Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém
Minulý týden do redakční garáže zavítala novinka britsko-čínské automobilky MG. Model 3 s přídomkem hybrid nás dostal svými vlastnostmi. Za cenu Škody Fabie nabídne MG3 Hybrid+ velmi dynamické svezení, které se podobá spíše elektromobilu než vozu spalující benzín. Pokud sháníte auto zhruba za půl milionu, které jezdí dynamicky a zároveň levně, zpozorněte.
A rovnou začneme netradičně pohonnou soustavou. Zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu spojený s třístupňovou automatickou převodovkou disponuje generátorem a elektromotorem. Spalovací jednotka s kompresním poměrem 16,3:1 a výtečnou účinností (až 41 %) dává 75 kW a 128 Nm točivého momentu, přičemž generátor produkuje výkon 45 kW a točivý moment 60 N.m. Trakční elektromotor se sebe pak dostává 100 kW (134 koní) a 250 N.m. Energie pro motory se bere z 350V samodobíjecího akumulátoru o kapacitě 1,83 kWh, která s hmotností 31 kilogramů není velkou zátěží.
Do rychlosti 80 km/h funguje MG3 Hybrid+ jako klasický elektromobil, kdy máte k dispozici 100 kW výkonu. Pokud elektromotoru dochází energie z baterií, je aktivován spalovací patnáctistovka, která přes generátor nabíjí baterie. Nad 80 km/h se k přímému pohonu kol připojuje čtyřválec a řidič má k dispozici 143 kW (195 koní) výkonu, což je velmi příjemné zejména při předjíždění. Pokud zaprší, musí řidič s plynovým pedálem pracovat opatrně, přední kola mají tendenci se protáčet. Sílu rekuperace energie při sundání nohy z plynového pedálu lze nastavit ve třech intenzitách, po nastartování se ovšem vždy defaultně nastaví střední intenzita. Naštěstí na volantu je volitelné tlačítko, kterým se k nastavení rekuperace rychle dostanete (jinak je nutné proklikávat na displeji).
MG3 Hybrid+ nám přišel pro běžného motoristu až příliš svižný. Stovku umí za osm sekund a pružné zrychlení není vůbec špatné. Pokud je sucho, bavit se můžete akcelerací na semaforech – většinu běžných hatchbacků a SUV si tento hybrid dává k snídani. Stačí dupnout na plyn a ručička tachometru letí nahoru jako v elektromobilu. Ty máme v redakci rádi, jsou tiché a vždy máte k dispozici dostatek výkonu. A přesně tak funguje tohle trojkové MG.
Velmi mile nás překvapilo odhlučnění kabiny. To se povedlo a jediným rušivým elementem je spalovací motor v momentě, kdy jedete nad osmdesát a stlačíte plynový pedál. MG3 Hybrid+ se v nízkých rychlostech chová jako hybridní Hondy, ve vysokých pak zvukem jako hybridní Toyoty. S britsko-čínským hybridem se jezdí lehce, svižně a tiše. O zvyk jsou brzdy, ty se v některých momentem vyznačují přehnanou reakcí. V momentě, kdy rychle začnete brzdit nebo více stlačíte brzdový pedál (to se brzdové destičky okamžitě zakusují do kotoučů).
MG3 Hybrid+ si vede skvěle i na dálnici, kde se netrápí a umí si udržet levý jízdní pruh. Špatné to není ani se spotřebou paliva. Výrobce slibuje průměrnou kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, což je hodnota, za kterou lze doopravdy jezdit. Nás ovšem dynamická jízda bavila a vozu jsme nedávali v redakci šanci si příliš odpočinout, proto jsme pět stovek kilometrů zdolali v průměru za 5,4 l/100 km.
MG3 dbá na bezpečnost, která se opírá o nejnovější pokročilé systémy na podporu řízení (ADAS) a technologii MG Pilot. Její součástí je automatické nouzové brzdění nebo inteligentní ovládání dálkových světel.
Pojďme ještě na skok do kabiny. Jedním z výrazných prvků je poměrně čistá palubní deska zahrnující dvojici obrazovek. Za volantem v kapličce najdete 7″ digitální displej, zatímco multimédiím je určen 10,25″ středový displej. Nechybí satelitní navigace ani podpora připojení chytrých telefonů přes Apple CarPlay/Android Auto včetně vestavěné aplikace ISMART lite se špičkovými funkcemi konektivity, vídanými spíše u modelů vyšších tříd.
Některým členům redakce dělalo zpočátku problém najít ideální pozici za volantem, lze ho nastavovat totiž pouze výškově. Nakonec se všichni za volantem vcelku pohodlně uvelebili a vážných stížností nebylo. Z drobností chybí snad jen možnost posuvu středové loketní opěrky nebo nemožnost nastavovat teplotní stupně klimatizace po půl stupních. U automatické klimatizace se ještě musíme zastavit, občas totiž fungovala zvláštně a při nastavených 24°C příliš topila, kdežto u 23°C zase moc chladila. Další drobná výtka směřuje na zavírání pátých dveří, které se ne vždy povedlo zavřít napoprvé. Kufr se svými 293 litry papírově neoslní, v praxi je ovšem příkladně využitelný.
Už v základu nazvaném Essential za 489.900 Kč dostanete automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat, parkovací senzory včetně kamery, sedmipalcový přístrojový panel, desetipalcový středový displej, plnou konektivitu (Apple CarPlay/Android Auto), navigaci, 4 USB porty, ISOFIX, systém udržování vozu v jízdním pruhu, funkci "doprovoď mě domů" nebo patnáctipalcová ocelová kola.
Od druhé výbavy Emotion (529.900 Kč) dostanete navíc startovací tlačítko, šestici reproduktorů, zadní stěrač, kryt zavazadelníku, šestnáctipalcová litá kola nebo automaticky sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka.
Třetí výbava Exclusive (569.900 Kč) přidává LED světlomety, dešťový senzor, 360° parkovací kameru, bezklíčkový přístup, vyhřívaná přední sedadla a volant. Kromě toho nejvyšší výbavě nechybí systém upozorňující na vozy přijíždějící z boku nebo systém upozorňující na změnu jízdního pruhu.
Připlatit můžete za metalický lak 15.000 Kč, čímž výčet možných příplatků končí.
Tak si to shrňme, za půl milionu u MG získáte hodně dynamicky jezdící hybridní hatchback, který navíc nevypadá vůbec špatně. Navíc je napěchovaný výbavou, jak bezpečnostní, tak komfortní. Výrobci se podařilo vyhnout závažným nedostatkům, tak můžeme kritizovat jen drobnosti, které trápí i daleko prémiovější konkurenty s dvojnásobnou cenovkou. V našich očích je MG3 Hybrid+ hodně povedeným automobilem za dobré peníze. A pokud nechcete hybrid, počkejte si na čistě benzínové provedení s ještě nižší cenovkou. My volíme jednoznačně hybrid, jezdí totiž jako elektromobil.
Plusy:
+ pořizovací cena
+ výkon
+ spotřeba paliva
+ dobře fungující hybridní soustava
+ odhlučnění kabiny v běžných rychlostech
+ bohatá výbava
+ využitelnost zavazadelníku
Mínusy:
- občas přehnaná reakce brzd
- zmatkující klimatizace
- hůře se dovírající páté dveře