Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz

vloženo

Automobilka Citroën představila v rámci oslav 100. výročí od založení limitovanou edici oblíbeného modelu C3. Vyzkoušeli jsme ji. A proto se podívejme, co všechno za zhruba 350 000 Kč nabídne.

Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz

Limitovaná edice Origins vychází ze standardního modelu C3, avšak v rámci jednotlivých výbavových stupňů patří cenově hned k druhému nejvyššímu a sama automobilka uvádí, že Origins vychází z výbavy Shine. To znamená, že by mělo jít aktuálně o tu nejzajímavější nabídku ze všech. Součástí základní výbavy je automatická klimatizace, nebo rádio s USB a handsfree bluetooth konektivitou. No a samozřejmě najdeme na C3 Origins také spoustu nápaditých prvků, které ji odlišují od běžných verzí.


Auto totiž zdobí bronzové prvky (například kolem předních mlhovek, nebo na ochranných prvcích dvěří Airbump), které odkazují na původní logo značky z roku 1919. Jemné bronzové akcenty se pak objevují také na zpětných zrcátkách, zadním sloupku, nebo na specifickém polepu střechy. Automobilka ale nezapomněla také na interiér. Proto je přístrojová deska obkroužena bronzovou lištou a sedadla jsou opatřena cedulkami Origins.

Všechny ozdůbky působí popravdě velmi decentně, a je jich na autě zastoupeno tolik, abyste vždy věděli, že nejedete obyčejnou C3. A to si myslíme, že je fajn. Jo a ještě jedna věc. U verze Origins počítejte také s výrazně zatmavenými zadními okny, takže se na parkovišti nemusíte bát tu a tam něco nechat na zadních sedadlech.

Výčet nadstandarní výbavy ovšem nekončí. Méně pozorným řidičům přijde vhod asistent nouzového brzdění, abyste se nemuseli starat o přepínání potkávacích a dálkových světel zase zařídí další asistent s kamerou a při parkování pomůže standardně dodávaná couvací kamera. Je toho tedy více než dost.

A jak se s C3 Origins vlastně žije a jezdí? Pojďme to vyzkoušet.
Autíčko jsme dostali v rámci plnohodnotného redakčního testu. To znamená s plnou nádrží a na pěkných pár dní. Vyzkoušeli jsme si ho tedy ve všech možných situacích a už od první chvíle bylo patrné, že C3 s motorem PureTech 82, dvanáctistovkovým tříválcem dopovaným turbodmychadlem, budou mít rádi především rozvážní řidiči se smyslem pro plynulost, kterým rychlá jízda mnoho neříká.

Testovaná C3 nemá problém udržet dálničních 130 km/h, zrychlovat dál se jí ale nechce. A vlastně… ani to není třeba. Proto se za jejím volantem uklidníte a začnete si užívat houpavého podvozku. Citroën C3 je totiž opravdu hodně měkký vůz, a i když testovaná verze přijela na 17palcových litých kolech (+16 300 Kč) nedávala to až do příchodu větších děr vůbec znát. Auto jede plavně a velmi uvolněně, a přestože není právě skvěle řiditelné vlivem přeposilovaného a necitlivého řízení, při klidném plutí krajinou vám to vůbec nevadí. A jeho karoserie? Ta se do zatáček tak nějak příjemně naklání, že si s vámi celé auto povídá právě skrze ni.

Moucha na polštářku
Nepředstavujte si ale plavnost velkých limuzín. V C3 je cítit, že nejde právě o těžké auto. Podvozek je odladěný tak, aby vás na běžné silnici nesl jako v bavlnce. I přes onu muší váhu. A to s sebou zákonitě musí přinášet i jistá negativa. Menší či větší problém tak nastává na opravdu rozbitých silnicích, kde lehké auto mírně řečeno znásilňují poměrně velká 17palcová litá kola. V takové chvíli je lepší ještě výrazněji zvolnit a nenechat C3 zbytečně trpět. Osobně bych si ji proto vzhledem ke kvalitě našich cest vzal na menších základních discích v 16palcovém rozměru. Jinak paráda.

Někde nám v redakci ale přece měkkost C3 nevyhovovala. A nebylo to ani tak v podvozku, jako v interiéru. Konkrétněji u sedadel. Jejich polstrování je měkké, a po usednutí a nastavení řidičské pozice (to jde překvapivě snadno a ještě se k tomu vrátím) si na režné tkanině připadáte skvěle. Po zhruba půl hodině se však dostaví nepříjemný pocit kulatých zad, která bolí a prolomení opěradla v urovni zádových lopatek vpřed ještě nadále tento pocit umocňuje. Krátké protažení a jede se dál… Asi tak by se sedadla dala shrnout. Verzi Origins pak nelze odpustit ani skutečnost, že i přes vyšší pořizovací cenu není v autě volant potažený kůží. Je tu jen plast připomínající koženku, který se v parných letních měsících nedrží tak dobře. Tvar věnce je nicméně uspokojivý.

Dobrá pozice za volantem něco stojí

Pokud v autě rádi sedíte správně (kolmé opěradlo, volant vytažený co možná nejvíce do klína a příjemně natažené nohy přesně tak, aby vám při plném sešlápnutí spojky v koleni ještě nějaký ohyb zbýval) a nejste zrovna průměrné či podporůměrné postavy, na zadních sedadlech za vámi skoro žádné místo nezůstane. Na druhé straně je ale nutné přiznat, že i vzrostlý jedinec si pozici za volantem nastaví velmi vhodně. A to u malých vozů této třídy nebývá tak úplně zvykem. V konečném důsledku se tak bavíme vlastně o pozitivu, protože v autě většinou nebudete sedět více než ve dvou lidech.

No a co titěrný tříválec s poměrně vlažnou odezvou na plyn baští? V extrému počítejte se 7 až 8 litry na sto kilometrů. V opačném případě, a že spěchat s tímto autem člověk vážně nebude, ale počítejte s úžasnou hospodárností a odběrem naturalu 95 v počtu zhruba 4,5-5,5 litru na každých 100 kilometrů. Se zvýšením spotřeby a citelným úbytkem z nabízené dynamiky je pak také potřeba počítat v momentě, kdy auto naložíte. V takovém případě se bavíme o zhruba 6 litrech.

Závěr

Citroën C3 není na našem trhu právě novinkou. Verze Origins mu ale do žil vlévá patřičnou dávku stylu a líbivosti. Testovaný motor bude rozvážným řidičům plně stačit, a v základní bohaté výbavě limitované edice chybí jen několik drobností k tomu, aby s ní byli i ti náročnější zákazníci malých vozů skutečně spokojeni. Zmiňme si třeba kožený volant či středovou loketní opěrku (tu si lze připlatit). Za nepříliš povedený lze proto závěrem označit pouze tvar předních sedadel, na který si naše záda po dobu testování nezvykla. V ostatních ohledech C3 Origins plně vyhovuje většinovým potřebám své cílové skupiny, do níž patří zejména řidiči ženy, dříve narození řidiči a také mladé rodiny s ideálně jedním a maximálně dvěma „bejby“ na zadních sedadlech. A zda přidaný styl za oněch 358 000 Kč vč DPH stojí? To už necháme na individuálním zvážení každého. Drahým automobilem C3 Origins ale rozhodně není.

Plusy
+ líbivý design
+ přidaný styl
+ zatmavená zadní
+ sklacouvací kamera
+ spotřeba paliva při klidné jízdě
+ dobrá pozice za volantem

Mínusy
- tvar předních sedadel
- necitlivé řízení
- pomalejší odezva motoru na plyn
- horší odstínění vibrací tříválce při zátahu
- podprůměrná dynamika


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz Fotografie k článku Test: Citroën C3 Origins PureTech 82. Rodinný odkaz

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Na nový Volkswagen Passat si připravte minimálně 3/4 milionu korun

Na nový Volkswagen Passat si připravte minimálně 3/4 milionu korun

Zákazníci mohou nový Passat objednávat jako obvykle ve dvou základních karosářských verzích Limuzína a Variant s širokými možnostmi individualizace, od sportovní výbavové linie R-Line přes všestranný Alltrack až po..

Honda e oficiálně představena, palubní desku budou tvořit displeje

Honda e oficiálně představena, palubní desku budou tvořit displeje

Elektrická novinka s pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 8 sekund, chlubí se dojezdem 220 km a díky funkci..

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Nový IONIQ Electric s vylepšenými akumulátory o kapacitě 38,3 kWh pojme výrazně více elektrické energie a nabízí nyní..

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Škoda elektrifikuje. Již nyní je možné předobjednávat modely s okřídleným šípem ve znaku, které pohání elektřina...

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Téměř deset let vydržel na trhu model Juke připomínající žábu. Novinka přijíždí k zákazníkům ve své druhé generaci s..