Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček

vloženo

Leganza byla cenově dostupným kočárem své doby. Nyní se řadí k nejlevnějším ojetinám, na trhu není moc často k vidění a pokud se objeví v zachovalém stavu, zpravidla si velice rychle najde nového majitele.

Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček

Továrnu značky Daewoo koupil Chevrolet a tím definitivně skončila éra těchto laciných korejských vozů dovážených do Evropy. Ještě než se tak stalo, vyjel na silnice model Leganza, vlajková loď automobilky Daewoo. Stalo se tak již v roce 1997. Ve výrobě přitom automobil nevydržel dlouho. Poslední vůz sjel z linky v roce 2002, doprodej skladových vozů probíhal ale ještě v následujícím roce.


Leganza se nyní řadí mezi nejlacinější ojeté vozy. V tomto segmentu dokáže tento velký sedan zaujmout skutečně štědrou nabídkou místa pro posádku a komfortem odpružení. Zavazadlový prostor o objemu 411 litrů je dostačující. Jasné minus představují laciné plasty v interiéru, na druhou stranu musíme zmínit originálně tvarovanou palubní desku nebo pohodlná sedadla. Ta však nenabízejí dobré boční vedení těla.

daewoo leganza

Jízdními vlastnostmi vůz opravdu neohromí, když se v tomto směru řadí k podprůměru. Současné ojetiny ale mají jiný a zásadnější problém. Je jím koroze, ke které se navíc mnohdy přidává i celkově zanedbaný stav. Právě proto těchto automobilů razantně ubývá, i když za nízkou cenu nabízejí spoustu místa pro cestující a solidní výbavu. Ta čítala elektrická okna, centrální zamykání nebo klimatizaci.

Zpočátku se Leganza v Evropě nabízela výhradně s benzinovým šestnáctiventilovým dvoulitrem o výkonu 98 kW. Pro mimoevropské trhy byl startovací pohonnou jednotkou zastaralý osmiventil 1.8i s výkonem 70 kW. V roce 1999 rozšířil nabídku motorizací pro Evropu další čtyřválec, a to 2.2 16V disponující výkonem 100 kW. S tímto motorem se ale setkáte jen vzácně, protože dvoulitr se ukázal jako vyhovující a navíc pracuje s nižší spotřebou. Zájemci o turbodiesel mají smůlu, Leganza jej nikdy nedostala.

„Pozor si dejte na včasnou výměnu rozvodů, které zde mají krátký interval výměny po 60 000 kilometrech,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Zanedbání tohoto servisu přitom může být pro motor fatální. K častějším závadám patří vůle v řízení, koroze brzdových vedení nebo celkové nadměrné opotřebení třecích brzdových segmentů. Brzdové kotouče jsou navíc u některých ojetin zvlněné.

„Známý je únik motorového a převodového oleje, pozor si dejte na přehřívání motoru. Zejména u dvoulitru, který někdy potká velká nepříjemnost v podobě vadného těsnění pod hlavou,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Výjimkou nejsou ani netěsnosti chladicí soustavy nebo nadměrně opotřebené tlumiče pérování, případně spojka.

„Řada takto starých vozidel má nefunkční klimatizaci, objevují se vůle na přední i zadní nápravě,“ pokračuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Pozor také na korodující výfuk, ale i prahy nebo třeba lemy blatníků. Mnoho vozidel se potýká s korozí i na jiných částech, což vzhledem ke stáří tohoto modelu není až tak překvapivé.


Milan Jirouš (text+foto)

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček Fotografie k článku Test ojetiny: Daewoo Leganza – křižník za pár kaček

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Ford Ranger přijíždí s šestiválcem v nové luxusní variantě Platinum

Ford Ranger přijíždí s šestiválcem v nové luxusní variantě Platinum

Luxusní Ranger Platinum pohání šestiválcový třílitrový diesel o výkonu 240 koní a točivém momentu 6600 Nm. Šestiválec spojený s desetistupňovým automatem zaručuje výtečnou dynamiku a možnost tahat přívěs o hmotnosti 3,5..

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Včera automobilka DS předtavila v pražském paláci Lucerna model DS 7, který má zároveň české cenovky. S dieselem jej..

Porsche 911 Dakar je limitka s cenovkou 5,5 milionu korun

Porsche 911 Dakar je limitka s cenovkou 5,5 milionu korun

Tohle bláznivé Porsche 911 Dakar příjíží v limitované edici 2 500 kusů a určitě bude sběratelským skvostem a dobrou..

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline - předokolka s dieselem jezdí za pět

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline - předokolka s dieselem jezdí za pět

V době elektrifikace působí mladoboleslavské SUV jako z jiného světa. Karoq pohání klasický dvoulitrový diesel a je..

Na co nezapomínat v zimě a jak se připravit na sníh

Na co nezapomínat v zimě a jak se připravit na sníh

S nastávající zimou přichází náročné období na silnicích. Je proto dobré připomenout si několik osvědčených tipů a..