Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu

vloženo

Osmá generace Hondy Accord je vyhlášená spolehlivostí, ale i výbornými jízdními vlastnostmi. Nejen mezi japonskými vozy tak patří k tomu nejlepšímu, co lze na trhu s ojetými automobily koupit.

Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu

Historie modelu Accord je opravdu dlouhá. Mezi ojetinami se dnes nejčastěji setkáte se sedmou a osmou generací, které se úspěšně prodávaly jak v provedení sedan, tak kombi. Avšak zatímco kombík sedmé řady měl mimořádně velký zavazadelník, kombi osmé generace už v tomto ohledu nevyniká, což je dáno zejména aerodynamičtější zádí, která jej ale udělala mnohem hezčím vozem. Celkové vůz dostal zdařilejší hrany a linky, díky nimž je i mezi současnými vozy stále vzhledově atraktivní.


Accord osmé generace zdobí i plný počet hvězd získaný v nárazovém testu EuroNCAP v roce 2008, které mu bezezbytku zbyly i po přepočítání na nový systém hodnocení. To svědčí o vysoké bezpečnosti automobilu. Na trhu jej potkáte jak v benzinových motorizacích, tak v provedení s modernizovaným turbodieselem o objemu 2,2 litru, jenž nese označení i-DTEC. K dispozici byl ve dvou výkonových verzích, přičemž i ta slabší má sil na rozdávání. Tím ale trochu předbíháme.

Než se pustíme do hodnocení motorizací, je na místě zhodnotit pracoviště řidiče a interiér obecně. Jeho velkou předností je dostatek místa ve všech směrech, stejně jako pohodlí sedadel a pohledná palubní deska z kvalitních materiálů. Zavazadelník sedanu nabízí objem 467 litrů, kombík má zavazadlový prostor o objemu 406 litrů – samozřejmě po krycí roletku, takže jej lze rozšířit bez nutnosti sklápění zadních sedadel, díky možnosti naložení až po střechu.

Honda Accord

Z hlediska jízdních vlastností můžeme Hondu Accord jen pochválit. Příkladně drží jízdní stopu v zatáčkách, chová se naprosto předvídatelně, je komfortní a přitom nemá houpavě měkký podvozek. Zkrátka zklamání nebudou ani vyznavači komfortu, ani vyznavači sportovnějšího svezení, které naladění odpružení a tlumičů mile překvapí.

Z motorizací jsou na výběr dva benzinové čtyřválce a jeden čtyřválcový turbodiesel. Základní zážehový dvoulitr je přitom k dispozici s výkonem 110 nebo 115 kW, přičemž i základní provedení má dostatek sil. Vrcholné provedení představuje další atmosférický agregát, tentokrát o objemu 2,4 litru a výkonu 148 kW. Největší zájem je však o turbodiesel 2.2 i-DTEC, který můžete mít s výkonem 110 nebo 132 kW. Zde platí, že základní verze je naprosto vyhovující, velice svižná a současně opravdu úsporná (v kombinaci lze bez potíží jezdit se spotřebou cca 6,2 l/100 km).

„U turbodieselu si dejte pozor na stav filtru pevných částic,“ nabádá Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Většinou se naštěstí dá filtr nechat odborně vyčistit, respektive vypálit, a tím jeho životnost prodloužit. Nový totiž patří k těm dražím na trhu (volkswageny, škodovky, ale i peugeoty a citroëny jej mají levnější). Nejde o problémový díl, riziko investice zde ale rozhodně existuje.

Setkat se můžete také s klepajícím dvouhmotovým setrvačníkem, který se tak hlásí o výměnu nebo vadným alternátorem. Právě alternátor u Accordu působí potíže nejčastěji a mnohdy je nutné jej vyměnit na místo repase. Jinak s elektronikou ani elektrickou výbavou nejsou potíže. „Naftové motorizace někdy potrápí vadné vstřikovače,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Stává se tak hlavně u vozidel s nájezdem blížícím se čtvrt milionové hranici.

Přestože vyloženě zrezivělý Accord osmé generace by se na trhu vyskytovat zatím neměl, první známky koroze se těmto vozům už nevyhýbají. Většinou jde zatím jen o orezlé spodky prahů, většinou ještě bez hloubkové koroze, což stál jde levně a účinně řešit obroušením, lakováním a aplikací ochranného nástřiku. Je tedy ještě čas předejít možné vysoké investici. „Drobné známky koroze můžete najít i na kapotě motoru, což následek odlupujícího se laku po nárazech odletujících kamínků. To ale není nic výjimečného a tento problém se týká i vozidel jiných značek,“ dodává Jindřich Topol z AAA AUTO.

Obecně je Honda Accord osmé generace skutečně nadprůměrně spolehlivý automobil. Zájemci o rodinný vůz by jej tedy neměli přehlížet.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Budou elektromobily vozidly budoucnosti? Zelená stopa a dostupnost dobíjejících stanic mluví v jejích prospěch

Budou elektromobily vozidly budoucnosti? Zelená stopa a dostupnost dobíjejících stanic mluví v jejích prospěch

Milujete zvuk spalovacího motoru nebo se vám naopak líbí zcela tichý chod elektromobilů? Právě tyto tiché vozy jsou pravděpodobně naší budoucností. Jaké jsou jejich výhody, které aspekty mluví v jejich prospěch a jak je..

Mazda CX-90 odhalena. Velké SUV pohání silný benzínový šestiválec

Mazda CX-90 odhalena. Velké SUV pohání silný benzínový šestiválec

Ke konci roku 2023 hodlá Mazda uvést čtyři modely z kategorie Large Product Group na globální trh, kde je o SUV velký..

Ohřívat auto v zimě na volnoběh nebo raději hned jet?

Ohřívat auto v zimě na volnoběh nebo raději hned jet?

Autu v zimě déle trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Teprve u dostatečně teplého motoru má motorový i převodový..

Dřevěné garáže: výhody a nevýhody

Dřevěné garáže: výhody a nevýhody

Dřevěná garáž v současnosti zaznamenává prudký nárůst popularity. Stále více lidí se rozhoduje právě pro tento druh..

Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h

Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h

BMW M3 CS je vysokovýkonný sportovní sedan navržený pro jízdy na závodních okruzích. Jeho cena byla stanovena na 3 965..