Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka | Autanet.cz

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou spotřebou.

Accent druhé generace vstoupil na trh v roce 2000 a ve výrobě vydržel šest let. Pak jej nahradil stejnojmenný model třetí řady. Během této doby prošel faceliftem v roce 2003. Bariérový test Euro NCAP ale nikdy neabsolvoval.


Interiér automobilu nabízí vzhledem k vnějším rozměrům opravdu solidní prostor. Výhodou je komfort odpružení, avšak po stránce jízdních vlastností Accent rozhodně nenadchne. Řízení nemá absolutně žádnou zpětnou vazbu, vůz se v zatáčkách citelně naklání a dříve opouští jízdní stopu. Zkrátka patří totiž k podprůměru.

Totéž můžeme říci o zavazadelníku, který disponuje objemem 321 litrů. Lépe je logicky přístupný v liftbacku, nakonec vozidel s touto karosářskou verzí je více než sedanů. V provedení kombi Accent nikdy nevyjel, takže zájemci o tuto praktickou karosářskou verzi musejí hledat u konkurence.

Nabídka pohonných jednotek začíná dvanáctiventilovým čtyřválcem 1.3 12V o výkonu 55 kW. Lepší je však zvolit některou z jeho silnějších verzí: 61, 62 nebo 63 kW. Pro malý automobil jakým Hyundai Accent je bude tento výkon stačit a třináctistovka navíc potěší příznivou spotřebou. Pro zájemce o silnější motorizaci je tu možnost zvolit patnáctistovku nebo šestnáctistovku.

Slabší motor o objemu 1,5 litru je dvanáctiventil s výkonem 66 kW, silnější 1.5 16V nabídne výkon 75 kW. Nejsilnější v nabídce je 1.6 16V o výkonu 77 kW. Na trhu ojetin mají ale drtivou převahu vozidla se třináctistovkou pod kapotou.

Pod kapotu se dostal také jeden turbodiesel. Tříválec 1.5 CRDi používá vstřikování typu common rail, vyznačuje opravdu nízkou spotřebou a také velice znatelnými vibracemi. Jeho výkon 60 kW je i díky turbodmychadlu zcela vyhovující, ale přenos vibrací (hlavně při volnoběhu) do interiéru působí dost nekomfortně.

Za jízdy se projeví laciné provedení vozu. Plasty v interiéru jsou nezřídka zdrojem pazvuků při přejezdu nerovností, méně tlumících hmot se pak projeví zejména při jízdě po mokré vozovce. To totiž na zadních sedadlech uslyšíte hluk odvalujících se pneumatik.

Při výběru ojetého vozu si dejte pozor na známky koroze. Podléhá ji výfuk, ale objevuje se také na lemech blatníků. „Známé jsou poruchy alternátoru a klimatizace. Častěji se můžete setkat i s vůlemi na přední nápravě,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Stejně tak se objevují netěsnosti chladicí soustavy.

„Kratší životnost mají tlumiče, zkontrolovat nezapomeňte funkčnost stěračů, které taktéž častěji zlobí,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Potíže se nevyhýbají ani brzdám, u nichž se můžete setkat s nepravidelným brzdným účinkem, zvlněnými brzdovými kotouči a špatnou funkcí parkovací brzdy.

„U naftové patnáctistovky pozor na stav turbodmychadla, v případě zážehových motorizací se častěji objevují úniky oleje,“ pokračuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Turbodiesel také někdy potrápí vstřikovače, můžete se ale setkat i s vozy, které mají naftový agregát celkově nadměrně opotřebený.

Benzinové motorizace v modelu Accent jsou zkrátka odolnější a spolehlivější. Navíc v případě třináctistovek oceníte široký výběr i příznivou spotřebu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš (text a foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

629 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

139 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč