Subaru Legacy dostane nejdokonalejší systém podpory řízení

vloženo

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, oznámil úspěšné dokončení vývoje technologie New EyeSight (Nový zrak), která představuje jedinečný bezpečnostní systém na podporu řízení s využitím dvojice kamer.

Subaru Legacy dostane nejdokonalejší systém podpory řízení Subaru Legacy dostane nejdokonalejší systém podpory řízení

Nová bezpečnostní technologie vycházející ze stávajícího systému EyeSight byla doplněna o nové funkce na podporu řízení, zahrnuje systém pro kontrolu automatického brzdění a vylepšení doznalo i samotné ovládání z pohledu uživatele.


EyeSight bylo vůbec prvním zařízením, které využívá dvojici kamer k detekci chodců a cyklistů v silničním provozu. Od chvíle, kdy byla tato technologie představena (květen 2008), se jí dostalo vysokého uznání; vyzdvihovány jsou funkce nouzového brzdění před nehodou a adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí.

Technologie new EyeSight je vybavena pokročilejší a bezpečnější funkcí nouzového brzdění před kolizí („Pre-Collision Braking Control“), která dokáže vůz automaticky zastavit v případě, že je zaznamenáno riziko čelní srážky, a tím se nehodě zcela vyhnout, případně alespoň zmírnit škody.

Zdokonalen byl i adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí. Je schopen sám zastavit vůz v případě, že automobil jedoucí vpředu začne neočekávaně zpomalovat nebo zastavovat.

Nové funkce doplňují stávající bezpečnostní technologie na podporu řízení, ale zároveň i snižují rizika běžně spojená s typickými situacemi v provozu, zejména při pomalém popojíždění v dopravních kolonách

Nové funkce technologie new EyeSight:
Automatické nouzové brzdění
Pokud se vůz přiblíží na krátkou nebo velmi krátkou vzdálenost od automobilu jedoucího
vpředu, spustí se alarm varující řidiče na nebezpečí kolize. Pokud je rozdíl rychlostí obou vozidel
nižší než 30 km/h a řidič sám nezačne brzdit, systém automaticky vůz zpomalí nebo zastaví, aby
nedošlo ke střetu, resp. snížily se případné škody.
Pokud je rozdíl rychlostí obou jedoucích vozů vyšší než 30 km/h, systém automaticky sníží
rychlost vozidla, a tím omezí riziko nehody nebo případné škody.

Nouzový brzdový asistent
Hrozí-li nebezpečí čelní srážky, systém je schopen rozpoznat náhlé brzdění ze strany řidiče. V
takovém případě se automaticky aktivuje funkce nouzového brzdového asistenta s cílem zamezit
střetu nebo snížit případné škody.

Adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí
Adaptivní tempomat umožňuje pohodlnou jízdu na dálnici, kdy udržuje vůz v bezpečné
vzdálenosti od automobilu jedoucího vpředu. Oproti stávajícímu systému byla značně vylepšena
funkce automatického nouzového brzdění v pomalu jedoucí koloně nebo dopravní zácpě – může
vůz sama zastavit a udržovat v klidu, dokud se automobil vpředu opět nerozjede.

Systém se bude od poloviny května nabízet nejprve v modelu Subaru Legacy- prodávaném na japonském trhu.

Zdroj: TZ Subaru

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru Legacy dostane nejdokonalejší systém podpory řízení

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaný Renault Espace Initiale Paris je přehlídkou toho nejlepšího

Modernizovaný Renault Espace Initiale Paris je přehlídkou toho nejlepšího

Model Espace přijde ve výbavě Initiale Paris na 1 199 000 Kč, přičemž tato cena platí pro benzínovou přeplňovanou osmnáctistovku TCe 225 EDC i vznětový dvoulitr Blue dCi 200 EDC. Připlatit si lze 40 tisíc korun za..

Lexus ES 300h přišel o klasická zpětná zrcátka, nahradily je kamery

Lexus ES 300h přišel o klasická zpětná zrcátka, nahradily je kamery

A je tu další auto, které za příplatek nahrazuje klasická boční zpětná zrcátka pětipalcovými displeji s kamerou. A jak..

Elektrický Ford Mustang Mach-E je zadokolka s dojezdem 600 km

Elektrický Ford Mustang Mach-E je zadokolka s dojezdem 600 km

Mustang Mach-E ve variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol nabídne podle předběžných údajů dojezd až 600..

Test ojetiny: Dacia Logan – kdo kouká na cenu, nemine ji

Test ojetiny: Dacia Logan – kdo kouká na cenu, nemine ji

Dacia Logan je levným vozem, nabízejícím velice slušný prostor pro posádku. V případě kombi pod označením MCV pak jde o..

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid překonala naše očekávání

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid překonala naše očekávání

Model C-HR působí v nabídce Toyoty jako zjevení, když designově naprosto vyčnívá. Zásadní odlišnost má jediný cíl,..