Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

vloženo

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou spotřebou.

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Accent druhé generace vstoupil na trh v roce 2000 a ve výrobě vydržel šest let. Pak jej nahradil stejnojmenný model třetí řady. Během této doby prošel faceliftem v roce 2003. Bariérový test Euro NCAP ale nikdy neabsolvoval.


Interiér automobilu nabízí vzhledem k vnějším rozměrům opravdu solidní prostor. Výhodou je komfort odpružení, avšak po stránce jízdních vlastností Accent rozhodně nenadchne. Řízení nemá absolutně žádnou zpětnou vazbu, vůz se v zatáčkách citelně naklání a dříve opouští jízdní stopu. Zkrátka patří totiž k podprůměru.

Totéž můžeme říci o zavazadelníku, který disponuje objemem 321 litrů. Lépe je logicky přístupný v liftbacku, nakonec vozidel s touto karosářskou verzí je více než sedanů. V provedení kombi Accent nikdy nevyjel, takže zájemci o tuto praktickou karosářskou verzi musejí hledat u konkurence.

Nabídka pohonných jednotek začíná dvanáctiventilovým čtyřválcem 1.3 12V o výkonu 55 kW. Lepší je však zvolit některou z jeho silnějších verzí: 61, 62 nebo 63 kW. Pro malý automobil jakým Hyundai Accent je bude tento výkon stačit a třináctistovka navíc potěší příznivou spotřebou. Pro zájemce o silnější motorizaci je tu možnost zvolit patnáctistovku nebo šestnáctistovku.

Slabší motor o objemu 1,5 litru je dvanáctiventil s výkonem 66 kW, silnější 1.5 16V nabídne výkon 75 kW. Nejsilnější v nabídce je 1.6 16V o výkonu 77 kW. Na trhu ojetin mají ale drtivou převahu vozidla se třináctistovkou pod kapotou.

Pod kapotu se dostal také jeden turbodiesel. Tříválec 1.5 CRDi používá vstřikování typu common rail, vyznačuje opravdu nízkou spotřebou a také velice znatelnými vibracemi. Jeho výkon 60 kW je i díky turbodmychadlu zcela vyhovující, ale přenos vibrací (hlavně při volnoběhu) do interiéru působí dost nekomfortně.

Za jízdy se projeví laciné provedení vozu. Plasty v interiéru jsou nezřídka zdrojem pazvuků při přejezdu nerovností, méně tlumících hmot se pak projeví zejména při jízdě po mokré vozovce. To totiž na zadních sedadlech uslyšíte hluk odvalujících se pneumatik.

Při výběru ojetého vozu si dejte pozor na známky koroze. Podléhá ji výfuk, ale objevuje se také na lemech blatníků. „Známé jsou poruchy alternátoru a klimatizace. Častěji se můžete setkat i s vůlemi na přední nápravě,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Stejně tak se objevují netěsnosti chladicí soustavy.

„Kratší životnost mají tlumiče, zkontrolovat nezapomeňte funkčnost stěračů, které taktéž častěji zlobí,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Potíže se nevyhýbají ani brzdám, u nichž se můžete setkat s nepravidelným brzdným účinkem, zvlněnými brzdovými kotouči a špatnou funkcí parkovací brzdy.

„U naftové patnáctistovky pozor na stav turbodmychadla, v případě zážehových motorizací se častěji objevují úniky oleje,“ pokračuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Turbodiesel také někdy potrápí vstřikovače, můžete se ale setkat i s vozy, které mají naftový agregát celkově nadměrně opotřebený.

Benzinové motorizace v modelu Accent jsou zkrátka odolnější a spolehlivější. Navíc v případě třináctistovek oceníte široký výběr i příznivou spotřebu.


Milan Jirouš (text a foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Hyundai Matrix – spolehlivý praktik za lidovku

Test ojetiny: Hyundai Matrix – spolehlivý praktik za lidovku

MPV Hyundai Matrix je levné, avšak nepadne do oka každému. Kdo jej vyzkoušel, zpravidla byl spokojen jak se spolehlivostí, tak s ovladatelností a nabídkou prostoru.

Hyundai i30 po modernizaci dostal nový základní i vrcholný motor

Hyundai i30 po modernizaci dostal nový základní i vrcholný motor

Kromě omlazeného vzhledu a novinek v kabině se to hlavní odehrálo pod kapotou kam kromě jiného zavítal nový základní..

Peugeot představil pick-up Landtrek, co Evropy se ale nedostane

Peugeot představil pick-up Landtrek, co Evropy se ale nedostane

Brodivost Landtreku činí 600 mm, světlá výška se pohybuje od 214 do 235 mm a pohonu všech kol nechybí redukční..

Volkswagen Caddy jde s dobou, bude digitální a nahradí MPV

Volkswagen Caddy jde s dobou, bude digitální a nahradí MPV

Prodej nového Caddy bude zahájen v průběhu roku 2020. Pátá generace Volkswagenu Caddy je po dlouhé době zcela novou..

Toyoty Hilux pokořily nejstudenější místo na světě - Pól nedostupnosti

Toyoty Hilux pokořily nejstudenější místo na světě - Pól nedostupnosti

Speciálně upravené terénní picku-upy Toyota Hilux pokořily místo s nejnižší průměrnou teplotou na zemi. V Antarktidě..