Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf

vloženo

Třetí generace Ceedu vsází na usedlé křivky, zlepšuje již dobré a ničím zásadně nevybočuje z hlavního proudu. Otestovali jsme Ceed v provedení kombi s dieselovým motorem a automatickou převodovkou, což je kombinace vyhovující nejen rodinám, ale také fleetovým zákazníkům. Jak se nám s konkurentem Škody Octavie jezdilo a jaké v nás nechala dojmy?

Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf

Karoserii Ceedu zejména z boku lehce zaměníte s konkurenčními modely. Třetí generace přišla o kus své identity a nevybočuje nijak výrazněji z řady.


Ani provedení kabiny Vás nijak zásadně nerozhřeje, ovšem ani neurazí. Zejména palubní desce schází nějaká ta třešnička na dortu v podobě ozdobné lišty, pěkného dekoru. Po stránce ergonomie je vše v pořádku, Kia stále sází u důležitých ovladačů na tlačítka a tak máme rádi. Rozmístění tlačítek je logické a intuitivní. Jen škoda ovladačů klimatizace, respektive displejů zobrazující nastavenou teplotu. U těch chybí možnost volby intenzity podsvícení, za ostrého světa nejsou tedy příliš čitelné.

V případě čtyřčlenné posádky rozhodně nebude strádat. Ideální pozici za volantem nalezne většina motoristů rychle, ve výhledu nic nepřekáží. Pokud budeme za každou cenu hledat nějakou pihu na tváři, označit musíme o něco kratší sedáky než je zvykem. Někteří konkurenti poskytují stehnům lepší oporu.

Udávaný využitelný objem zavazadelníku v podobě 625 litrů do země zadupává rekordmana v podobě Škody Octavie Combi. V praxi to tak veselé není, zavazadelník je sice široký a dlouhý, ale na výšku moc nenabídne. Kia totiž do celkového objemu započítala prostor pod podlahou, která vyrovnává po sklopení opěradel schod.

Pod kapotou pracuje nová generace vznětového čtyřválce CRDi. Novinkou je zástavba vstřikování kapaliny AdBlue a nasazení piezo vstřikovačí z vlastního vývoje. Ty pracují s tlakem až 2.200 baru. Šestnáctistovka není špatná a nevymyká se průměru. Je dobře odhlučněná, nad hranicí 1.500 otáček má slušný zátah a nepatří mezi nenažrance. Stejně tak spojení s příplatkovou dvouspojkovou převodovkou nevybočuje z normálu. Samotná skříň řadí hladce, o změnách rychlostí prakticky nevíte. V případě potřeby umí automat podřadit. V zájmu nízké spotřeby převodovka udržuje až nesnesitelně nízké otáčky, často jsme měli tendenci přeřadit sami, jelikož nám její chování bylo proti srsti (zejména při padesátce trvala na zařazeném sedmém rychlostním stupni). Lékem na to se stalo razantní sešlápnutí plynového pedálu, kdy převodovka okamžitě podřadila na trojku. Situace se zlepšuje ve sportovním režimu. Odměnou maximálního snažení převodovky o udržování nízkých otáček je spotřeba paliva. Dlouhodobě lze jezdit pod šest litrů paliva.

V zatáčkách působí Ceed jistě a podvozek funguje velmi dobře, stejně dobře jako u německého konkurenta.  Vpředu podvozek tvoří vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení, přičemž o běžných nerovnostech posádka neví, nekonají se žádné hlučné rány, nic podobného. Vliv na vytříbenější chování zřejmě mělo přepracování geometrie přední nápravy nebo nová pouzdra zadních ramen. Naši výtku zaslouží mizerná dávkovatelnost brzd. Jsou totiž příliš citlivé už při lehkém stlačení plynového pedálu. Stejně tak nám vadilo o něco horší odhlučnění podvozku, neustále slyšíte odvalující se pneumatiky, kdežto aerodynamický hluk se podařilo potlačit velmi dobře.

Kia Ceed ve své třetí generaci zdokonaluje již dobré a je něco jako německý sok z Volfsburgu. Zásadní chyby budete hledat jen těžko, všechno umí totiž dobře. V konečném součtu neurazí ani nijak zásadně nenadchne. Ceed vyhoví nejen rodinám, ale i fleetovým zákazníkům.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf Fotografie k článku Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Ford Ranger přijíždí s šestiválcem v nové luxusní variantě Platinum

Ford Ranger přijíždí s šestiválcem v nové luxusní variantě Platinum

Luxusní Ranger Platinum pohání šestiválcový třílitrový diesel o výkonu 240 koní a točivém momentu 6600 Nm. Šestiválec spojený s desetistupňovým automatem zaručuje výtečnou dynamiku a možnost tahat přívěs o hmotnosti 3,5..

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek

Včera automobilka DS předtavila v pražském paláci Lucerna model DS 7, který má zároveň české cenovky. S dieselem jej..

Porsche 911 Dakar je limitka s cenovkou 5,5 milionu korun

Porsche 911 Dakar je limitka s cenovkou 5,5 milionu korun

Tohle bláznivé Porsche 911 Dakar příjíží v limitované edici 2 500 kusů a určitě bude sběratelským skvostem a dobrou..

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline - předokolka s dieselem jezdí za pět

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline - předokolka s dieselem jezdí za pět

V době elektrifikace působí mladoboleslavské SUV jako z jiného světa. Karoq pohání klasický dvoulitrový diesel a je..

Na co nezapomínat v zimě a jak se připravit na sníh

Na co nezapomínat v zimě a jak se připravit na sníh

S nastávající zimou přichází náročné období na silnicích. Je proto dobré připomenout si několik osvědčených tipů a..