Test ojetiny: Hyundai ix20 – malé MPV nabízí velký prostor

vloženo

Hyundai ix20 se mezi našimi řidiči těší velké oblibě. Tomu odpovídá i zájem na trhu ojetin, kde je žádaný v jakékoli motorizaci. Důvodem jsou kompaktní rozměry a současně štědrý vnitřní prostor.

Test ojetiny: Hyundai ix20 – malé MPV nabízí velký prostor Test ojetiny: Hyundai ix20 – malé MPV nabízí velký prostor

V roce 2010 uvedený model ix20, vyráběný v Nošovicích v České republice, vyjel výhradně v pětidveřovém provedení, jakožto malé MPV. Hned následující rok prodělal bariérový test Euro NCAP s výsledkem pět hvězdiček z pěti možných (ochrana posádky při nárazu ohodnocena 89%, ochrana dětí v autosedačkách 85% dle nového hodnocení nárazových zkoušek).


Automobil dostal pouze dva zážehové a dva přeplňované vznětové motory, s nimiž si vystačil až do ukončení výroby v letošním roce.

Na trhu ojetin se nejčastěji setkáte se základní motorizací 1.4 CVVT, která je zcela dostačující. Zejména vezmeme-li v úvahu nejčastější majitele „í-ix-dvacítky“, k nimž patří ženy a také řidiči či řidičky v důchodovém věku. Díky variabilnímu časování ventilů je i základní pohonná jednotka dostatečně svižná, přitom ale potěší svou úsporností.

Jak jsme již naznačili, výhodou Hyundaie ix20 je vzhledem k vnějším rozměrům nabízený vnitřní prostor. To se týká jak místa pro posádku, tak zavazadelníku, který má objem pěkných 440 litrů. Ke kladům se jistě řazí i líbivá palubní deska nebo pohodlná sedadla. Naopak záporem řady ojetin bývá povrzávání interiéru, stejně jako nevalné slícování jednotlivých dílů karoserie.

Názory na jízdní vlastnosti se různí a v zásadě se odvíjejí od jízdního stylu. Model ix20 bude vyhovovat méně náročným a klidnějším motoristům. Ti náročnější, často jezdící svižným tempem, mnohdy mluví o spotřebě základního motoru nad hranicí sedmi litrů. Klidní motoristé pak mohou jezdit i o litr laciněji. Mnohým z nich nevadí ani odskakování zadní nápravy a její větší hlučnost. Vinu pravděpodobně nese výrobcem zvolený odklon zadních tlumičů, ale své dělá také velikost kol a použité pneumatiky. V tisku se dokonce objevil návod, jak zadní nápravu přestavět. Zde ale pozor! Jde o zásah do homologované části vozu, což je nepřípustné a v případě jeho odhalení na STK to znamená stop.

Z hlediska spolehlivosti budou určitě lepší volbou zážehové čtyřválcové motory 1.4 CVVT/66 kW a 1.6 CVVT/92 kW. Kdo však touží po turbodieselu, může sáhnout po některém z naftových čtyřválců 1.4 CRDi/66 kW nebo po 1.6 CRDi/85 kW. Silnější z nich se od roku 2010 dočkal vyššího výkonu 94 kW, slabší 1.4 CRDi byl naopak nabízen s nižším výkonem 57 kW. Základní benzinová čtrnáctistovka se na vybraných trzích prodávala i ve verzi na LPG.

„K častějším problémům modelu ix20 patří mlžení potkávacích světlometů, což je dáno průnikem vlhkosti,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Pozornost si zaslouží také stav brzdových třecích segmentů. Tedy nejen destiček, ale také brzdových kotoučů. Při jejich nadměrném opotřebení dojde stejně jako u jiných vozidel k vlnění.

Občas se můžete setkat s vadným čidlem ABS, vyloučit samozřejmě nelze ani vůle na přední nápravě. „Při prohlídce vozu věnujte pozornost zadní části, konkrétně zadnímu nárazníku, do něhož u některých automobilů dřou dveře zavazadelníku a tím dochází k poškození laku,“ varuje zástupce AAA AUTO. Samozřejmostí by měla být kontrola veškeré elektrické výbavy. Objevují se zejména poruchy klimatizace.

„Ani u mladších ojetin se nenechte ukonejšit dlouhou zárukou. Pro její platnost je totiž důležité dodržování servisních intervalů a řádně vyplněná servisní knížka. Toto si určitě prověřte,“ nabádá Jindřich Topol. Při testovací jízdě si všímejte kromě jiného stavu spojky, která může být nadměrně opotřebená.  


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai ix20 – malé MPV nabízí velký prostor Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai ix20 – malé MPV nabízí velký prostor Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai ix20 – malé MPV nabízí velký prostor Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai ix20 – malé MPV nabízí velký prostor Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai ix20 – malé MPV nabízí velký prostor

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

BMW X1 se dočkalo modernizace. A my? My jednoho z nejzajímavějších provedení ve výbavě M Sport s tužším podvozkem a výkonným dvoulitrovým dieselem, který si nezadá s většími motory. Jak se cele auto změnilo díky..

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Vyplatí se u čerpacích stanic tankovat prémiová paliva, nebo je to u běžných ojetých vozů zbytečné? Jaké vlastně mají..

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

V příštím roce mají všechny nové modely značky Citroën dostat svou hybridní nebo elektrickou verzi a SUV C5 Aircross je..

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Populární Audi A6 generace C7 se vyrábělo v letech 2010 až 2018. K dispozici je s karoserií sedan a v praktičtějším..

Na ostrý Volkswagen T-Roc R milion nestačí, pod kapotou má ale 300 koní

Na ostrý Volkswagen T-Roc R milion nestačí, pod kapotou má ale 300 koní

Nový T-Roc R, všestranný crossover s výkony opravdového sportovního vozu, přijíždí k českým prodejcům značky..