Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou | Autanet.cz

Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou

Mezi Hondu CR-V a HR-V japonská automobilka vklínila nejnovější model ZR-V a nás zajímalo jak jezdí a proč si ho pořídit

ZR-V nemá praktické zadní sedadla Honda Magic Seats a zavazadlový prostor pojme jen 380 litrů. Naopak výbava vozu je už od základu špičková. Již v základní výbavě Elegance disponuje Honda ZR-V například bezklíčkovým odemykáním a startováním, multimediálním systémem s navigací, duální automatickou klimatizací, parkovacími senzory, zadní kamerou, LED světlomety či pokročilým systémem podpory řízení Honda Sensing. Testovaná výbava Sport pak přidává již zmíněné černé detaily, bezdrátové dobíjení telefonu, elektrické víko kufru či zatmavená skla.


Z palubní desky číší jednoduchost a uklizenost. Nikde nic nepřekáží a ovládání je dotaženo do posledního detailu. Nechybí klasické kruhové ovladače a fyzická tlačítka, což je v dnešní době něco nevídaného. Infotainment s displejem japonská automobilka vyřešila po svém. Kombinuje dotykové ovládání s fyzickými tlačítky umístěnými v levé části, což zvyšuje intuitivní ovládání při jízdě. Grafika a členění obrazovky je jednoduché, žádný luxus nečekejte. Infotainment je rychlý a dobře odladěn, bohužel navigaci chybí on-line data o hustotě provozu.

Honda ZR-V je díky samonabíjecí pohonné jednotce, která generuje vlastní elektřinu soběstačná. Nemusíte ji nikdy připojovat k zásuvce ani jinak dobíjet. Nevyžaduje po vás vůbec nic. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 7,9 sekundy a umí jet až 173 km/h. O pohon se stará v podstatě trojice motorů – jeden spalovací – benzínový, jeden elektrický sloužící jako generátor a druhý elektrický, který se stará o pohon auta.

Dvoulitrový atmosférický čtyřválec pracuje v Atkinsonově cyklu a většinu času slouží pro generování elektřiny. Ten poskytuje výkon 105 kW (143 koní) a 186 Nm točivého momentu. Elektromotor produkuje systémový výkon 135 kW (184 koní) a 315 Nm točivého momentu. Elektřina pak po většinu času přímo pohání přední kola, spalovací motor se zapojuje až ve vyšších rychlostech.

Honda ZR-V engine

Jezdit za udávaných 5,8 l/100 km je naprosto možné i v reálném provozu, po Praze jsme se běžně pohybovali mezi 4,2-4,5 l/100 km a při cestách mimo městě podobně. Nejvíce si Honda ZR-V vezme na dálnici, kde si říká o příděl 7,5 l/100 km, což stále považujeme na dvoulitr za skvělou hodnotu. Palivová nádrž se chlubí objemem 57 litrů, takže po městě v pohodě vystačí na tisíc kilometrů. V nízkých rychlostech se o pohon stará výhradně elektromotor, který čerpá energii z baterie.

Jízdu s Hondou ZR-V si jednoduše zamilujete. Je nenásilná, snadná a hlavně klidná. Model ZR-V je takovým japonských Karoqem, který se po silnicích ladně pohybuje při minimálních nákladech na palivo. ZR-V nejenže umí jezdit na elektřinu, elektromotor eliminuje prodlevy spalovacího motoru při sešlápnutí plynového pedálu ve vyšších rychlostech. Vůz na nic nečeká a okamžitě zrychluje. Při jízdě působí daleko živějším dojmem, než naznačují oficiální udávané zrychlení. Díky pomoci elektromotoru můžete bezpečně předjíždět a velmi svižně se pohybovat v zatáčkách. Na dálnici nejste ničím omezeni a překvapivě dobře si vede i v rychlostech kolem 150 km/h. Ve voze stále panuje slušná akustická pohoda.

Podvozek je skvěle naladěn, nevadí mu nerovnosti a myslí na řidiče. Hybridní model řidiče poslouchá na slovo a hned. Svou zásluhu na tom mají i skvělé pneumatiky Continental WinterContact TS870P. Ty ve spojení s pečlivě naladěným podvozkem dělají z tohoto vozu skvěle řiditelné auto, které je současně dostatečně komfortní. V podstatě jediné co nám v redakci na novince vadilo, bylo řazení pomocí tlačítek "PRND". Na ty je nutné si zvyknout a důkladně stlačovat. 

Potěší šetřílky i milovníky řízení. Kabina poskytuje precizně zpracované prémiové materiály, intuitivní ovládání a bohatou výbavu. A že je v nabídce pouze jedna pohonná jednotka? Vůbec to nevadí. Hybridní SUV se totiž povedlo odladit k dokonalosti. 

Hondu ZR-V e-HEV pořídíte nejméně za 949.900 Kč (základní výbava Elegance). Zkoušené provedení Sport stojí o padesát tisíc korun více a v nejvyšší výbavě Advance za vůz dáte přesně 1 049.900 Kč. Připlatit si můžete pouze za lak.

Honda ZR-V

A malá rada na závěr. Pokud jednoduše netrváte na karoserii SUV (dobře se do ní nastupuje a máte z ní lepší výhled), běžte raději do Civicu. Ten nejenže pořídíte levněji, jezdí také minimálně o půl litru úsporněji, nabízí měkčeji naladěný podvozek, o něco prostornější kufr a hlavně magická zadní sedadla. Oproti tomu ZR-V má výhodu většího rádiusu - chlubí se větší palivovou nádrží.

Plusy

  • Povedená hybridní soustava
  • Nízká spotřeba
  • Jízdní vlastnosti
  • Slušný komfort
  • Ergonomie
  • Hodnotné provedení interiéru
  • Bohatá základní výbava
  • Příjemný zvuk motoru ve vyšších otáčkách

Mínusy

  • Řazení tlačítky
  • Minimální možnosti personalizace
  • Vyšší cenovka
  • Nemá zadní sedadla Magic Seats

 

Honda ZR-V e:HEV Sport
Motor, zdvihový objem: zážehový čtyřválec, 1.993 ccm
Max. výkon benzínu: 105 kW (143 k)/6.000 ot./min.
Max. toč. moment benzínu: 186 N.m./4.500 ot./min.
Max. výkon a toč. moment elektromotoru: 135 kW (184 k)/315 N.m
Pohon: předních kol
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s
Nejvyšší rychlost: 173 km/h
Průměrná spotřeba (kombi): 5,8 l/100 km
Naše průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km
Provozní/max. hmotnost: 1.604/2.130 kg
Délka/šířka/výška: 4.568/1.898/1.620 mm
Rozvor: 2.657 mm
Základní/max. objem zavazadelníku: 390/1.322 l
Objem palivové nádrže: 57 litrů
Rozměr pneu: 225/55 R18

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mazda 6

Rok výroby 2017

474 000 Kč

Subaru Forester

Rok výroby 2020

729 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Ford Focus

Rok výroby 2018

349 900 Kč