Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce | Autanet.cz

Test: BMW 216i Active Tourer - poslední MPV s geny sportovce

Když se v showroomech mnichovské automobilky objevila nová nafouknutá dvojková řada, vzbudila mezi ortodoxními vyznavači modrobílé vrtule velký poprask. V době největšího boomu vozů kategorie MPV se tento počin ukázal být jako logický krok. Po nástupu modelů SUV těmto rodinným stěhovákům zvoní hrana a o nástupcích nemůže být řeč. Není to škoda?

BMW 2 Active Tourer nabízí pět míst, kdežto prodloužená verze Grand Tourer další dvě místa k dobru.


Model 2 Active Tourer se stal prvním BMW s pohonem předních kol, což nebylo nic dobrého pro ortodoxní vyznavače klasických BMW. A aby toho nebylo málo, BMW se rozhodlo používat tříválcové pohonné jednotky. Německou automobilku k tomuto kroku vedlo hned několik faktorů - nižší spotřeba paliva a tím i emise, nižší výrobní náklady a také oslovení širší cílové skupiny. Podle výzkumu navíc řada majitelů vozů BMW vůbec netuší, která kola má jejich vůz poháněná. Nikdo se tedy na tímto vývojem nemůže pozastavovat, dvojková řada pouze vyslyšela požadavky zákazníků. Díky tomu vzniklo nafouklé cosi, které může mít pohon všech kol xDrive.

Design exteriéru nese všechny prvky nutné pro novodobé BMW, na první pohled ho tak zařadíte do té správné škatulky. Na délku měří 4342 mm, na výšku 1555 mm a na délku rovných 1800 mm, rozchod kol činí 2670 mm. Reálné setkání s dvojkou potvrdí prémiové zaměření. Designerům se podařilo zachovat typické sportovně-luxusní prvky značky. Marně na trhu budete hledat MPV, které vypadá dynamičtěji. V případě potřeby si můžete dvojkovou řadu okořenit paketem M Sport, který přidává ostřeji tvarované nárazníky, černé lišty a větší kola. Testovaný exemplář se ale držel zkrátka a za poslední roky patří k tomu nejlevnějšímu, co nám mnichovská automobilka zapůjčila.

Kabina s nádechem prémie
Také po otevření dveří si kokpit vozu s žádnou jinou značkou nespletete. Každému je hned jasné, že se jedná o příslušníka mnichovské automobilky. Prémiově pojatá kabina je řešena do detailu s důrazem na velký počet odkládacích ploch a různých schránek, které v žádném rodinném automobilu nesmějí chybět. Výhled do předoboku je dobrý, což lze říci také o výhledu směrem vzad. K bezproblémové orientaci přispívají mimo jiné parkovací senzory a parkovací kamera.

Řidič sedí o něco výše, než je u klasických mnichovských modelů zvykem. Přední sedadla v testovaném provedení zaslouží samou chválu - jsou to ty samá, která naleznete ve sportovních modelech Mini. Tělu dodávají odpovídající oporu a rozsah seřízení je více než dostatečný. Středový panel je na první pohled klasickým BMW. Zajímavostí je mezera mezi ovladači audiosoustavy a klimatizace, která slouží pro odkládání drobností. V dolní části středového panelu nás hýčkala skvěle pracující dvouzónová klimatizace, pod kterou se skrýval kolébkový přepínač jízdních režimu (ECO PRO, Comfort, Sport).

Zajímavostí je tzv. ochranný štít vozu, který se aktivuje tlačítkem pod výstražných trojúhelníkem na středovém sloupku. V praxi se jedná o asistent upozorňující na příliš malou vzdálenost za vozem, který nejprve upozorní na nutnost brzdit a když řidič nereaguje, učiní tak sám.

Tříválcové srdce skvěle maskuje lichý počet válců

Zážehová patnáctistovka o výkonu 80 kW (109 koní) je vstupní branou k Active Toureru. Ukázkové je odhlučnění motoru při studeném startu, po zahřátí do interiéru proniká jen minimální hluk. Tříválec příkladně reaguje na pokyn plynu. Stovka za 11,3 s a maximální rychlost 190 km/h jasně hovoří o rodinném zaměření. Maximum točivého momentu 190 N.m je dostupné od 1380 do 3800 otáček a plný výkon nastupuje při 4300-6500 ot./min. Díky tomu je průběh výkonu zcela hladký, přičemž nahoře umí zabrat. Špatné to není ani se spotřebou paliva - tu lze při poklidné jízdě mimo město udržet pod hranicí šesti litrů na 100 kilometrů. Ve městě je pak nutné počítat se spotřebou kolem sedmi až osmi litrů. My jsme najeli zhruba pět stovek kilometrů se závěrečnou průměrnou spotřebou 7,2 l/100 km.

BMW 2 Active Tourer je postaveno na nové modulární platformě UKL, kterou využívají mimo jiné již zmíněné vozy Mini nové generace. Díky tomu je zaručená slušná dávka zábavnosti a podařených jízdních vlastností. Německá automobilka sází na svou tradici a hned v první zatáčce Vás přesvědčí, že odklon od tradic není zrovna mimo mísu. Lehký tříválec pod kapotou zaručuje rychlé změny směru. Dvojka vyráží bez prodlevy za volantem, zakousne se a vykrouží příkladný oblouk. Řízení je lehce přeposilované a strmé, ale stále je příjemně tuhé a přesné.

Úplně nejlepší svezení dvojka poskytne na hladkém asfaltu, kde dokáže výtečně maskovat aktuální rychlost. Je tichá a zároveň pohodlná. Na rozbitých silnicích to už takový med není, cestovní komfort snižuje tvrději nastavený podvozek vyznačující se značnou tuhostí. BMW 2 Active Tourer je praktické a řidičsky přívětivé.

Zkoušený vůz startuje na cenovce 624 000 Kč. Příplatková výbava zvedla jeho cenu na závěrečných 799 998 Kč, přesto se jedná o jedno z nejlevnějších BMW, jaké jsme v redakci měli. Za tuto cenu je totiž plně konkurence schopné.

Konec krátkého života

Přestože BMW 2 Active Tourer disponuje pohonem předních kol, je možné zvolit provedení s pohonem všech kol xDrive, které přijde vhod zejména v zimním období. Přes počáteční rozpaky jsme v redakci za dvojkový Active Tourer rádi. MPVéčka z trhu pomalu ale jistě mizí na úkor SUVéček. A je to škoda, alespoň v případě BMW. S příchodem nové generace totiž v Mnichově nepočítají.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč
Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Rok výroby 2021

499 999 Kč
Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Rok výroby 2022

779 000 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč