Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

vloženo

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu hodně najeto, což některé zájemce odradí.

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Accord sedmé generace byl představen v roce 2002 a na trh přišel v roce 2003. Vůz vyjel ve verzích sedan a kombi, které se vyznačuje velkým zavazadlovým prostorem. Obě karosářské verze spojují ostřejší linky karoserie, díky nimž jsou stále v kurzu a design tak nepůsobí tak zastarale. Automobil vydržel ve výrobě do roku 2008, kdy byl nahrazen Hondou Accord osmé generace.


Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel Accord sedmé řady v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu vůz dostal čtyři hvězdičky z pěti možných. To byl na tehdejší dobu dobrý výsledek, ale ne oslnivý, když už jezdila vozidla s pětihvězdičkovým hodnocením. Jako příklad uveďme třeba Mercedes-Benz třídy C, řady W203 vyráběný od roku 2000, který je přímým konkurentem Hondy Accord.

Kladem automobilu je bezesporu prostorný interiér, kterému dominuje tvarově zdařilá a přehledná palubní deska. Samozřejmost představují pohodlná sedadla. Dostatek místa najdeme nejen vpředu, ale také na zadních sedadlech, pochvalně můžeme mluvit i o zavazadelníku. Ten v případě sedanu nabízí objem 460 litrů a u praktičtějšího kombi zaujme objemem 575 litrů.

Zpravidla bohatě vybavené ojeté Hondy Accord sedmé generace zdobí jízdní vlastnosti. Skvěle naladěný podvozek zvládá příkladně tlumit nerovnosti a současně zajišťuje vozu vynikající jízdní vlastnosti. Řidič ale ocení i přesné řazení a slušnou odezvu řízení. Navíc se vždy může spolehnout na dostatek výkonu, a to bez ohledu na zvolenou motorizaci – všechny si totiž s Accordem poradí nad očekávání dobře.

Všechny montované motory jsou totiž výkonné a kultivované čtyřválce z dílen Hondy. Pravda, benzinové si při svižné jízdě nechají za svůj um řádně zaplatit. Je přitom jedno, zda se budeme bavit o základním dvoulitru i-VTEC o výkonu 114 kW nebo o silnějším 2.4 i-VTEC s výkonem 140 kW. Accord sedmé generace se ale do historie zapsal především prvním turbodieselem, který je výsledkem vývoje japonské Hondy. Turbodiesel 2.2 i-CTDi se přitom vyznačuje velice kultivovaným projevem, opravdu úsporným provozem a dostatkem výkonu i pro sportovní jízdu. V tomto ohledu tedy japonská značka nezůstala své pověsti nic dlužna.

Pokud se rozhodnete pořídit si vůz právě s tímto výkonným nafťákem, který pracuje se 103 kW, věnujte zvýšenou pozornost některým jeho slabším místům. „Turbodiesel 2.2 i-CTDi se může potýkat s problémy se vstřikovači,“ upozorňuje na největší slabinu tohoto motoru Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Tyto vozy jsou navíc vybaveny systémem, který umožňuje zapnout topení dříve, než se pohonná jednotka zahřeje. Jenže asi už neexistuje ojetina, v níž by tento unikátní systém „obrácené klimatizace“ fungoval. Naštěstí to ale nemá na nic dalšího vliv, jen v zimě čekáte na topení stejně dlouho, jako u dalších nafťáků.

„Pozornost zaměřte na stav brzdové soustavy. Brzdové destičky a kotouče mnohdy nejsou v ideální kondici, což souvisí s oblibou těchto vozů u sportovně založených řidičů. Ti ale pokud plánují prodej, už nechtějí do auta investovat,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Vyskytují se vůle na přední nápravě a nejeden ojetý Accord má nefunkční klimatizaci. Potíže mohou být také s alternátorem či regulátorem dobíjení.

„Největším nepřítelem Accordu je stejně jako u řady dalších japonských aut koroze. Ta napadá zejména lemy blatníků a prahy, může ale silně poznamenat také brzdové trubičky a podvozek. Proto automobil důkladně zkontrolujte na zvedáku,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. Honda Accord sedmé generace je opravdu nadprůměrně spolehlivý automobil, což potvrzují automechanici, autoelektrikáři i prodejci ojetin a spokojení majitelé, stejně jako jiné vozy má ale svá slabší místa a na ta je třeba dávat pozor.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Dacie mají novou vizuální identitu a pojedou maximálně 180 km/h

Dacie mají novou vizuální identitu a pojedou maximálně 180 km/h

Uvedení nové identity značky je pro společnost Dacia také příležitostí uvést do praxe závazek, který skupina Renault přijala na výroční valné hromadě 23. dubna 2021. Dacia se tak stane první značkou skupiny, která..

Splašené kombi, to je nové BMW M3 v provedení Touring

Splašené kombi, to je nové BMW M3 v provedení Touring

BMW M3 Touring bude nabízené ve verzi Competition s pohonem všech kol M xDrive ve spojení s osmistupňovým automatem a..

Všichni z cesty! Přijíždí nový vůz Škoda Fabia RS Rally2

Všichni z cesty! Přijíždí nový vůz Škoda Fabia RS Rally2

Mladoboleslavská automobilka představila závodní verzi Fabie vycházející z aktuální čtvrté generace. A po čertech ji to..

Nový Volkswagen Amarok šokuje jednou věcí v kabině

Nový Volkswagen Amarok šokuje jednou věcí v kabině

Displeje vládnou novým automobilům. Kromě elektromobilů Tesla nebo modelů od Renaultu téměř všechny automobilky..

Nová Kia Niro má český ceník, na hybrid stačí třičtvrtě milionu korun

Nová Kia Niro má český ceník, na hybrid stačí třičtvrtě milionu korun

Druhou generaci nejprodávanějšího elektromobilu od automobilky KIA je možné objednat již nyní. Samotné uvedení na trh..