Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce

vloženo

Když se v showroomech mnichovské automobilky objevila nová nafouknutá dvojková řada, vzbudila mezi ortodoxními vyznavači modrobílé vrtule velký poprask. V době největšího boomu vozů kategorie MPV se tento počin ukázal být jako logický krok. Po nástupu modelů SUV těmto rodinným stěhovákům zvoní hrana a o nástupcích nemůže být řeč. Není to škoda?

Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce

BMW 2 Active Tourer nabízí pět míst, kdežto prodloužená verze Grand Tourer další dvě místa k dobru.


Model 2 Active Tourer se stal prvním BMW s pohonem předních kol, což nebylo nic dobrého pro ortodoxní vyznavače klasických BMW. A aby toho nebylo málo, BMW se rozhodlo používat tříválcové pohonné jednotky. Německou automobilku k tomuto kroku vedlo hned několik faktorů - nižší spotřeba paliva a tím i emise, nižší výrobní náklady a také oslovení širší cílové skupiny. Podle výzkumu navíc řada majitelů vozů BMW vůbec netuší, která kola má jejich vůz poháněná. Nikdo se tedy na tímto vývojem nemůže pozastavovat, dvojková řada pouze vyslyšela požadavky zákazníků. Díky tomu vzniklo nafouklé cosi, které může mít pohon všech kol xDrive.

Design exteriéru nese všechny prvky nutné pro novodobé BMW, na první pohled ho tak zařadíte do té správné škatulky. Na délku měří 4342 mm, na výšku 1555 mm a na délku rovných 1800 mm, rozchod kol činí 2670 mm. Reálné setkání s dvojkou potvrdí prémiové zaměření. Designerům se podařilo zachovat typické sportovně-luxusní prvky značky. Marně na trhu budete hledat MPV, které vypadá dynamičtěji. V případě potřeby si můžete dvojkovou řadu okořenit paketem M Sport, který přidává ostřeji tvarované nárazníky, černé lišty a větší kola. Testovaný exemplář se ale držel zkrátka a za poslední roky patří k tomu nejlevnějšímu, co nám mnichovská automobilka zapůjčila.

Kabina s nádechem prémie
Také po otevření dveří si kokpit vozu s žádnou jinou značkou nespletete. Každému je hned jasné, že se jedná o příslušníka mnichovské automobilky. Prémiově pojatá kabina je řešena do detailu s důrazem na velký počet odkládacích ploch a různých schránek, které v žádném rodinném automobilu nesmějí chybět. Výhled do předoboku je dobrý, což lze říci také o výhledu směrem vzad. K bezproblémové orientaci přispívají mimo jiné parkovací senzory a parkovací kamera.

Řidič sedí o něco výše, než je u klasických mnichovských modelů zvykem. Přední sedadla v testovaném provedení zaslouží samou chválu - jsou to ty samá, která naleznete ve sportovních modelech Mini. Tělu dodávají odpovídající oporu a rozsah seřízení je více než dostatečný. Středový panel je na první pohled klasickým BMW. Zajímavostí je mezera mezi ovladači audiosoustavy a klimatizace, která slouží pro odkládání drobností. V dolní části středového panelu nás hýčkala skvěle pracující dvouzónová klimatizace, pod kterou se skrýval kolébkový přepínač jízdních režimu (ECO PRO, Comfort, Sport).

Zajímavostí je tzv. ochranný štít vozu, který se aktivuje tlačítkem pod výstražných trojúhelníkem na středovém sloupku. V praxi se jedná o asistent upozorňující na příliš malou vzdálenost za vozem, který nejprve upozorní na nutnost brzdit a když řidič nereaguje, učiní tak sám.

Tříválcové srdce skvěle maskuje lichý počet válců

Zážehová patnáctistovka o výkonu 80 kW (109 koní) je vstupní branou k Active Toureru. Ukázkové je odhlučnění motoru při studeném startu, po zahřátí do interiéru proniká jen minimální hluk. Tříválec příkladně reaguje na pokyn plynu. Stovka za 11,3 s a maximální rychlost 190 km/h jasně hovoří o rodinném zaměření. Maximum točivého momentu 190 N.m je dostupné od 1380 do 3800 otáček a plný výkon nastupuje při 4300-6500 ot./min. Díky tomu je průběh výkonu zcela hladký, přičemž nahoře umí zabrat. Špatné to není ani se spotřebou paliva - tu lze při poklidné jízdě mimo město udržet pod hranicí šesti litrů na 100 kilometrů. Ve městě je pak nutné počítat se spotřebou kolem sedmi až osmi litrů. My jsme najeli zhruba pět stovek kilometrů se závěrečnou průměrnou spotřebou 7,2 l/100 km.

BMW 2 Active Tourer je postaveno na nové modulární platformě UKL, kterou využívají mimo jiné již zmíněné vozy Mini nové generace. Díky tomu je zaručená slušná dávka zábavnosti a podařených jízdních vlastností. Německá automobilka sází na svou tradici a hned v první zatáčce Vás přesvědčí, že odklon od tradic není zrovna mimo mísu. Lehký tříválec pod kapotou zaručuje rychlé změny směru. Dvojka vyráží bez prodlevy za volantem, zakousne se a vykrouží příkladný oblouk. Řízení je lehce přeposilované a strmé, ale stále je příjemně tuhé a přesné.

Úplně nejlepší svezení dvojka poskytne na hladkém asfaltu, kde dokáže výtečně maskovat aktuální rychlost. Je tichá a zároveň pohodlná. Na rozbitých silnicích to už takový med není, cestovní komfort snižuje tvrději nastavený podvozek vyznačující se značnou tuhostí. BMW 2 Active Tourer je praktické a řidičsky přívětivé.

Zkoušený vůz startuje na cenovce 624 000 Kč. Příplatková výbava zvedla jeho cenu na závěrečných 799 998 Kč, přesto se jedná o jedno z nejlevnějších BMW, jaké jsme v redakci měli. Za tuto cenu je totiž plně konkurence schopné.

Konec krátkého života

Přestože BMW 2 Active Tourer disponuje pohonem předních kol, je možné zvolit provedení s pohonem všech kol xDrive, které přijde vhod zejména v zimním období. Přes počáteční rozpaky jsme v redakci za dvojkový Active Tourer rádi. MPVéčka z trhu pomalu ale jistě mizí na úkor SUVéček. A je to škoda, alespoň v případě BMW. S příchodem nové generace totiž v Mnichově nepočítají.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce Fotografie k článku Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nová Škoda Octavia oficiálně představena, je hezčí a má větší kufr

Nová Škoda Octavia oficiálně představena, je hezčí a má větší kufr

Mladoboleslavská automobilka kompletně odhalila zbrusu novou generaci modelu Octavia. Stalo se tak včera ve Veletržním paláci v Praze. Čtvrtá generace povyrostla, nabídne větší kufr a samozřejmě prvky Simply clever...

Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

Golf je s více než 35 miliony prodanými vozy nejúspěšnějším evropským automobilem. Světovou premiérou osmé generace..

Jak bude vypadat interiér nové Škody Octavia? Tady jsou první skicy

Jak bude vypadat interiér nové Škody Octavia? Tady jsou první skicy

Světová premiéra nové generace Octavie se koná 11. listopadu v Praze, to je jasná věc. Do té doby nás však bude..

5 sportovních kupé, na která by svět neměl zapomenout

5 sportovních kupé, na která by svět neměl zapomenout

Obliba sportovních aut v žádném případě neupadá, spíš naopak. Výrobci však stále častěji sahají po přeplňovaných..

Na Škodu Kamiq GT musíme zapomenout, je určena pro Čínu

Na Škodu Kamiq GT musíme zapomenout, je určena pro Čínu

Škoda Auto v Číně rozšiřuje svou rodinu SUV modelů. Nový Kamiq GT je druhým SUV kupé značky a stejně jako větší Kodiaq..