Test ojetiny: Daewoo Leganza - křižník za pár kaček | Autanet.cz

Test ojetiny: Daewoo Leganza - křižník za pár kaček

Leganza byla cenově dostupným kočárem své doby. Nyní se řadí k nejlevnějším ojetinám, na trhu není moc často k vidění a pokud se objeví v zachovalém stavu, zpravidla si velice rychle najde nového majitele.

Továrnu značky Daewoo koupil Chevrolet a tím definitivně skončila éra těchto laciných korejských vozů dovážených do Evropy. Ještě než se tak stalo, vyjel na silnice model Leganza, vlajková loď automobilky Daewoo. Stalo se tak již v roce 1997. Ve výrobě přitom automobil nevydržel dlouho. Poslední vůz sjel z linky v roce 2002, doprodej skladových vozů probíhal ale ještě v následujícím roce.


Leganza se nyní řadí mezi nejlacinější ojeté vozy. V tomto segmentu dokáže tento velký sedan zaujmout skutečně štědrou nabídkou místa pro posádku a komfortem odpružení. Zavazadlový prostor o objemu 411 litrů je dostačující. Jasné minus představují laciné plasty v interiéru, na druhou stranu musíme zmínit originálně tvarovanou palubní desku nebo pohodlná sedadla. Ta však nenabízejí dobré boční vedení těla.

daewoo leganza

Jízdními vlastnostmi vůz opravdu neohromí, když se v tomto směru řadí k podprůměru. Současné ojetiny ale mají jiný a zásadnější problém. Je jím koroze, ke které se navíc mnohdy přidává i celkově zanedbaný stav. Právě proto těchto automobilů razantně ubývá, i když za nízkou cenu nabízejí spoustu místa pro cestující a solidní výbavu. Ta čítala elektrická okna, centrální zamykání nebo klimatizaci.

Zpočátku se Leganza v Evropě nabízela výhradně s benzinovým šestnáctiventilovým dvoulitrem o výkonu 98 kW. Pro mimoevropské trhy byl startovací pohonnou jednotkou zastaralý osmiventil 1.8i s výkonem 70 kW. V roce 1999 rozšířil nabídku motorizací pro Evropu další čtyřválec, a to 2.2 16V disponující výkonem 100 kW. S tímto motorem se ale setkáte jen vzácně, protože dvoulitr se ukázal jako vyhovující a navíc pracuje s nižší spotřebou. Zájemci o turbodiesel mají smůlu, Leganza jej nikdy nedostala.

„Pozor si dejte na včasnou výměnu rozvodů, které zde mají krátký interval výměny po 60 000 kilometrech,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Zanedbání tohoto servisu přitom může být pro motor fatální. K častějším závadám patří vůle v řízení, koroze brzdových vedení nebo celkové nadměrné opotřebení třecích brzdových segmentů. Brzdové kotouče jsou navíc u některých ojetin zvlněné.

„Známý je únik motorového a převodového oleje, pozor si dejte na přehřívání motoru. Zejména u dvoulitru, který někdy potká velká nepříjemnost v podobě vadného těsnění pod hlavou,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Výjimkou nejsou ani netěsnosti chladicí soustavy nebo nadměrně opotřebené tlumiče pérování, případně spojka.

„Řada takto starých vozidel má nefunkční klimatizaci, objevují se vůle na přední i zadní nápravě,“ pokračuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Pozor také na korodující výfuk, ale i prahy nebo třeba lemy blatníků. Mnoho vozidel se potýká s korozí i na jiných částech, což vzhledem ke stáří tohoto modelu není až tak překvapivé.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Fiat Grande Panda dostala spalovací motory i čistě elektrickou verzi
Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém

Tipy z autobazarů

Audi A6

Rok výroby 2019

779 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 249 000 Kč

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

429 999 Kč