Test ojetiny: Hyundai Genesis Coupé - povedená zadokolka

Toto velké sportovní kupé s pohonem zadních kol vyráběl Hyundai ve své korejské továrně mezi lety 2009 a 2016. Vůz se prodával i na našem trhu, kde je nyní atraktivní ojetinou.

Hyundai Genesis Coupé vyjel v roce 2009 a ve svém původním provedení vydržel do roku 2012 – na evropské trhy přitom vstoupil až v roce 2011. Následovala modernizovaná verze vyráběná v letech 2013 až 2016, která ovšem vstoupila jen na vybrané trhy. Automobil byl od počátku stavěn pro americký trh a uvedení jeho původního provedení v Evropě bylo jen dočasnou záležitostí. Tomu nakonec odpovídá i fakt, že zde po tomto voze sáhlo jen málo řidičů, což nyní znamená opravdu omezenou nabídku ojetin.


Automobil je koncipován jako 2+2 místný, tedy s dvojicí plnohodnotných sedadel vpředu a dvojicí nouzových míst vzadu. Tomu dopovídá i prostorové rozvržení interiéru, jenž nabízí dostatek místa na předních sedadlech, ale přístup dozadu je přes odklopená opěradla předních sedaček dost omezený. Vzadu se navíc případní cestující musejí vypořádat s omezenou nabídkou prostoru, což je zapříčiněno kromě jiného i svažující se střechou sportovně střižené karoserie.

Řidiče potěší velice pohledná palubní deska, plně ladící s designem exteriéru. Kladně můžeme hodnotit také kvalitu použitých plastů nebo pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením těla. Jejich velká šířka ale stojí za skutečností, že ne každému poskytnou sedačky dobrou oporu. Zavazadelník o objemu 332 litrů je pro kupé dostačující.

Genesis Coupé disponuje dobrými jízdními vlastnostmi s jednou výhradou: při průjezdu utahující se zatáčkou se můžete dostat do momentu, kdy měkčí silentbloky zadní nápravy bočnímu zatížení přestanou odolávat a dojde k citelnějšímu stočení vozu dovnitř zatáčky. U automobilu s pohonem zadních kol by však měl řidič s nástupem přetáčivosti počítat. Výhradu máme také k přecitlivělému ESP. Zkušenější řidiči jej mohou deaktivovat a užít si znatelně lepšího chování auta.

Vůz dostal dvě motorizace, obě se přitom nabízeli jak s manuální, tak s automatickou převodovkou. Automat občas ale neví, jakou rychlost má vlastně zařadit. Manuál je navíc z hlediska spolehlivosti rozhodně lepší volbou. Základ nabídky představuje přeplňovaný čtyřválec 2.0 T s výkonem 154 kW (209 k) a maximálním točivým momentem 299 Nm. Po modernizaci tyto hodnoty narostly na 202 kW (275 k) a 373 Nm. V rámci modernizace dostaly oba motory přímé vstřikování benzinu GDI.

Tedy i výborný šestiválec 3.8 V6, který potěší také příjemným zvukem. Původně disponoval výkonem 223 kW (303 k) a maximálním točivým momentem 361 Nm. Po modernizaci se pochlapil na 255 kW (347 koní) a rovných 400 Nm. To mělo za následek zlepšení zrychlení z 0 na 100 km/h z 6,4 s na 5,9 sekundy. Tím ale nabyl všemu konec. Obě pohonné jednotky totiž ještě jednou posílily a to na 204 kW (277 k), respektive 260 kW (354 k).

U přeplňovaného motoru si dejte pozor na stav turba, které trpí pokud není před zhasnutím pohonné jednotky řádně dochlazeno. Vyloučit nelze problémy se zapalovacími cívkami nebo s dobíjením. „Pozor si dejte na vůle v silentblocích a čepech přední nápravy, vyloučit nelze ani vůle na zadní nápravě,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Silentbloky náprav jsou známým slabším místem korejských vozů, i když v posledních letech se v tomto ohledu již citelně zlepšují.

„Velkou pozornost věnujte brzdovým komponentům. Tede nejen destičkám, ale i brzdovým kotoučům. U sportovních aut jsou nezřídka na konci životnosti,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Stejně tak nelze zcela vyloučit ani nadměrně opotřebená ložiska kol, která prozradí typické hučení. „Při výběru automobilu se ale snažte především prověřit jeho historii. Řada sportovních vozidel má za sebou větší havárii a to může zanechat následky, které pak mohou přijít nového majitele na vysoké částky,“ varuje Jindřich Topol z AAA AUTO.

Občas se můžete setkat také s mlžením světlometů, což je dáno průnikem vlhkosti. Hyundai Genesis Coupé není na trhu početně zastoupen a zájemce o něj bude muset chvilku hledat. Na druhou stranu, pokud si vybere, bude vlastníkem vozu, který rozhodně na každém rohu neuvidíte.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč

Dacia Lodgy

Rok výroby 2021

354 900 Kč

Kia Ceed

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč