Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

vloženo

Optima SW se stala prvním zástupcem korejské automobilky mezi kombíky střední třídy, který se úspěšně etabloval mezi dravou konkurencí. Po týdnu stráveném za volantem si nás Optima jednoznačně získala a její prodeje by měly být skokově lepší. Předpoklady tohle kombi po faceliftu má skvělé.

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

K testu jsme zvolili prostřední stupeň výbavy Executive Line za 829 980 Kč, který přináší vše potřebné a prakticky není potřeba za nic připlácet.


Pokud přihodíte paket Tec a Premium, žádné vybavenější kombi střední třídy v této cenové relaci nenajdete. Chybět nebudou vyhřívaná i chlazená přední sedadla (vzadu jen vyhřívaná), kvalitní audiosystém, navigace, příkladná konektivita či plná palba bezpečnostních pomocníků.

Kia zaslouží pochvalu za použití klasických tlačítek v interiéru. Palubní deska vyznává přehlednost a účelnost, nečekejte žádné načinčané baroko ani hi-tech výkřiky, každá funkce zde má své fyzické tlačítko. Pokud vám nevyhovuje doba dotyková, v Optimě budete maximálně spokojeni.

Kabina vozu nabídne vpředu dostatek prostoru, vzadu dokonce přebytek (na zadních sedadlech si můžete dát nohu přes nohu). Opěradla vzadu se sklápějí zatáhnutím za páčky na bocích v kufru a jsou dělená v poměru 40:20:40, což v praxi znamená, že v zimě se na hory pohodlně dopraví čtyři cestující plus jejich lyže. Zavazadelník s využitelným objemem 552 litrů (je to 42 litrů víc než v případě sedanu) nabídne místo pod podlahou a po stranách úložné boxy

Potentní srdce

Atmosférický dvoulitr nahradila před časem přeplňovaná 1.6 T-GDI o výkonu 132 kW (180 koní) spojená výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, kterou je možné mít pod kapotou dobře vybavené Optimy SW již za 749 980 Kč. Za tento benzínový čtyřválec si korejská automobilka účtuje stejné peníze jako za 136 koňový diesel 1.6 CRDi spojený s manuální převodovkou, tudíž pro nás volba jasná. Za 7°dvouspojku se u dieselu připlácí dalších 50 000 Kč a tak výkonnější benzín vychází daleko lépe.

Vrchol nabídky představuje verze GT poháněná dvoulitrem T-GDI o výkonu 175 kW (238 k) spřažená s klasickým šestirychlostním automatem. Toto provedení ovšem překračuje magickou hranici jednoho milionu.

Ale zpět k přeplňované šestnáctistovce. Ta poskytuje dostatečnou dynamiku. Stoosmdesát koní a 265 Nm točivého momentu uspokojí většinu řidičů. Točivý moment je dostupný v docela širokém spektru otáček, což znamená, že v běžných rychlostech má Kia vždy dostatek síly. Předjíždění je tedy hračkou.

Moc neoslní uváděné technické parametry, které se řadí spíše k průměru. Optima SW zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost činí 207 km/h. Samotný agregát musíme ale pochválit za minimální hlučnost. Oproti dieselu je to velká změna. Druhou věcí je příjemná spotřeba paliva pohybující se kolem sedmilitrové hodnoty.

Tlačítkem "Drive Mode" můžete měnit jízdní režimy, které mění například tuhost posilovače nebo odezvu na plynový pedál. Změny jsou ale celkem drobné a tak se dá předpokládat, že většina řidičů je vyzkouší párkrát a pak na tlačítko úspěšně zapomenou. Optima SW je zaměřena na cestovní komfort, což je dobře. Optima naprosto přirozeně zdolává dlouhé trasy a řidiče ničím zásadně neruší. I když jsou tlumiče pocitově měkčí, náklony do zatáček jsou srovnatelné třeba se Škodou Superb.

Po čertech dobré kombi

Kia Optima SW nás po týdenním soužití mile překvapila. Na nic si nehraje, disponuje bohatou výbavou, vyznává klasické ovladače a dlouhé cesty zdolává naprosto fantasticky. Umí poskytnout mix vlastností, za který zaplatíte u konkurence daleko více. Tahle Kia má všechny předpoklady, stát se mnohem prodávanějším modelem.

Plusy

  • Cena a výbava
  • Cestovní komfort
  • Svižný a úsporný motor
  • Použití klasických ovladačů

Mínusy

  • Nemožnost individualizace

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte Fotografie k článku Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

BMW X1 se dočkalo modernizace. A my? My jednoho z nejzajímavějších provedení ve výbavě M Sport s tužším podvozkem a výkonným dvoulitrovým dieselem, který si nezadá s většími motory. Jak se cele auto změnilo díky..

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Vyplatí se u čerpacích stanic tankovat prémiová paliva, nebo je to u běžných ojetých vozů zbytečné? Jaké vlastně mají..

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

V příštím roce mají všechny nové modely značky Citroën dostat svou hybridní nebo elektrickou verzi a SUV C5 Aircross je..

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Populární Audi A6 generace C7 se vyrábělo v letech 2010 až 2018. K dispozici je s karoserií sedan a v praktičtějším..

Na ostrý Volkswagen T-Roc R milion nestačí, pod kapotou má ale 300 koní

Na ostrý Volkswagen T-Roc R milion nestačí, pod kapotou má ale 300 koní

Nový T-Roc R, všestranný crossover s výkony opravdového sportovního vozu, přijíždí k českým prodejcům značky..