Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - nudný jako Golf, dobrý jako Golf

Třetí generace Ceedu vsází na usedlé křivky, zlepšuje již dobré a ničím zásadně nevybočuje z hlavního proudu. Otestovali jsme Ceed v provedení kombi s dieselovým motorem a automatickou převodovkou, což je kombinace vyhovující nejen rodinám, ale také fleetovým zákazníkům. Jak se nám s konkurentem Škody Octavie jezdilo a jaké v nás nechala dojmy?

Karoserii Ceedu zejména z boku lehce zaměníte s konkurenčními modely. Třetí generace přišla o kus své identity a nevybočuje nijak výrazněji z řady.


Ani provedení kabiny Vás nijak zásadně nerozhřeje, ovšem ani neurazí. Zejména palubní desce schází nějaká ta třešnička na dortu v podobě ozdobné lišty, pěkného dekoru. Po stránce ergonomie je vše v pořádku, Kia stále sází u důležitých ovladačů na tlačítka a tak máme rádi. Rozmístění tlačítek je logické a intuitivní. Jen škoda ovladačů klimatizace, respektive displejů zobrazující nastavenou teplotu. U těch chybí možnost volby intenzity podsvícení, za ostrého světa nejsou tedy příliš čitelné.

V případě čtyřčlenné posádky rozhodně nebude strádat. Ideální pozici za volantem nalezne většina motoristů rychle, ve výhledu nic nepřekáží. Pokud budeme za každou cenu hledat nějakou pihu na tváři, označit musíme o něco kratší sedáky než je zvykem. Někteří konkurenti poskytují stehnům lepší oporu.

Udávaný využitelný objem zavazadelníku v podobě 625 litrů do země zadupává rekordmana v podobě Škody Octavie Combi. V praxi to tak veselé není, zavazadelník je sice široký a dlouhý, ale na výšku moc nenabídne. Kia totiž do celkového objemu započítala prostor pod podlahou, která vyrovnává po sklopení opěradel schod.

Pod kapotou pracuje nová generace vznětového čtyřválce CRDi. Novinkou je zástavba vstřikování kapaliny AdBlue a nasazení piezo vstřikovačí z vlastního vývoje. Ty pracují s tlakem až 2.200 baru. Šestnáctistovka není špatná a nevymyká se průměru. Je dobře odhlučněná, nad hranicí 1.500 otáček má slušný zátah a nepatří mezi nenažrance. Stejně tak spojení s příplatkovou dvouspojkovou převodovkou nevybočuje z normálu. Samotná skříň řadí hladce, o změnách rychlostí prakticky nevíte. V případě potřeby umí automat podřadit. V zájmu nízké spotřeby převodovka udržuje až nesnesitelně nízké otáčky, často jsme měli tendenci přeřadit sami, jelikož nám její chování bylo proti srsti (zejména při padesátce trvala na zařazeném sedmém rychlostním stupni). Lékem na to se stalo razantní sešlápnutí plynového pedálu, kdy převodovka okamžitě podřadila na trojku. Situace se zlepšuje ve sportovním režimu. Odměnou maximálního snažení převodovky o udržování nízkých otáček je spotřeba paliva. Dlouhodobě lze jezdit pod šest litrů paliva.

V zatáčkách působí Ceed jistě a podvozek funguje velmi dobře, stejně dobře jako u německého konkurenta.  Vpředu podvozek tvoří vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení, přičemž o běžných nerovnostech posádka neví, nekonají se žádné hlučné rány, nic podobného. Vliv na vytříbenější chování zřejmě mělo přepracování geometrie přední nápravy nebo nová pouzdra zadních ramen. Naši výtku zaslouží mizerná dávkovatelnost brzd. Jsou totiž příliš citlivé už při lehkém stlačení plynového pedálu. Stejně tak nám vadilo o něco horší odhlučnění podvozku, neustále slyšíte odvalující se pneumatiky, kdežto aerodynamický hluk se podařilo potlačit velmi dobře.

Kia Ceed ve své třetí generaci zdokonaluje již dobré a je něco jako německý sok z Volfsburgu. Zásadní chyby budete hledat jen těžko, všechno umí totiž dobře. V konečném součtu neurazí ani nijak zásadně nenadchne. Ceed vyhoví nejen rodinám, ale i fleetovým zákazníkům.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Fiat Ostatní

Rok výroby 1963

129 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč