Test: DS 3 E-Tense je sázkou na tichou jízdu a geometrický obrazec | Autanet.cz

Test: DS 3 E-Tense je sázkou na tichou jízdu a geometrický obrazec

Modernizovaná DS 3 s elektrickým pohonem je skvělým módním doplňkem zejména do města.

Pokud hledáte ideální vůz do města a občasné delší cesty, nelamte nad elektrickou DS 3 hůl. Díky 50 kWh baterii zvládne něco málo přes 300 kilometrů v naprosté tichosti a díky nabíjecímu výkonu až 100 kW nezklame ani při cestách napříč republikou. My ho vyzkoušeli při cestách po hlavním městě a samozřejmě také po vlastech českých.


Model DS 3 E-Tense je na trhu od roku 2019, ale díky nedávné modernizaci (změnou prošly LED světlomety nebo záď s nápisem DS Automobiles) působí stále svěže a hlavně originálně. Popisovat vzhled nemá cenu, buď se vám líbí, nebo ne. Jen je potřeba zdůraznit, že na živo vůz vypadá daleko lépe než na fotografiích. Pocit vyjímečného vozu umocňují vysouvací kliky dveří. Stačí se přiblížit k vozu s klíčem a kliky se vysunou (podobné řešení využívá například Range Rover Velar). 

DS 3 je díky svým rozměrům (na délku měří 4.118 mm) stále velmi kompaktním automobilem, se kterým není problém zaparkovat. Uvnitř je místa tak akorát pro čtyři cestující. Špatné to není ani se základním objemem zavazadlového prostoru. Ten číní 350 litrů a po sklopení zadních opěradel v poměru 60:40 vykouzlíte až 1.050 litrů. Trochu překvapivě se víko kufru otevírá klasicky ručně, od vozu směřujícím do Pařížské ulice nebo na bulvár Champ-Élysées bychom čekali více. Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie jsou umístěny pod podlahou vozu.

Uvnitř je jasnou dominantou opakovaný tvar kosočtverce. Ten naleznete naprosto všude. Přední sedadla s povrchem připomínající řemínek hodinek lze označit za pohodlná. Nechybí jim možnost elektrického polohování. U zadních sedadel panuje taktéž pohoda, v loktech je podobně místa jako vpředu, tři dospělí si ale vedle sebe pohodlně nesednou.

Po usednutí za volant si je potřeba zvyknout na pár drobností. Například ovladače stahování bočních okének naleznete na středovém tunelu místo na loketních opěrkách dveří. Velký infotainment kabině sluší, na menu si je nutné zvyknout. Kaplička digitálního přístrojového štítu je menší, ale přehledná. Head-up displej je fajn, ale reflexní plastová destička čnící z palubní desky působí v dnešní době poměrně lacině.

DS 3 E-Tense je postaven na inovativní „multi-energy“ platformě CMP skupiny PSA, která je vhodná pro různé druhy pohonů. O pohon se stará elektrický třífázový synchronní motor s permanentními magnety o výkonu 100 kW (136 koní) spolu s maximem točivého momentu 260 Nm. Maximální výkon je k dispozici pouze v režimu Sport. V režimu normal je to 80 kW. To v městských rychlostech zajišťuje nadprůměrnou dynamiku. Pokud potřebujete prodloužit dojezd, lze přepnout na mód Eco, který sníží výkon o dalších 20 kW. Při řízení chybí pádla pod volantem pro regulaci rekuperace – zde jako u jiných modelů skupiny Stellantis je nutné se spolehnout na přepínání jízdního režimu (D/B) pomocí ovladače pro volbu směru jízdy.

Systém má propracovaný teplotní management včetně tepelného čerpadla a aktivního chlazení baterie. Díky tomu umožňuje rychlonabíjení výkonem až 100 kW. Doba nabití z 0 na 80 % u rychlodobíjecí stanice 100 kW má být pouze půl hodiny. My dobíjeli v mrazivých dnech a nabíjení trvalo o pár minut déle. S DS 3 v ideálním případě máte podle automobilky zdolat 320 km, což nemusí být hodnota z říše snů. I během chladného počasí, jsme byli schopni dosahovat velmi slušných dojezdů a netrpěli dojezdovou tísní, jelikož stačilo na dvacet minut zastavit u dobíječky a dojezd se rapidně prodloužil. Průměrná spotřeba energie v našem případě činila velmi slušných 17,9 kWh/100 km (vzhledem k mrazivým podmínkám, je to skvělý výsledek).

DS 3 E-Tense můžete dobíjet přes klasickou domácí zásuvku (trvá více jak 24 hod do úplného dobití) nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem. Další možností nabíjení je pomocí Wall Boxu, kdy úplné nabití trvá zhruba 5 hodin v případě třífázového 11 kW proudu nebo 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW). 

DS 3 pořídíte nejlevněji ve výbavě So Chic za částku 1 045.000 Kč, což není zrovna málo. A právě pořizovací cena je v Česku hlavním nedostatkem tohoto modelu. Jen připomínáme, že klasická benzínová verze DS3 startuje na částce 610.000 Kč, diesel je pak o šedesát tisíc korun dražší.

avazadlový prostor má spíše průměrných 350 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel, dělených v poměru 60:40, se tento objem zvětší na 1050 litrů. Největší konstruktérský přešlap vnímám u otevírání pátých dveří při potřebě dostat se do "kufru". Tlačítko pro otevření se nachází v horní hraně nárazníku, což s sebou nese ušmudlané prsty.

Zdroj: https://autoroad.cz/testy-aut/104203-test-ds3-crossback-e-tense-jak-se-zije-s-elektromobilem-v-zime

Plusy:

rychlé nabíjení

bohatá výbava

tichá a komfortní jízda

kvalitně zpracovaný originální interiér

možnosti individualizace a příplatkové výbavy

 

Mínusy:

ovládání infotainmentu

nedomyšlené otevírání kufru

horší výhled z vozu a pocit utopenosti na zadních sedadlech

pouze jednozónová klimatizace


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Subaru Forester

Rok výroby 2020

729 000 Kč

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč

Toyota RAV4

Rok výroby 2016

449 000 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2017

474 000 Kč