Test: Hyundai i20 1.4 CRDi - Fabii po krku

22. 03. 2015
Sdílet článek

V segmentu malých automobilů nikdy nebylo tak těsno. S příchodem nových generací se konkurenční boj přiostřil a automobilky produkují stále lépe jezdící městská auta, které dokáží zastoupit roli hlavního vozu v rodině. Vyjímkou není ani dnes testovaný Hyundai i20 s dieselovou čtrnáctistovkou pod kapotou.

Ve třídě malých vozidel je z čeho vybírat. Loňský rok znamenal příchod nové Škody Fabie nebo Opelu Corsa. Oba modely se hodně povedly a nás zajímalo, jak si povede další dobře prodávaný model Hyundai i20.

Nový Hyundai i20 se vyrábí v Turecku, přičemž druhá generace se na českém trhu prodává od listopadu 2014. Karoserie i20 působí oproti předchůdkyni velmi dynamicky a moderně, mezi největší změny patří nová protáhlá přední světla s LED diodami pro denní svícení a zadní kombinovaná světla, přičemž u předních světel Hyundai používá dva druhy žárovek. Základem je H4, přičemž námi testovaném dražší provedení mělo bi-projektorová světla s další žárovkou pro odbočovací světlo. Největší změna se odehrála na céčkovém sloupku, který je proveden v černé barvě a přináší osvěžení.



Pro čtyři akorát
Kabina i20 pojme úplně v pohodě čtyři dospělé, do výšky 185 cm nebudete mít na žádném místě problém, pokud tedy nezvolíte příplatkové panoramatické okno. Vznětovou čtrnáctistovku CRDi získáte výhradně v nejvyšší výbavě Comfort, ve které nechybí nic zásadní a bonusem je například vyhřívaný volant nebo asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Příjemným prvkem je regulace podsvícení ukazatelů na přístrojovém štítu. Prostřednictvím dvou tlačítek můžete regulovat bíle podsvícené ukazatele ve dvaceti 20 stupních intenzity. Dalším zajímavým detailem disponují stopní držáky, které dostaly měkké dojezdy. V kabině nechybí dostatek odkládacích prostor, kapsy ve dveřích pojmou dokonce 1,5litrovou PET láhev. Na zadních sedadlech pak nechybí jasně ohraničené a jednoduše použitelné úchyty Isofix pro dvě dětské sedačky. Jediným místem, kde je znát snaha o úsporu je stahování bočních okének, automatický dojezd má k dispozici pouze řidič.



Po usednutí na sedadlo řidiče nás potěšil ve dvou osách stavitelný volant a výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy, což začíná být v dnešní době vzácností. Správnou pozici za volantem jsme našly rychle a látková dostatečně dimenzovaná sedadla umějí být pohodlná i při delších cestách. Na velmi dobré úrovni se ukázalo být odhlučnění kabiny stejně jako naprosto tichý chod všech tlačítek a ovladačů.  Skvěle je na tom i zavazadlový prostor, který pojme 326 litrů, což je jen o čtyři litry méně než u Fabie, přičemž využitelná šířka zavazadelníku je o nezanedbatelných 7 centimetrů větší než u Fabie. Nechybí držáky na nákupní tašky, od výbavy Comfort pak potěší polohovatelná podlaha, která zahlazuje při sklopených sedadlech vzniklý schod.

Suverén pod kapotou
Pod kapotou i20 můžete mít zážehovou dvanáctistovku o výkonu 55 kW, popř. její silnější verzi s výkonem 62 kW. Ta ve spojení s manuální pětirychlostní převodovkou vyhoví většině motoristů. Ještě lepší volbou je pak čtrnáctistovka s výkonem 74 kW standardně spojená s šestistupňovým manuálem, přičemž za příplatek 25 000 Kč můžete v nejvyšší výbavě získat automatickou čtyřstupňovou převodovku. Dalším motorem v nabídce je vznětový tříválec CRDi o objemu 1,1 litru, který ze sebe dostává 55 kW výkonu, přičemž je spojen s manuální šestirychlostní převodovkou. Námi testovaná vznětová čtrnáctistovka CRDi o výkonu 66 kW disponuje slušným točivým momentem vrcholícím hodnotou 240 Nm v rozmezí 1500-2500 ot./min. Čtyřválec 1.4 CRDi se neztratí ani na dálnici, kde při podřazení na pětku dokáže ukazovat záda v zakázaných rychlostech. Dálniční kilometry pak polyká statečně i při plném obsazení. Při velmi lehké noze lze jezdit kolem čtyř litrů, po Praze pak za pět a při těžké noze na dálnici za šest a půl, což je skvělé. Při objemu palivové nádrže 50 litrů se reálný dojezd pohybuje kolem tisícovky kilometrů.

Uhlazený dospělý projev
Nastavení podvozku je stejně jako u většiny konkurentů tvrdší. Podvozek Hyundai i20 se však chová uhlazeně a s většinou nástrah si dokáže znamenitě poradit. Až doopravdy velké nerovnosti přinášejí rázy od zadních kol. Za největší přednost i20 můžeme považovat poskytovaný dojem dospělého automobilu, přičemž i20 se svým chováním velmi připomíná větší i30. Řazení i brzdy zaslouží pochvalu. Jediným slabším místem je řízení, které je však příjemné a neobtěžuje. Pokud bychom i20 měli porovnat s novou Fabií, tak Škodovka se lépe řídí, ale Hyundai lépe jezdí. A právě vznešený jízdní projev i20 může při koupi malého automobilu rozhodnout.



V ničem nestrádá
Korejská automobilka se dokázala s novou generací vypracovat mezi nejlepší ve třídě, přičemž vsadila nejen na povedený design, odpovídající jízdní vlastnosti a také na detaily, které dělají auto autem. Naprosto přesvědčivé je skvělé dílenské zpracování, nabídka pohonných jednotek, pětiletá záruka i pořizovací cena. Testovaná konfigurace s čtyřválcovým dieselem zastoupí hravě roli většího automobilu, jelikož dokáže bez větších problémů zdolávat dlouhé trasy.

Plusy
+ design
+ prostornost
+ zavazadelník
+ kvalita zpracování interiéru
+ ergonomie
+ úsporný a živý diesel
+ komfortní jízdní vlastnosti
+ pětiletá záruka

Mínusy
- nekomunikativní posilovač řízení
- menší možnosti osobní konfigurace příplatkové výbavy
- chudá základní výbava
- absence automatického dojezdu okének
 


Technické údaje Hyundai i20 1.4 CRDi 6MT, Comfort
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1396 ccm
Výkon: 66kW(90k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 240Nm/1500-2500 ot./min.
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 12,1 s
Spotřeba - kombin.: 3,9 l/100 km
Spotřeba - město: 4,7 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  3,4 l /100 km
Objem pal. nádrže:   50 l
Délka/šířka/výška: 4035/1734/1474 mm
Rozvor: 2570 mm
Zavazadelník: 326/1042 l
Provozní/celková hmotnost: 1240-1355/1690 kg
Základní cena: 239 990 Kč (1.2i/55kW, Family)
Cena test. modelu od: 379 990 Kč (1.4 CRDi/66 kW, Comfort)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce AutaNet.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč