Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Smart - konečně náhrada za populární ix20

Také Vám chybí model ix20? Nezoufejte, novodobým nástupcem může být Huyndai Bayon, který jsme důkladně otestovali. Bayon je větší než i20 a menší než Kona, přitom se chlubí velmi příznivou cenovkou.

Bayon startuje už na 359 tisících, přičemž za sesterskou Kiu Stonic zaplatíte 374.980 Kč a Škodu Kamiq dokonce 427.900 Kč. Zkoušená motorizace v podobě přeplňované tříválce 1.0 T-GDI startuje na 389.990 Kč ve výbavě Comfort, v testované výbavě Smart na 449.990 Kč.


Hyundai Bayon je v podstatě malinko zvýšený hatchback a ne SUV, jak je už nějakou dobu moderní. Oproti výchozí i20 je Bayon vyšší pouze o 4 centimetry a dosahuje výšky těsně pod hranicí 1,5 metru. Jen pro srovnání - taková Dacia Sandero je ještě o pár milimetrů vyšší. Oproti i20 je Bayon zhruba o 14 cm delší a velikostně může soupeřit s Renaultem Captur nebo Peugeotem 2008.

Huyndai Bayon interiér

Uvnitř vozu je palubní deska převzatá z i20, což přináší ve výbavě Smart desetipalcovou přístrojovou kapličku za volantem a uprostřed palubní desky osmipalcový dotykový displej. Ve vrcholné výbavě se můžete těšit dokonce z desetipalcového displeje obohaceného o navigaci. Manuální klimatizaci dostanete vždy, za automatickou si nelze připlatit. Hyundai ji dovoluje pojit jen s nejvyšší výbavou. V jednoduše pojatém interiéru jsme se rychle rozkoukali a ovládání nám nedělalo žádný problém. Vyhovovala nám i použitá grafika v přístrojovce, tu nelze měnit. Bayon také nedovoluje například vypnutí automatického zamykání vozu po rozjezdu - dveře se odemknou až při vyjmutí klíčku, což může změnit pouze servis. Stop-start systém lze vypnout podržením klasického tlačítka nalevo od volantu. Stejně tak tam naleznete tlačítko vyhřívání volantu nebo roller sloužící k seřizování sklonu světlometů. Vše praktické.

Hyundai Bayon kufr

V testované výbavě Smart dostanete kromě jiného zpětná zrcátka bez elektrického sklápění, již zmíněný vyhřívaný volant nebo vyhřívaná sedadla. Řidič i cestující ocení příjemné sedačky. Škoda jen, že sedačky nejsou polohovatelné jako kdysi v ix20. Bayon exceluje s velikostí zavazadlového prostoru – kufr pojme 411 litrů, což je víc než nabízí větší Kona (374 l). Na druhou stranu takový Renault Captur dokáže nabídnout posuvnou zadní lavici a objem 422-536 litrů.

Bayon koupíte nejlevněji se základním benzínovou dvanáctistovkou, což je atmosférický čtyřválec o výkonu 62 kW (84 koní). Ten pořídíte pouze  v kombinaci s pětirychlostním manuálem. Za přeplňované tříválce T-GDI se připlácí. Slabší verze poskytne dostačujících 74 kW (100 koní), kdežto silnější mild-hybrid pak 88 kW (120 koní). Obě verze dostanete ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou, přičemž u hybridu se jedná o inteligentní manuální převodovku s funkcí plachtění, která šetří palivo. K mání je i sedmistupňový dvouspojkový automat DCT za příplatek 40 tisíc.

Hyundai Bayon spotřeba

Zkoušený tříválec jezdil počátkem ledna za 5 až sedm litrů v závislosti na jízdním stylu. Nám po tisíci kilometrech svítila v přístrojové kapličce hodnota 5,9 l/100 km, přičemž na krátkých trasách mimo město jsme se dostali na 5,1 l/100 km. Samotný interiér překvapí velmi slušným odhlučněním v rychlostech do 140 km/h. Pak už to není ono. Bayon je stabilní a jezdí tak nějak normálně, konzervativně. A to je podle nás dobře. Cílová klientela si to zajisté takto přeje. Motor není pro běžnou jízdu zbytečně hnát do vysokých otáček, skvěle mu jde střední pásmo otáček. Podvozek je příjemné komfortní a české silnice zvládá skvěle. Jízda s Bayonem je komfortní a bezproblémová. Stejně tak jeho ovládání. Nechybí například klasická ruční brzda nebo fyzické ovladače. Jediné co nás během testu obtěžovalo, byla hlášení o nízkém tlaku v pneumatikách. Stačilo vjet do deště a hláška se opakovaně zobrazila.

Hyundai Bayon Smart

Bayon se tváří futuristicky. Pod originálním kabátem se ovšem ukrývá celkem obyčejné auto, které skvěle poslouží běžným motoristů. Navíc je cenově dostupné a praktické. Za nás říkáme ano.

 
Typ vozu: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Smart
Motory: přeplňovaný zážehový řadový tříválec, 998 ccm
Pohon: předních kol
Výkon: 74 kW/100 koní při 4500-6000 ot./min
Točivý moment: 172 Nm při 1500-4000 ot./min
Maximální rychlost: 183 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba: 5.7 l/100 km
Provozní hmotnost: 1205 kg
Délka: 4180 mm
Šířka: 1775 mm
Výška: 1490 mm
Rozvor: 2580 mm
Objem zavazadlového prostoru: 411 / 1205 litrů

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč