Test: Honda CR-V e:PHEV – jen těžko najdete pohodlnější plug-in hybrid a vychytanější kabinu

Šestá generace modelu CR-V vyrostla do délky i do šířky.

Nová generace Hondy CR-V je delší a širší (téměř o 100 mm) a přitom nižší. Díky tomu působí daleko robustnějším dojmem než v minulých generacích. Svůj podíl na robustnosti mají i osmnáctipalcová kola. Konstruktéři natáhli rozvor a zvětšili objem nákladového prostoru. Při pohledu na zadní partie, zejména pak tvarem světel může japonský model připomínat vozy Volvo.


V kabině jsme byli spokojeni. Infotainment s displejem japonská automobilka vyřešila po svém. Kombinuje dotykové ovládání s fyzickými tlačítky umístěnými v levé části, což zvyšuje intuitivní ovládání při jízdě. Grafika a členění obrazovky je jednoduché, o žádný vyložený luxus nejde. Systém je rychlý a dobře odladěn. Nechybí otočné ovladače pro nastavení teploty klimatizace ani měkčené povrchy. 

Ideální pozici za volantem naleznete poměrně rychle. Prostoru má posádka dostatek, sedačky připomínají křesla a ani u zadních sedadel nechybí vyhřívání či ventilace. Zadní lavice je posuvná až o 19 centimetrů a můžete nastavovat sklo opěradel, což oceníte zejména při delších cestách. Kufr pravidelných tvarů pobere pěkných 617 litrů.

Honda CR-V plug-in hybrid

Do testu přijela plug-in hybridní verze Hondy CR-V, která je k dostání pouze s pohonem předních kol (u klasického hybridu e:HEV můžete volit čtyřkolku). To nic nemění na faktu, že ať sáhnete po klasickém hybridu nebo zkoušeném plug-in hybridu, vždy pod kapotou naleznete atmosférický čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu (jedná se o nově vyvinutý motor, který si odbyl premiéru v desáté generaci Civicu).  K tomu Honda disponuje dvojicí elektromotorů – jeden funguje jako generátor, druhý se stará o pohyb vozu.

V podlaze auta je ukryta baterie s kapacitou 17,7 kWh, což má podle automobilky stačit na zdolání 82 kilometrů. My vůz testovali v mrazivých dnech a tak reálný dojezd byl téměř o dvacet kilometrů nižší. Dokud máte energii v baterii, snaží se CR-V jako ostatní hybridy jezdit maximum času na elektřinu. Pokud ovšem kapacitu baterií vyčerpáte, nic se v podstatě nemění – tahle Honda si pod kapotou vozí vlastní elektrárnu a dynamika ani kultivovanost se prakticky nemění. Japonské SUV tak jezdí i bez nabitých baterií stále stejně, jen se občas z pod kapoty ozve zážehový čtyřválec, který vyrábí elektřinu. Oproti konkurentům se tento plug-in hybrid stále chová jako elektromobil. 

Plug-in hybridní verze je od základu vybavená adaptivními tlumiči, jejichž charakteristiku lze měnit v několika režimech, rozdíly jsou zanedbatelné. Osmnáctipalcová kola s balónovými pneumatikami o rozměru 235/60 R18 přispívají k příjemnému filtrování nerovností. Na poddajný podvozek je spoleh. Působí vláčně a zároveň komfortně. Náklony karosérie jsou i při ostřejší jízdě minimální. K požitku z jízdy přispívá ticho v kabině, které je narušeno maximálně zapojením spalovacího motoru do hry při plné akceleraci. 

Plug-in hybrid e:PHEV je vybaven menší palivovou nádrží o objemu 46,5 litru, kdežto nenabíjecí hybrid e:HEV pojme 57 litrů paliva. Kouzlo plug-in hybridu spočítá ve faktu, že pokud ho budete přes noc nabíjet, můžete zdolávat desítky kilometrů s minimální spotřebou benzínu. Vlastně se z vozu stává čistý elektromobil. A z dobíjení pramení výhoda tichého provozu a téměř bezemisní pohyb. Palubní nabíječka disponuje maximálním výkonem 6,8 kW, při němž se akumulátor nabije z 0 na 100 procent přibližně za dvě a půl hodiny.

Honda CR-V je skvělá nejen ve městě, ale své přednosti ukazuje zejména na dlouhých cestách. Kilometry dokáže polykat tiše a řidičova únava je minimální. Přitom spotřeba paliva nám na dálnici nikdy nepřesáhla 6,5 l/100 km, a to jsme vůz prakticky nedobíjeli. Japonská automobilka tak stvořila vůbec nejlepší generaci CR-V. Nejenže je nejkomfortnější, je také nejprostornější a celkově nejvychytanější. Honda si toho vědoma a tomu také odpovídá cenovka. Pokud netoužíte po plug-in hybridu, běžte do mild-hybridu, který nelze nabíjet z externího zdroje. Při pořízení ušetříte.

Plusy:

+ design

+ kabina (ergonomie, použité materiály)

+ odhlučnění

+ spotřeba paliva

+ objem zavazadelníku

+ mobilní aplikace

+bohatá výbava

+ dojezd na elektřinu

 

Mínusy

- vyšší cenovka

- pomalé dobíjení

- nižší světlá výška

- absence čtyřkolky u plug-in hybridu


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami
Test: Mazda CX-30 je posledním SUV s obyčejným srdcem, které vydrží věky Nové MG3 Hybrid+ jezdí za 4,4 litru a stačí na něj půl milionu korun Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mazda 6

Rok výroby 2017

474 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

538 990 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2024

840 000 Kč

Toyota RAV4

Rok výroby 2016

449 000 Kč