Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech

vloženo

V ceníku XCeedu korejská automobilka tvrdí, že se jedná o vůz, o kterém dosud všichni jen mluvili. Zda je XCeed tak dobrý, jsme zjišťovali za volantem nejsilnější verze. A jak dopadl?

Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech

Kia XCeed není SUV, ale módní crossover, chcete-li zvýšený hatchback, který ale s modelem Ceed má společné jen přední dveře a zrcátka. Vše ostatní je nové, prakticky se tedy jedná o zbrusu nový vůz.


Nebudeme se zdržovat popisem karoserie, nám v redakci se XCeed líbí ze všech stran a nemáme k jeho vzhledu sebemenší připomínku.

Vůbec špatné to není ani po otevření dveří. Kabina působí moderně a hlavně se nespoléhá jen na dotykové ovládání. XCeed je věrný klasickým ovladačům. Za volantem nechybí dvanáctipalcová digitální přístrojová deska, která mění zobrazovaný obsah a grafiku v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Palubní desce vévodí dotykový destipalcový displej s jemnou povedenou grafikou. Dost ovladačů nalezneme na multifunkčním volantu. XCeed vyniká příkladnou ergonomií, logickým rozvržením ovladačů a bude vyhovovat všem, kteří oceňují klasická tlačítka a otočné ovladače.

V kabině je dostatek prostoru vpředu i vzadu (pro 180 cm vysoké osoby). Dobrou pozici za volantem není problém najít, volant přisunout k tělu a sedačku nastavit dle požadavků. Výhled z vozu je dobrý a špatně na tom není XCeed ani s nabídkou zavazadlového prostoru. Objem 426 litrů bohatě postačí. Nutné je počítat s vyšší nákladovou hranou a dvojitým dnem, které dokáže při sklopení opěradel zadních sedadel vytvořit rovnou ložnou plochu. Nechybí zde 12voltová zásuvka nebo praktická síťka zamezující pohybu zavazadel. Plusové body získává XCeed za elektricky ovládané páté dveře.

Srdce jako zvon, ale s připomínkou

O pohon XCeedu se může starat hned několik pohonných jednotek. Základ tvoří přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW, v nabídce ale naleznete také dva přeplňované zážehové čtyřválce (čtrnáctistovku T-GDI s 103 kW nebo šestnáctistovku T-GDI o výkonu 150 kW). Kromě toho již nějakou dobu můžete volit také vznětový agregát 1.6 CRDi s 100 kW výkonu. My sáhli na nejvýkonnější motorizaci, která je dostupná od třetího výbavového stupně.

Šestnáctistovka T-GDI je potentní motor. Vyniká příkladně tichým a kultivovaným chodem (kromě chvilky po startu, kdy o čtyřválec vydává divné zvuky a máte o něj strach). Pokud šlápnete na plyn, umí za to vzít. Šestnáctistovka nedělá z XCeedu katapult, ale vůz, se kterým lze snadno předjíždět a nemáte ani při vyšších rychlostech pocit nedostatku výkonu.

Zákazníci mohou vybírat mezi šestistupňovým manuálem nebo námi zkoušenou sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DCT. XCeed zvládne v prvním případě sprint z nuly na 100 km/h za 7,6 s, respektive za 7,5 s v kombinaci s automatem. Spojení s dvouspojkovou převodovkou je nastaveno na pohodovější cestování a řazení probíhá hladce.

Kde čtyřválec trochu zklame, je spotřeba paliva. Při snaze o úspornou jízdu se nám nedařilo dostat pod 7,5 l/100 km, výsledná spotřeba po týdnu ježdění činila 9,4 l/100 km. 

Jezdí mnohem lépe než většina SUV a mnoho hatchbacků

Oproti klasickým SUVéčkům je XCeed nižší a lehčí. Narozdíl od takového Hyundai i30 kombi se tady korejcům podařilo odhlučnění posunut na mnohem vyšší úroveň. Obuté lepivé pneumatiky od Continentalu pak daly maximálně vyniknout schopnostem povedeného podvozku.

V běžném režimu dokáže XCeedu zpolykat mnoho kilometrů. Relativně pohodlně a rychle. Po přepnutí do režimu Sport se vůz přiostří a začijete s ním úsměv na tváři i nějakou tu dávku adrenalinu. Na poměry crossoverů jezdí totiž tento model naprosto přesvědčivě. Vyniká příkladně dávkovatelnými brzdy (s lepivkami na suchu vždy zastavíte rychleji, než čekáte) a vyloženě bez citu není ani řízení, což bývá v této kategorii tak nějak zvykem.

Komfort odpružení je více než slušný, vůz se v zatáčkách nekroutí, na rozbitém asfaltu neuskakuje a je na něj spolehl. Zátáčky dokáže projíždět hodně rychle, nevadí mu rychlé změny směru a vyniká stabilitou. To vše nelze o jiných podobných modelech říci. Tam kde jsme s takovým Peugeotem 2008 báli o život, tam XCeed letěl, jako by se nechumelilo. Tady vyvojáři odvedli fantastickou práci. Jízdní projev XCeedu je pro nás velkým překvapením.

Řidičky přívětivý, hezký a ještě k tomu vcelku praktický

Kia XCeed ve vrcholné specifikaci nás oslovila svým designem a až prémiovým zpracováním kabiny, která má logické uspořádání. Fantasticky se pak povedlo odladit podvozek a sladit většinu věcí. Jízdním projevem pak XCeed dokáže oslovit širokou skupinu lidí a uspokojí i ty nejnáročnější motoristy. Pokud bychom měli přece jen něco vytknout, tak to jsou v zásadě pouhé dvě věci - vyšší cenovka a vyšší spotřeba paliva přeplňovaného čtyřválce.

Za Kiu XCeed zaplatíte minimálně 484 980 Kč, přičemž testované provedení ve vrcholné výbavě Exclusive přijde na 654 980 Kč a je tak levnější než diesel 1-6 CRDi s automatem o rovných 30 tisíc korun. Pokud se obejdete bez automatu, ušetříte 40 tisíc korun.

Kia XCeed 1.6 T-GDI
Motor: zážehový řadový přeplňovaný čtyřválec
Objem válců: 1591 ccm
Pohon: předních kol
Výkon: 150 kW/204 koní / 5500 ot./min
Točivý moment: 265 Nm / 1500 – 4500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 7.6 s
Maximální rychlost: 220 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (7DCT)
Spotřeba paliva (l/100 km): 8.6 / 5.8 / 6.8
Objem palivové nádrže: 50 litrů
Délka: 4395 mm
Šířka: 1826 mm
Výška: 1495 mm
Rozvor: 2650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1499 kg
Objem zavazadlového prostoru: 426 litrů

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech Fotografie k článku Test: Kia XCeed 1.6 T-GDI je skvělý crossover, který vyniká v mnoha ohledech

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..