Test: Hyundai Tucson má odvahu, kterou mohou konkurenti jen závidět

Automobilce Hyundai odvaha nechybí. Do prodeje totiž vypustila čtvrtou generaci modelu Tucson, která svým designem absolutně vybočuje z řady nudných modelů kategorie SUV. Naprosto originální je příď a palubní deska uvnitř.

K testu dorazil Tucson ve specifikaci 1.6 T-GDI HEV vybavený šestistupňovou automatickou převodovkou a výbavou Style doplněnou paketem Premium. A nás zajímalo, jak horká novinka funguje na českých silnicích.


Hyundai Tucson můžete mít v základní výbavě Start už za 529 900 Kč. Za tuto částku dostanete benzínový čtyřválec 1.6 T-GDI s výkonem 110 kW spojený s manuální šestirychlostní převodovkou a pohonem předních kol. Za dieselové provedení 1.6 CRDi se připlácí 70 tisíc korun, za hybrid o výkonu 169 kW spojený s šestirychlostním automatem pak o dalších sto tisíc víc. A právě hybridní provedení se stalo předmětem našeho testu. Samozřejmě jak se u novinářských vozů patří, bylo vybaveno nejvyšší možnou výbavou Style a pohonem všech kol 4x4, což zvyšuje pořizovací cenu na 919 990 Kč ve které není započítaný příplatkový paket Premium (+ 60 000 Kč) ani příplatkový lak Teal (+ 17 900 Kč). V nabídce je už dražší jen plug-in hybridní provedení s výkonem 195 kW.

Zbrusu nový Tucson oslní zejména svým vzhledem, který nemá v současném automobilové produkci obdoby. Vůz je rozpoznatelný na první pohled, ve dne i v noci. Naprosto originální je maska chladiče. Pokud nerozsvítíte přední světla, v podstatě o nich nevíte. Vzadu je netradičně umístěn znak automobilky na zadním skle a také stěrač, ten není na první pohled vidět, jelikož je schovaný za střešním spojlerem. Karoserie narostla do šířky o 15 mm a na výšku 5 mm. Zkoušený Tucson obouval devatenáctipalcové liťáky, ke kterým se ještě dostaneme.

test hyundai tuscon

Tucson je originální také po otevření dveří. Za volantem nenajdeme klasickou přístrojovou kapličku, tu tady nahrazuje deset a čtvrt palce veliký displej s jemným rozlišením a povedenou grafikou. Displej si hoví za volantem ve stylu tabletu opřeného na palubní desce. Té vévodí stejně rozměrný středový displej ovládaný dotykem. Grafika ani odezva není špatná. Některé prvky nastavení jsou ale schované poměrně hluboko v menu a někdy je složité se k nim dostat. Naštěstí na středovém panelu a tunelu zůstala celá řada klasických tlačítek ovládající to nejdůležitější. Výhrady máme k tlačítkám (D, R, P nebo N) ovládající převodovku, ne vždy se s nimi pracovalo tak dobře, jak bychom očekávali. Tlačítka je nutné stisknout velmi důrazně a ne vždy se nám to dařilo na poprvé. Tlačítko potřebuje domáčknout a zrakem je nutné zkontrolovat jeho rozsvícení, nebo potvrzení módu na palubní desce.

Vpředu se sedí vysoko, což pochopitelně zlepšuje výhled. Široká konzola s tunelem kolenům nepřekáží, sedačky vyhoví i při delších cestách. Kufr má pravidelné tvary a po sklopení sedaček v poměru 40:20:40 vzniká rovná ložná plocha o délce 153 cm a šířce 104 cm (mezi podběhy).

Testovaný exemplář byl obohacen paketem Premium díky kterému vůz obouvá největší možná kola - devatenáctky, disponuje sedadly s koženým čalouněním a předními ventilovanými sedadly s pamětí řidiče. V balíčku nechybí elektronicky řízený systém odpružení, 360stupňový kamerový systém a kamerové sledování slepého úhlu (velmi zajímavý pomocník, který jsme již otestovali u Kii Sorento). Po aktivaci směrovky se spustí v jednom či druhém budíku (podle strany, kam blikáte) obraz z boční kamery. To je praktické a rychle si na tohoto pomocníka zvyknete.

Hybridní Tuscon pohání benzínová šestnáctistovka s označením Smartstream s přímým vstřikováním paliva o výkonu 132 kW (180 koní) disponující maximálním točivým momentem 265 Nm při 5 5000 ot./min. Čtyřválci pomáhá elektromotor o výkonu a tak celkový systémový výkon činí 169 kW (230 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 350 Nm. Hybridní ústrojí spolupracuje se šestistupňovým měničovým automatem a pohonem všech kol 4x4 (v nabídce je i varianta s poháněnou pouze přední nápravou, která je levnější o padesát tisíc korun). Automat je naladěn perfektně, nedočkáte se žádného cukání ani odmlouvání. S hybridním pohonem koopreruje přesně podle očekávání. 

Samotný čtyřválec je vcelku tichým společníkem, víte o něm pouze při předjíždění, kdy se projevuje hrubším zvukem. Maximální udávaná rychlost dosahuje hodnoty 193 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h probíhá za 8,3 sekundy. Obou údajům lze věřit, hybridní Tucson je totiž vcelku čiperný vůz i při vyšších rychlostech. Reálně s ním lze jezdit mimo město za pět litrů na sto, my týdenní test dokončili se spotřebou 7,1 l/100 km, v čemž byl zahrnut i rychlý dálniční přesun a časté jízdy po ucpané Praze.

Auto bylo navrhnuté převážně na komfortní a nenásilně svezení, přičemž můžete volit mezi jízdním režimem ECO (takový Normal) a režimem Sport. Tucson jezdí po hladkých silnicích uvolněni, nejčastěji jsme využívali základní režim ECO, kdy převodovka nenechává vytáčet motor až do červeného pole jako je tomu ve sportovním módu. Vůz se pohybuje ladně, ale v naší specifikaci škodí komfortnímu svezení devatenáctipalcová kola. Nebýt těch, tak jsme plně spokojeni. Na české záplatované silnice doporučujeme raději sedmnáctky, které autu tak nesluší, ale komfort bude o řád vyšší.

Benzínové šestnáctistovce pomáhá elektromotor, ne ovšem tak často, jak bychom očekávali. Zejména při cestách mimo město si Tucson šetří energii v bateriích a nikdy kapacita baterie neklesla pod padesát procent. Tohle Hyundai jednoduše šetří energii baterií pro případ potřeby, třeba předjíždění. Přechod mezi jednotlivými režimy je naprosto plynulý a jen stěží postřehnutelný. Připojování spalovacího motoru k elektrickému pohonu probíhá při náhlé a prudké akceleraci naprosto hladce.

Nová generace Tucsonu se povedla, o čemž svědčí zájem zákazníků. Aktuálně se na vozy čeká několik měsíců. Námi testovaný hybrid s nejlepší výbavou, pohonem všech kol a automatickou převodovkou stojí sice milion, ale nového Tucsona můžete mít už za poloviční částku. A nemusí se vůbec jednat o špatnou koupi. Už druhý stupeň výbavy Comfort nabízí zajímavou výbavu. Pokud nemusíte mít automat a pohon všech kol, stačí Vám 600 tisíc korun. A to není špatná nabídka.

Plusy

  • originální vzhled
  • prostorná kabina
  • zachování fyzických ovladačů
  • komfortní svezení
  • spotřeba paliva

Mínusy:

  • velká kola jsou hezká, ale menší by fungovala lépe
  • neoslnivá dynamika
  • rekuperace a plachtění

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč