Test: Nissan Pulsar 1.5 dCi - comeback Almery?

28. 12. 2014
Sdílet článek

Novinka letošního podzimu v podobě Nissanu Pulsar má podle všeho skvěle nakročeno a mohla by navázat na úspěchy svého předchůdce v podobě Almery. Týden jsme proto za volantem patnáctistovky dCi zjišťovali, komu bude nejlépe vyhovovat, v čem vyniká a naopak ztrácí na nejlepší ve třídě.

Nissan Pulsar stojí na nové podvozkové platformě vyvinuté ve spolupráci s automobilkou Renault, která nese označení CMF a bude ji využívat například nová generace Renault Megane. Rozvor náprav dosahuje 2,70 metru, což je hodnota obvyklá spíše pro vozy střední třídy (Volkswagen Golf nabízí 2,63 m). Mladistvý vzhled karoserii Pulsaru nelze upřít, přesto působí vedle svých stájových kolegů (Juke, X-trail či Qashqai) usedleji.

Pulsar může podélný prostor rozdávat
Nissan Pulsar zabíjí veškerou konkurenci v nižší střední třídě poskytovaným podélným prostorem cestujícím v kabině. Špatné to není ani s prostorem nad hlavou na zadních sedadlech, když se za téměř dvoumetrového řidiče pohodlně posadí cestující s výškou 185 cm. Jediným omezením je malá šířka v loktech na předních sedadlech, vzadu je to o něco lepší. Přední sedadla jsou celkově měkčí, tělo se do nich trochu boří, ale dobře ho drží v zatáčkách. Tvrdší zadní sedadla převezou tři dospělé, přičemž prostřední sedadlo je ještě tužší. Cestování na prostředním sedadle není utrpením jako u některých konkurenčních modelů. V kabině se nesetkáte s žádnými pazvuky, ovšem celkové odhlučnění je pouze průměrné. Z vozu je dobrý výhled a při parkování vše ulehčuje soustava kamer kolem celého auta.

Zavazadlový prostor v základní konfiguraci poskytuje využitelný objem 385 litrů, což není špatné. Horší je to s vyšší nákladovou hranou a absencí menších odkládacích prostorů či jiných chytrých řešeních zamezujících pohybu převážených předmětů. Opěradla zadních sedadel lze v případě potřeby sklápět v poměru 60:40. Po sklopení opěradel je nutné počítat se vzniklým schodem. Neobvyklé množství podélného místa má ještě jednu výhodu. Pokud sklopíte zadní opěradlo, z toho předního vyndáte opěrku hlavy, sedadlo posunete vpřed a přední opěradlo opět sklopíte maximálně vzad, vznikne téměř rovná plocha pro odvoz dlouhých předmětů.


Nissan Pulsar

Francouzské srdce rádo spoří
Nissan Pulsar může pohánět dvojice motorů od Renaultu. Základ tvoří přeplňovaná benzínová dvanáctistovka o výkonu 85 kW, kterou lze mimo manuální šestirychlostní převodovky kombinovat také s automatickou převodovkou Xtronic. Druhou volbou je dnes testovaný vznětový čtyřválec 1.5 dCi, který se chlubí extrémně nízkou tovární spotřebou paliva (3,6 l/100 km). Diesel dCi klape po studeném startu trochu více, než bychom si představovali. K výraznému zlepšení však dochází hned po zahřátí a při jízdě je hluk od motoru přehlušen hlukem aerodynamickým. Nárůst síly je plynulý a řada řidičů by ji v reálném provozu rozhodně nehádala udávaný výkon 81 kW. Šestý rychlostní stupeň je dlouhý a při devadesátce agregát točí 1 500 otáček a odebírá 3,4 l/100 km. Při dálniční rychlosti se ručička otáčkoměru vyšplhá na 2 250 otáček a palubní počítač vykazuje spotřebu 4,7 l/100km, což potěší všechny milovníky úsporné jízdy. To nelze říci o fungování systému Stop/Start, který vypíná motor kvůli úspoře paliva. Děje se tak i při studeném motoru a často nečekaně.

V první řadě pohodář
Podvozek s jednoduchou zadní nápravou překvapivě dobře žehlí většinu nerovností. Jízdní komfort není vůbec špatný a bude vyhovovat všem, kteří nechtějí závodit. Díky dlouhému rozvoru vůz působí vznešeně a dospěle. V zatáčkách se karoserie trochu nakloní, ale nic tragického to není (přece jen je to daň za slušný poskytovaný komfort). Stabilizační systém je naladěn příliš aktivně. Pokud se chcete svést ostřeji, je nutné ho deaktivovat, stejně jako již zmíněný Stop/Start systém. Pulsar i v náklonu dlouho drží zvolenou stopu, rozhodit se nechá až na hodně rozmlácené silnici. Řazení je vcelku přesné, ale hlučné. Řízení se hodí k charakteru auta a neztratí se ani při ostřejší jízdě.

Cena a výbava dobrá
Základní model 1.2 DIG-T VISIA s manuální převodovkou pořídíte za 329 000 Kč. Za automat je nutné připlácet 55 100 Kč, za což v případě manuální převodovky dosáhnete na druhý stupeň výbavy ACENTA. Za nejvyšší výbavu TEKNA dáte 465 000 Kč. Model s testovaným dieselem 1.5 dCi pod kapotou přijde v základní výbavě VISIA na 395 000 Kč.



Podařený comeback
Návrat japonské automobilky do nižší střední třídy se podle nás podařil. Pulsar nemůže soupeřit s prémiově pojatými hatchbacky, ale mezi cenově dostupnými poskytuje nadprůměrnou prostornost, slušný komfort, vyvážené jízdní vlastnosti a bohatou výbavu za dobrou cenu. Časem se rozšíří nabídka motorizací a dokonce podle všeho přijde i ostrá verze Nismo.

(plusy)
+ prostorná kabina (zejména v podélném směru)
+ bezpečnostní systémy
+ poskytovaný komfort
+ úsporný diesel
+ pohodlná sedadla
+ převeze dlouhé předměty
+ parkovací kamera
+ poměr ceny a výbavy

(mínusy)
- průměrná prostornost vpředu na šířku
- zatím jen dva motory
- aerodynamický hluk
- hlasitější diesel


Technické údaje: Nissan Pulsar 1.5 dCi

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1461 ccm
Výkon: 81kW(110k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 260Nm/1750-2500 ot./min.
Max. rychlost:   190 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 11,5 s
Spotřeba - kombin.: 3,6 l/100 km
Spotřeba - město: 4,1 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,3 l/100 km
Objem pal. nádrže: 46 l
Délka/šířka/výška: 4387/2017/1520 mm
Rozvor: 2700 mm
Zavazadelník: 385 l
Provozní/celková hmotnost: 1307-1352/1785 kg
Cena modelu od: 329 900 Kč (1.2 DIG-T, VISIA)
Cena testovaného modelu: 445 000 Kč (1.5 dCi, ACENTA)


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč