Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu

vloženo

Je DS3 Crossback předraženým vozem nebo jeho koupě dává smysl? K testu jsme zvolili verzi Grand Chic (čtvrtá výbava v pořadí z celkových pěti) s motorem 1.2 Puretech o výkonu 96 kW spárovaný s osmistupňovým automatem tvořící zlatý střed nabídky. V jakém světle se ukázal konkurent Audi Q2?

Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu

DS3 Crossback startuje na 560 000 Kč a končí u vrcholné výbavy za 880 000 Kč, přičemž můžete zvolit jednu ze třech výkonostních variant benzínového tříválce nebo sáhnout po vznězové patnáctistovce BlueHDi.


Design DS 3 Crossback baví jak majitele, tak ostatní účastníky dopravního provozu. Je originální a hodně výrazný (tedy pokud vzhled podtrhnete správnou barvou, v našem případě se jednalo o zlatou metalízu). Francouzska automobilka při návrhu novinky hýřila odvahou a karoserii nechybí nádech luxusu, puncu vyjímečnosti. Vše umocňují vysouvací kliky dveří. Stačí se přiblížit k vozu s klíčem a kliky se vysunou (podobné řešení využívá například Range Rover Velar nebo Hyundai Nexo). Otázkou zůstává, jak si kliky poradí v zimě třeba s ledovou krustou. No uvidíme, první zima ukáže.

Uvnitř je jasnou dominantou opakovaný tvar kosočtverce. Ten naleznete naprosto všude, ale opravdu všude. Přední sedadla s povrchem připomínající řemínek hodinek lze označit za pohodlná. Nechybí jim možnost elektrického polohování. Z vozu je až na trochu silnější A sloupky vidět dobře. U zadních sedadel panuje taktéž pohoda, v loktech je podobně místa jako vpředu, tři dospělí si ale vedle sebe pohodlně nesednou.

Opěradla zadních sedadel lze sklápět v poměru 60:40, čímž se zavazadlový prostor zvětší z 350 na 1050 litrů. Podlaha kufru je dvojitá a naleznete pod ní buď dojezdové kolo nebo pořádný subwoofer od společnosti Focal. Trochu překvapivě se víko kufru otevírá klasicky ručně, od vozu směřujícím do Pařížské ulice nebo na bulvár Champ-Élysées bychom čekali více.

Velký infotainment s displejem o úhlopříčce 10,3" kabině sluší, menu ale působí docela složitě a je nutné si na něj zvyknout. Co rozhodně nepotěší, je velmi pomalá odezva displeje na dotyky. Podle zástupců automobilky bude po aktualizaci softwaru vše v pořádku. Kaplička digitálního přístrojového štítu je nezvykle malá. Chvíli trvá, než si na ni řidič zvykne. Head-up displej je fajn, ale reflexní plastová destička čnící z palubní desky působí lacině.

DS 3 Crossback se nabízí s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem. Zkoušený zlatý vůz poháněl tříválec o výkonu 96 kW (130 koní). Ten vozu uděloval slušnou dynamiku i na dálnici. Pokud ovšem chcete více, je možné sáhnout po ještě výkonnější variantě s 115 kW (155 k), která stojí o dvacetpět tisíc korun více.

Testovaná dvanáctistovka PureTech patří k nejlepším tříválcovým motorům na trhu. Vyniká kultivovaným a relativně tichým během. Na sto procent nefunguje luxusní osmistupňová automatická převodovka od Aisinu, která občas nepříjemně cukne (zejména pak při popojíždění v koloně). Díky přítomnosti systému stop/start motor vypíná už v rychlostech pod 20 km/h, což je okamžik, kdy převodovka škubne, i když třeba dojíždíte ke křižovatce a chcete pokračovat v jízdě bez úplného zastavení. Práci převodovky můžete vzít do vlastních rukou díky páčkám pod volantem.

DS 3 Crossback miluje klidnou jízdu na horní hraně rychlostních limitů, kdy na hladkém asfaltu umí parádně zkreslovat rychlost. Větší nerovnosti cítíte pouze lehkým tepáním do kabiny a o menších téměř nevíte. Vysoko položené těžiště a měkčeji nastavené tlumiče k rychlé jízdě nelákají. V zatáčkách se auto naklání a na zvlněné silnici občas lehce odskočí zadní kola. Reakce kol na otočení volantu jsou zprvu vlažné, pak situace zlepšuje. Více plynulosti by neškodilo.

DS3 Crossback to bude mít u nás poměrně těžké. Prakticky založení Češi nepřesvědčí originalita, celková vyjímečnost ani prémiové provedení, které mohou německé automobilky klidně závidět. DS3 Crossback je avangardně odvážné auto, které má sice jednoduchý podvozek, ale vše dělá kvalitně. Pokud tedy chcete stylové auto, DS3 Crossback se nebojte. Má dobré srdce, nejlepší materiály a nic podobného nikde nepotkáte.

Plusy:

+ skvěle svítící Matrix LED světlomety
+ odvážný a originální design
+ živý motor
+ bohatá výbava

Mínusy:

- horší výhled z vozu a pocit utopenosti na zadních sedadlech
- pomalý dotykový displej
- jednozónová klimatizace
- menší kufr

 
Motor řadový tříválec, turbo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1 190 cm3
Výkon 96 kW (130 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment 230 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovka 8°automatická
Pohon předních kol
Pohotovostní hmotnost 1 205 kg
Akcelerace 0-100 km/h 9,2 s
Maximální rychlost 196 km/h
Spotřeba kombi / naměřená 4,9 / 5,9 l/100 km
Objem palivové nádrže 44 l
Kola a pneumatiky 215/55 R18
Rozměry (délka/šířka/výška) 4 118/1 802/1 534 mm
Rozvor 2 558 mm
Objem zavazadlového prostoru 350 l

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Ds

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu Fotografie k článku Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Na letošním frankfurtském autosalonu společnost Continental představila komplexní technologický systém Conti C.A.R.E. Nový systém propojuje technologii kol a pneumatik, která umožní dál pracovat s jejich funkčními..

SEAT Leon FR nově v paketu Black Matt s cenovým zvýhodněním až 146 300 Kč

SEAT Leon FR nově v paketu Black Matt s cenovým zvýhodněním až 146 300 Kč

Seat Leon je nyní výhodnější! Španělská značka připravila pro české zákazníky svůj bestseller s atraktivním paketem FR..

Ford S-MAX a Galaxy má po modernizaci, co je nového?

Ford S-MAX a Galaxy má po modernizaci, co je nového?

Ford oznámil další zdokonalení stylových velkoprostorových modelů S-MAX a Galaxy. Modernizované varianty se vyznačují..

Nová Toyota C-HR přináší silnější hybridní pohon a inovované tvary

Nová Toyota C-HR přináší silnější hybridní pohon a inovované tvary

Nová Toyota C-HR poprvé umožňuje vybírat ze dvou různých hybridních ústrojí, nabízí nový multimediální systém a přináší..

Třetí generace BMW řady 1 je díky změně koncepce levnější než předchůdce

Třetí generace BMW řady 1 je díky změně koncepce levnější než předchůdce

Nové BMW řady 1 se právě začala prodávat. Ceny startují na 648 700 Kč za BMW 118i s výkonem 103 kW/140 k, což je podle..