Test: Hyundai Kona Electric | Autanet.cz

Test: Hyundai Kona Electric

Elektrické vozy jsou stále pro většinu zahaleny tajemstvím a to i přesto, že se o nich neustále píše, automobilky představují jeden koncept za druhým a elektrická budoucnost je brána jako jistá věc. Což je asi pravda. Jak ale bude vypadat takový první elektromobil, který si koupí člověk doposud zvyklý plnit nádrž benzínem? Zřejmě to nebude Tesla nebo I-Pace, ale spíše něco jako Hyundai Kona Electric, kterou jsme měli k testu.

Hyundai Kona je nejmenším SUV korejské značky dostupném na českém trhu. To znamená, že v následujících letech jej budeme na našich cestách asi vídat velmi často, právě toto je totiž v současnosti ta nejžhavější kategorie nových vozů. Kona má ale připravenou i jednu specialitku, kterou nikdo z konkurence nenabídne, kromě tradiční nabídky motorů je totiž dostupná i jako elektromobil, vůbec první kompaktní elektrické SUV, které si zde můžete koupit. A rozhodně nevznikla jen tak do počtu, nebo jako reakce na normy nastavené Evropskou unií. Kona Electric je totiž velmi schopným autem a možná tím nejlepším elektromobilem, jaký si momentálně můžete v Česku koupit.


Na test se mi do rukou dostala Kona Electric ve vyšší ze dvou dostupných výbav, Ultimate. Ta do už tak bohatě vybavené Kony přidává navíc vychytávky jako ventilovaná přední sedadla, autonomní nouzové brzdění nebo aktivní asistent pro vedení vozu v pruzích LFA. Takto vybavený vůz, kde už nejsou dostupné ani žádné příplatkové prvky výbavy navíc, vás vyjde na 1 259 990 Kč. To ale pouze v základní šedé barvě, pokud chcete jinou, připlatíte si 16 900 Kč, plus dalších 20 tisíc za tmavě provedenou střechu. V této výbavě si nevyberete ani z více druhů pohonu, Kona Electric Ultimate je dostupná jen ve vyšší konfiguraci se 150 kW motorem a 64 kWh baterií.

Zobrazit celý článek >>>

Zdroj: AutoRoad.cz | foto: Michal Dokoupil


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

BMW X5

Rok výroby 2018

1 249 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč

Volkswagen Golf Sportsvan

Rok výroby 2015

255 500 Kč