Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

vloženo

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou spotřebou.

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Accent druhé generace vstoupil na trh v roce 2000 a ve výrobě vydržel šest let. Pak jej nahradil stejnojmenný model třetí řady. Během této doby prošel faceliftem v roce 2003. Bariérový test Euro NCAP ale nikdy neabsolvoval.


Interiér automobilu nabízí vzhledem k vnějším rozměrům opravdu solidní prostor. Výhodou je komfort odpružení, avšak po stránce jízdních vlastností Accent rozhodně nenadchne. Řízení nemá absolutně žádnou zpětnou vazbu, vůz se v zatáčkách citelně naklání a dříve opouští jízdní stopu. Zkrátka patří totiž k podprůměru.

Totéž můžeme říci o zavazadelníku, který disponuje objemem 321 litrů. Lépe je logicky přístupný v liftbacku, nakonec vozidel s touto karosářskou verzí je více než sedanů. V provedení kombi Accent nikdy nevyjel, takže zájemci o tuto praktickou karosářskou verzi musejí hledat u konkurence.

Nabídka pohonných jednotek začíná dvanáctiventilovým čtyřválcem 1.3 12V o výkonu 55 kW. Lepší je však zvolit některou z jeho silnějších verzí: 61, 62 nebo 63 kW. Pro malý automobil jakým Hyundai Accent je bude tento výkon stačit a třináctistovka navíc potěší příznivou spotřebou. Pro zájemce o silnější motorizaci je tu možnost zvolit patnáctistovku nebo šestnáctistovku.

Slabší motor o objemu 1,5 litru je dvanáctiventil s výkonem 66 kW, silnější 1.5 16V nabídne výkon 75 kW. Nejsilnější v nabídce je 1.6 16V o výkonu 77 kW. Na trhu ojetin mají ale drtivou převahu vozidla se třináctistovkou pod kapotou.

Pod kapotu se dostal také jeden turbodiesel. Tříválec 1.5 CRDi používá vstřikování typu common rail, vyznačuje opravdu nízkou spotřebou a také velice znatelnými vibracemi. Jeho výkon 60 kW je i díky turbodmychadlu zcela vyhovující, ale přenos vibrací (hlavně při volnoběhu) do interiéru působí dost nekomfortně.

Za jízdy se projeví laciné provedení vozu. Plasty v interiéru jsou nezřídka zdrojem pazvuků při přejezdu nerovností, méně tlumících hmot se pak projeví zejména při jízdě po mokré vozovce. To totiž na zadních sedadlech uslyšíte hluk odvalujících se pneumatik.

Při výběru ojetého vozu si dejte pozor na známky koroze. Podléhá ji výfuk, ale objevuje se také na lemech blatníků. „Známé jsou poruchy alternátoru a klimatizace. Častěji se můžete setkat i s vůlemi na přední nápravě,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Stejně tak se objevují netěsnosti chladicí soustavy.

„Kratší životnost mají tlumiče, zkontrolovat nezapomeňte funkčnost stěračů, které taktéž častěji zlobí,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Potíže se nevyhýbají ani brzdám, u nichž se můžete setkat s nepravidelným brzdným účinkem, zvlněnými brzdovými kotouči a špatnou funkcí parkovací brzdy.

„U naftové patnáctistovky pozor na stav turbodmychadla, v případě zážehových motorizací se častěji objevují úniky oleje,“ pokračuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Turbodiesel také někdy potrápí vstřikovače, můžete se ale setkat i s vozy, které mají naftový agregát celkově nadměrně opotřebený.

Benzinové motorizace v modelu Accent jsou zkrátka odolnější a spolehlivější. Navíc v případě třináctistovek oceníte široký výběr i příznivou spotřebu.


Milan Jirouš (text a foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka Fotografie k článku Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Škoda Auto představila elektrické Citigo iV s dojezdem až 260 km

Škoda Auto představila elektrické Citigo iV s dojezdem až 260 km

První elektrický městský model z dílny škodovky váží pouhých 1139 kg a pohání jej elektromotor s výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 Nm. Vše doplňuje automatická převodovka s jedním stálým..

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Segment rodinných vozů je celkem bohatý a tak se v pořadu Autocentral rozhodli otestovat první generaci Peugeotu 3008...

Opel Insignia má po faceliftu, co bude nového a čím se bude chlubit?

Opel Insignia má po faceliftu, co bude nového a čím se bude chlubit?

Modernizovaný Opel Insignia nabídne úspornější motory, uhlazenější design a inteligentní světlomety IntelliLux LED..

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Nový Superb iV je vybaven benzinovým čtyřválcovým motorem 1.4 TSI a elektromotorem. Maximální systémový výkon činí 218..

Seat Tarraco je nyní dostupný v nové verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

Seat Tarraco je nyní dostupný v nové verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

Španělský výrobce rozšiřuje svou nabídku o SUV model Tarraco s pohonem předních kol a automatickou převodovkou DSG. Pod..