, jíž zdobí celkem dobrá životnost brzd a solidní odolnost podvozkových komponent. „Vůle se objevují v silentblocích a čepech přední nápravy, ale až u automobilů s vyšším počtem ujetých kilometrů,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. K častějším závadám tak patří spíše občasné prasknutí žárovky v potkávacích světlometech.

„Při výběru ojetého Ria věnujte zvýšenou pozornost prověrce výbavy, a to včetně klimatizace. Prohlídku rozhodně nepodceňte, i když má automobil dobrou pověst,“ nabádá zástupce autobazaru. Vzhledem k dlouhé záruce automobilů značky Kia si určitě dobře prohlédněte také servisní knížku. „V servisní knížce zkontrolujte včasné absolvování všech pravidelných prohlídek, které jsou pro platnost záruky zásadní,“ upozorňuje Jindřich Topol. Bez v čas absolvovaných prohlídek totiž může být záruční doba zkrácena.

Kia Rio třetí generace patří mezi vydařené malé hatchbacky s dobrou pověstí. Omezená nabídka ojetin na českém trhu může vyžadovat mírně zvýšené úsilí při vyhledávání vozu, na druhou stranu ale zaručí určitou odlišnost od tuctovějších modelů. Přitom ale nejde o nějakou extravaganci či nadměrné poutání pozornosti, o nějž většina motoristů nestojí.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2024

818 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

415 000 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2017

474 000 Kč