Test: Honda Jazz Crosstar e:HEV - po čertech dobrý jazz | Autanet.cz

Test: Honda Jazz Crosstar e:HEV - po čertech dobrý jazz

Honda Jazz byla vždy malé auto s maximálně praktickou kabinou, která svým mnohostranným využitím strčila do kapsy mnohem větší modely. Nová generace Jazzu přinesla kromě běžného provedení verzi Crosstar, která napodobuje vozy kategorie SUV.

Aktuálně Hondu Jazz pořídíte za 479 900 Kč, kdežto testovaný kousek s přídomkem Crosstar přijde minimálně na 584 900 Kč, což je akční cena. Slevu lze aktuálně získat na snímatelné tažné zařízení s nosičem kol, kdy ušetříte dalších deset tisíc korun.


Na délce pouhých čtyř metrů se japonské automobilce podařilo postavit prostorný vůz, který převeze k naprosté spokojenosti čtyři dospělé osoby. Kabina sází na praktičnosti a variabilitu. Posádka není nijak omezena a snese srovnání i s mnohem většími auty. Pasažéři profitují z nataženého rozvoru. Příliš slavné to ovšem není s velikostí zavazadlového prostoru. Tomu cenné litry ubrala přítomnost hybridního systému, využitelný objem tak činí 298 litrů. Po sklopení zadních sedadel ovšem vzniká naprosto rovná ložná plocha. Čím ovšem jazz překonává všechny ostatní modely, jsou tzv. Magic seats, tedy zadní sedadla u kterých lze vyklápět sedáky vzhůru, díky čemuž převeze na jejich místě vysoké předměty (třeba rostliny v květináčích).

Palubní deska crosstaru je stejná jako u jazzu. Displej v kapličce přístrojů je nevelký s jednoduchou grafikou. Díky tomu jsou zobrazované údaje přehledné. Obsah vrchní části nelze měnit, ale v jeho spodní části lze zobrazovat různé informace. Displej multimédií uprostřed palubní desky vyniká pěknou grafikou, je rychlý a reaguje na dotyky okamžitě. Navigace už není od TomTomu, ale vlastní s mnohem lepší grafikou a snadnějším ovládáním. Máme radost, že automatické avšak jednozónové klimatizaci zůstaly klasické otočné ovladače a tlačítka. Startování probíhá pomocí červeného tlačítka napravo od volantu, vlevo od volantu lze snadno nastavit intenzitu podsvícení displejů, což už se v dnešní době díky šetření nevidí.

Crosstar je na svou třídu dobře vybaven, nechybí mu například fullLED přední světlomety, adaptivní tempomat, systém aktivního hlídání jízdních pruhů, asistent sjetí z vozovky, aktivní asistent proti čelnímu nárazu, detekci chodců se speciálně nastaveným nočním režimem. Nechybí ale ani asistent odbočování, který hlídá řidiče při odbočení vlevo v případě, kdy v protisměru jede jiné auto.

Pod kapotou je možné mít v podstatě jediné srdce - benzínovou čtyřválcovou patnáctistovku o výkonu 72 kW (98 k)  a točivým momentem 131 Nm, které pomáhá elektromotor s 80 kw (109 k) a točivým momentem 253 Nm. Díky tomu umí crosstar jet 173 km/h a stovku udělá za 9,9 sekundy, takže se nejedná o žádného loudu. Za týden jsme s vozem ujeli po Česku 800 kilometrů km s konečnou průměrnou spotřebou 4,4 l/100 km. Nejvyšší spotřeba paliva byla tradičně na dálnici, kdy leze nad šest litrů. Mimo obce lze jezdit s lehkou nohou pod 4 litry a palivová nádrž vystačí v pohodě na zdolání trasy dlouhé přes 700 km. Problém jsme neměli ani s dříve kritizovanou převodovkou e-CVT, která zde fungovala znamenitě. Ono celé sladění hybridního systému je velmi pohodlné, řidiče neobtěžuje a jízda je příjemná, pohodová.

Připojování a odpojování spalovacího motoru je při běžné jízdě prakticky neznatelné, nepocítíte žádný hluk ani vibrace. S energií pracuje hybridní systém opravdu aktivně a snaží se elektromotory do pohonu auta zapojovat co nejčastěji. Pokud na převodovce zvolíte režim zvýšené rekuperace „B“, auto po ubrání plynu mnohem výrazněji zpomaluje a baterie se rychleji dobíjejí. A právě tohle je hodně návykové zejména ve městě, kdy k ovládání vozu stačí pouze plynový pedál. Při dojíždění například kolony nebo k semaforu stačí sundat nohu z plynu. Řidič tomuto způsobu jízdy rychle propadne, je totiž maximálně jednoduchý.

Podvozek je naladěn spíše na komfortní notu a přes nerovnosti se přenáší s jistotou a tichostí. Od kol ani od náprav se neozývají žádné zvuky, ani rázy. Přestože se jedná o komfortní auto, překvapí jistota podvozku v rychle projetých zatáčkách i v dálničních rychlostech.

Testovaný crosstar se tak pro nás stal velmi milým společníkem, dá se skoro říci překvapením roku. Honda vyladila hybridní soustavu a maximálně spokojeni budou zejména klidný řidiči, kdy crosstar poskytne plynulé a uvolněné cestování. Možná jazz není nejrychlejší, ale praktičtější a univerzálnější takto velký model jen stěží na trhu naleznete. Za vyšší pořizovací cenou pak stojí bohatá základní výbava.

Plusy

  • prostornost a variabilita
  • promyšlená kabina
  • jednoduché ovládání
  • vyladěný hybridní systém
  • spotřeba paliva
  • bohatá výbava

Mínusy:

  • nehodí se na dálnice
  • vyšší cenovka

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Focus

Rok výroby 2018

349 900 Kč

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2023

589 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč