Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček

vloženo

Leganza byla cenově dostupným kočárem své doby. Nyní se řadí k nejlevnějším ojetinám, na trhu není moc často k vidění a pokud se objeví v zachovalém stavu, zpravidla si velice rychle najde nového majitele.

Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček

Továrnu značky Daewoo koupil Chevrolet a tím definitivně skončila éra těchto laciných korejských vozů dovážených do Evropy. Ještě než se tak stalo, vyjel na silnice model Leganza, vlajková loď automobilky Daewoo. Stalo se tak již v roce 1997. Ve výrobě přitom automobil nevydržel dlouho. Poslední vůz sjel z linky v roce 2002, doprodej skladových vozů probíhal ale ještě v následujícím roce.


Leganza se nyní řadí mezi nejlacinější ojeté vozy. V tomto segmentu dokáže tento velký sedan zaujmout skutečně štědrou nabídkou místa pro posádku a komfortem odpružení. Zavazadlový prostor o objemu 411 litrů je dostačující. Jasné minus představují laciné plasty v interiéru, na druhou stranu musíme zmínit originálně tvarovanou palubní desku nebo pohodlná sedadla. Ta však nenabízejí dobré boční vedení těla.

daewoo leganza

Jízdními vlastnostmi vůz opravdu neohromí, když se v tomto směru řadí k podprůměru. Současné ojetiny ale mají jiný a zásadnější problém. Je jím koroze, ke které se navíc mnohdy přidává i celkově zanedbaný stav. Právě proto těchto automobilů razantně ubývá, i když za nízkou cenu nabízejí spoustu místa pro cestující a solidní výbavu. Ta čítala elektrická okna, centrální zamykání nebo klimatizaci.

Zpočátku se Leganza v Evropě nabízela výhradně s benzinovým šestnáctiventilovým dvoulitrem o výkonu 98 kW. Pro mimoevropské trhy byl startovací pohonnou jednotkou zastaralý osmiventil 1.8i s výkonem 70 kW. V roce 1999 rozšířil nabídku motorizací pro Evropu další čtyřválec, a to 2.2 16V disponující výkonem 100 kW. S tímto motorem se ale setkáte jen vzácně, protože dvoulitr se ukázal jako vyhovující a navíc pracuje s nižší spotřebou. Zájemci o turbodiesel mají smůlu, Leganza jej nikdy nedostala.

„Pozor si dejte na včasnou výměnu rozvodů, které zde mají krátký interval výměny po 60 000 kilometrech,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Zanedbání tohoto servisu přitom může být pro motor fatální. K častějším závadám patří vůle v řízení, koroze brzdových vedení nebo celkové nadměrné opotřebení třecích brzdových segmentů. Brzdové kotouče jsou navíc u některých ojetin zvlněné.

„Známý je únik motorového a převodového oleje, pozor si dejte na přehřívání motoru. Zejména u dvoulitru, který někdy potká velká nepříjemnost v podobě vadného těsnění pod hlavou,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Výjimkou nejsou ani netěsnosti chladicí soustavy nebo nadměrně opotřebené tlumiče pérování, případně spojka.

„Řada takto starých vozidel má nefunkční klimatizaci, objevují se vůle na přední i zadní nápravě,“ pokračuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Pozor také na korodující výfuk, ale i prahy nebo třeba lemy blatníků. Mnoho vozidel se potýká s korozí i na jiných částech, což vzhledem ke stáří tohoto modelu není až tak překvapivé.


Milan Jirouš (text+foto)

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

První vlastní model Cupry ve výrobě. Jmenuje se Formentor a je to sexy SUV

První vlastní model Cupry ve výrobě. Jmenuje se Formentor a je to sexy SUV

Automobilka Cupra nejprve uvedla na trh upravený Seat Ateca a nyní představuje první vlastní model, který nesdílí karoserii se Seaty. Formentor má ostré rysy a silné motory.

Nová Toyota Land Cruiser je tady, 1,5 milionu stačí

Nová Toyota Land Cruiser je tady, 1,5 milionu stačí

Na český trh přichází modernizovaná Toyota Land Cruiser. Nabídne výkonnější pohonnou jednotku, nové bezpečnostní..

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Automobilka Peugeot se pochlubila novým přírůstkem v podobě plug-in hybridu. Srdcem modelu 508 PSE je benzinový motor..

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..