Test: Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi Feel Pack - to když máte půl milionu korun a hromadu věcí | Autanet.cz

Test: Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi Feel Pack - to když máte půl milionu korun a hromadu věcí

Máte něco málo přes půl milionu, tři děti, hromadu věcí a toužíte po novém automobilu, který by dokázal vše lehce pojmout a zároveň by jezdil úsporně? Máme řešení - Citroën Berlingo s dieselovou patnáctistovkou BlueHDi pod kapotou.

Aktuální Berlingo můžete mít ve dvou velikostech - M a XL, přičemž prodlouženou verzi je možné mít v sedmimístném provedení - samozřejmě na úkor přepravní kapacity zavazadelníku. Cenový rozdíl mezi krátkým a dlouhým provedením činí vždy 25 tisíc korun. Za dvojici sedadel se připlácí dalších dvacet tisíc korun.


K testu jsme dostali Berlingo v klasické velikosti M v třetí výbavě Feel Pack poháněné silnější vznětovou patnáctistovkou BlueHDi ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou. Tato kombinace aktuálně přijde na 544.900 Kč, pokud chcete ušetřit, zvolte slabší provedení dieselu v ceně 519.900 Kč. Jen pro úplnost připomeneme, že základní provedení s dieselem stojí 469.900 Kč.

Názor na vzhled Berlinga si udělá každý sám, nám se zkoušený Citroën vcelku zamlouval. Berlingo není rozhodně auto za kterým se každý otočí a krásně splyne s provozem. Po usednutí do sedadel si připadáte sice jako v autobuse, ale prakticky si nelze na co ztěžovat. Zkoušené provedení Feel Pack už mělo středový displej infotainmentu, kdežto zde chybí automatická dvouzónová klimatizace, která je výsadou pouze nejvyšší výbavy. Ideální pozici za volantem díky vysoké stavbě karoserie nalezne každý. Druhá řada tvořená trojicí samostatných sedadel disponuje mechanismem, který umožňuje sedadla sklopit k podlaze a s rovinou kufru vytvořit skoro rovnou ložnou plochu.

Úložné prostory vozu jsou bohatě dimenzovány. Úložnou schránku naleznete za volantem na vrchu palubní desky, ve dveřích a klasicky u spolujezdce, kde jsou dokonce dvě schránky. Samotný zavazadlový prostor nabídne 775 litrový objem, po strop pak 1 355 l. Po sklopení sedadel druhé řady vykouzlíte z Berlinga dodávku s využitelným objemem 3 000 litrů. Pokud i to je málo, můžete sáhnout po prodloužené variantě s 1050 litrovým kufrem v základu.

Pod kapotou můžete vybírat mezi zážehovými tříválci PureTech nebo čtyřválcovou vznětovou patnáctistovkou BlueHDI. Ta je dostupná ve dvou výkonnostních verzích. K nám se dostalo silnější provedení s šestirychlostní manuální převodovkou. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 10,5 sekundy. Čtyřválec se odvděčuje potřebným tahem už od nízkých otáček a výkonu je v běžném provozu dostatek. Motor si hravě poradí s vyšší hranatou karosérií a výraznější odpor vzduchu je patrný až při vyšších rychlostech (nad 150 km/h). Berlingo není rozhodně brzdou provozu a hodí se i pro každodenní soužití. Špatné to není ani po stránce odhlučnění, čtyřválec posádku rozhodně neruší.

O slušný jízdní komfort se stará solidně nastavený podvozek. Ten je nastaven spíše na komfortní notu. Dobře si vede na asfaltu, ale také na nezpevněných cestách. V zatáčkách i přes vyšší těžiště dobře drží zvolenou stopu za doprovodu stále přijatelných náklonů karoserie. Díky balónovému obutí je tlumení nerovností příkladné a lepší než u dražších verzí s většími koly. Berlingo sice nejezdí za udávaných 5,4 l/100 km, ale do 6,5 l/100 km se vždy v pohodě vlezete. My najeli přes 500 km kilometrů v rychlejším tempu za rovných 6,0 litrů.

Berlingo převeze téměř cokoliv, hezky jezdí a má pět plnohodnotných míst doplněných o hodně slušný kufr. A komu je i to málo, může sáhnout po prodloužené verzi XL, která uspokojí úplně každého a nestojí majlant. Diesel je příjemný společník a k vozu se náramně hodí. Pokud chcete ale automatickou převodovku, musíte sáhnout po benzínovém motoru.

Technické parametry: Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi Feel Pack

  • Typ motoru: vznětový čtyřválec, 1499 ccm
  • Nejvyšší výkon: 96 (131) / 3750 kW/ot/min
  • Nejvyšší toč. moment:300 / 1750 Nm/ot/min
  • Maximální rychlost: 187 km/h
  • Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,5 s
  • Spotřeba kombi: 5,4 l
  • Zavazadelník: 775 / 3000 l
  • Objem nádrže: 50 l
  • Pohotovostní hm./nosnost: 1592 / 2280 kg
  • Délka: 4403 mm
  • Šířka: 1848 mm
  • Výška: 1844 mm
  • Rozvor: 2785 mm

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Fabia

Rok výroby 2015

155 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

415 000 Kč

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč