Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny | Autanet.cz

Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny

02. 03. 2012
Sdílet článek

O novém modelu XV již bylo napsáno hodně. Přišel čas prvních jízd a prvního reálného seznámení s vozem v ulicích hlavního města. Kolik stojí a jak se s novým modelem japonské automobilky jezdí, jsme zjišťovali dnes dopoledne.

Nový model XV cílí na nové zákazníky. Subaru proto připravilo atraktivní kabát, u kterého si dalo záležet na aerodynamice. Novinka vyplňuje mezeru mezi Imprezou (ta bude v nové generaci nabízena výhradně s benzínovým boxerem 1.6) a Foresterem, který se hodí spíše na venkov. Model XV je určen pro mladší zákazníky toužícím po voze zdolávající nástrahy měst. XV je dostupné s trojicí pohonných jednotek. Základ tvoří šestnáctistovka s výkonem 84 kW, která může být spojená buď s novou pětirychlostní převodovkou nebo automatickou převodovkou CVT. Další pohonnou jednotkou je zážehový dvoulitr s výkonem 84 kW, který ze sebe dostává 110 kW výkonu a je ho možné kombinovat s šestirychlostní manuální převodovkou (známe z Foresteru) nebo automatickou převodovkou CVT. Příznivcům dieselů je určen vznětový dvoulitr o výkonu 108 kW, který je nabízen zatím výhradně s šestirychlostním manuálem.


Model XV je nabízen ve třech výbavách (Active, Comfort, Executive), přičemž již v základu (Active) nalezneme sedm airbagů, sedmnáctipalcová litá kola, lakované kliky dveří, denní svícení, mlhovky, automatickou klimatizaci, multifunkční displej s palubní počítačem, vyhřívání zpětných zrcátek a předního skla pod stěrači, vyhřívání předních sedadel, elektrický posilovač řízení, volant seřiditelný ve dvou osách a kotoučové brzdy vzadu. Druhý stupeň výbavy Comfort přidává navíc  mimo jiné hezčí měřící přístroje, xenony, lakovaná sklopná zrcátka s integrovanými směrovými světly, zatmavená skla, duální automatickou klimatizaci, kožený volant a koženou hlavici řadící páky. Výbava Executive ke Comfortu přidává střešní okno, systém startování pomocí tlačítka Start/Stop, elektrické ovládání sedadla řidiče, integrovanou navigaci.

První dojmy: interiér nového XV působí daleko lépe než interiér současné Imprezy. Mohou za to detaily a špičkové slícování jednotlivých dílů. Potěšila mě palubní deska z měkčených plastů a uzavíratelné výdechy klimatizace. Radost jsme měl rovněž z pozice za volantem, které se mi podařilo dosáhnout během chvíle. Dobře působil i multifukční displej, který ve vyšších výbavách zobrazuje rozsáhlou řadu údajů (od aktuální spotřeby paliva přes zobrazení rozdělení výkonu mezi jednotlivá kola až po servisní informace). Navíc potěší fakt, že vše je v čestině (věc u Subaru dosud nevídaná). Startování tlačítkem je příjemné a v této kategorii vozidel běžné, stejně tak systém Start/Stop, který u testovaného modelu fungoval znamenitě rychle. Jízdu jsem absolvoval s benzínovým dvoulitrem, který byl spojen s šestirychlostní manuální převodovkou. Samotný start již zahřátého motoru proběhl téměř neslyšitelně, stejně tak rozjezd. Dvoulitr je skvěle odhlučněn a o jeho projevuje se charakteristickým zvukem pouze ve vyšších otáčkách. Podvozek XV je naladěn na komfortní notu. Většinu zdolávaných nerovností pražských komunikací si XVéčko poradilo velmi obstojně, lépe než řada konkurentů. Podvozek příjemně poddajný, v zatáčkách se výrazněji nenaklání a zvolenou stopu drží nadpozemsky dobře. Subaru se podařilo zvolit výtečný mix nastavení podvozku (je komfortní a přitom pevný). Překvapilo mě poměrně lehké (přesto přesné) řízení, které se skvěle hodí do města a k charakteru auta. XV se chová velmi obratně a velmi rádo mění směr jízdy. Na rozdíl od Foresteru novinka působí velmi ochotně a obratně. Zájemci o detailnější zkušenosti si musejí počkat na klasický redakční test. Těšit se můžete na test základní verze i nejlépe vybavené varianty.



Subaru XV - pořizovací ceny (Kč)
Motor, výkon, převodovka Active Comfort Executive
1.6i, 84 kW, 5MT D/R  569.000 -
 -
1.6i, 84 kW, CVT  -  689.000  -
2.0i, 110 kW 6MT  599.000 659.000
729.000
2.0i, 110 kW CVT  - 709.000 769.000
2.0D, 108 kW 6MT  709.000 759.000
829.000
       

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Subaru Forester

Rok výroby 2020

729 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

415 000 Kč

Toyota RAV4

Rok výroby 2016

449 000 Kč

Škoda Fabia

Rok výroby 2015

155 000 Kč