Strčit auto do mrazáku? Lexus to udělal

vloženo

Pro příjemnou projížďku za volantem modelu Lexus LC 500 Convertible je samozřejmě ideální obloha bez mráčku a příjemný letní den, nicméně vůz se stejně dobře vyrovná s mnohem náročnějšími klimatickými podmínkami, což dokazuje zkouška odolnosti za krutého mrazu.

Strčit auto do mrazáku? Lexus to udělal Strčit auto do mrazáku? Lexus to udělal

Ve snaze demonstrovat mimořádnou kvalitu modelu LC Convertible se Lexus rozhodl podrobit sériový vůz po dobu 12 hodin podmínkám v průmyslové mrazicí komoře za teploty -18 °C.


Čtyřvrstvá střecha byla navíc pro účely testování stažena s cílem vystavit nevlídnému klimatu celý interiér. Bezprostředně po vyjetí z mrazicí komory následovala sportovní jízda na náročné zkušební dráze.

Dějištěm akce byla velká termokomora na zkušebním okruhu Millbrook ve Velké Británii. Jednotka o objemu 468 m3 se standardně používá k testování odolnosti vojenského vybavení, jakožto i silničních vozidel, a to za teplot v rozsahu +85 až -60 °C za relativní vlhkosti až 98 procent.

Pro návštěvu LC Convertible byl termostat nastaven na -18 °C, tedy dost ke zmrazení pryže a v souladu s odvětvovým standardem pro hodnocení účinnosti odmrazování. Lexus si zkoušku záměrně ztížil tím, že vozidlo předem ostříkal vodou, aby se na karoserii vozu vytvořila ledová krusta.

„Po stažení střechy by komponenty interiéru byly vystaveny extrémnímu namáhání a rozhodně by nikomu nebylo příjemné v kabině pobývat – doufal by jen, že klimatizace, vyhřívání sedadel a vyhřívání volantu stále funguje, jak má,“ říká Greg Fleming, vedoucí inženýr pověřený dohledem nad zkouškou.

Když Lexus zaparkoval uvnitř mrazicí komory, výkonný plynový systém klimatizace přibližně za hodinu snížil teplotu na požadovanou úroveň. Poté byl vůz ponechán přes noc zcela bez zásahu.

Testováním vozu po zmrazení byl pověřen profesionální kaskadér Paul Swift. Na výzvu filmového štábu zaburácel vidlicový osmiválec o výkonu 464 koní za současného rozzáření displejů a ukazatelů v kabině, evidentně bez jakýchkoli známek poškození extrémním mrazem.

Jakmile se Swift rozjel, okamžitě zareagoval systém Climate Concierge pro vyhřátí kabiny. „Cítil jsem, jak se zahřívá volant a spodní část mých zad, stejně tak jako průduchy v hlavové opěrce za krkem. S ohledem na mínus 18 to vlastně bylo celkem příjemné a ve voze jsem se ihned cítil docela pohodlně,“ komentoval.

Ke slovu vzápětí přišlo jeho řidičské umění, když s vozem Lexus vyrazil z komory na kopcovitý zkušební okruh Millbrook, zahrnující náročné zatáčky, stoupání i sjezdy v alpském stylu.

LC Convertible zde úspěšně prokázalo své jízdní schopnosti, stejně opojné jako stylistické ztvárnění a pohodlí tohoto vozu, za doprovodu odpadajících kusů ledu s narůstající rychlostí jízdy.

„Nevěděl jsem přesně, co mám očekávat, ale okamžitě po stisku tlačítka Start se vůz probudil k životu. Okruh je zkušební, takže na vozidlo klade velké nároky a poznáte zde vlastnosti podvozku. Nezaznamenal jsem žádný problém s nedotáčivostí, řazení bylo suverénní a při podřazování se mi líbilo zajímavé odfrknutí meziplynu. Je to báječné auto, které dělá přesně to, co po něm chcete,“ vysvětlil Swift.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Strčit auto do mrazáku? Lexus to udělal Fotografie k článku Strčit auto do mrazáku? Lexus to udělal Fotografie k článku Strčit auto do mrazáku? Lexus to udělal Fotografie k článku Strčit auto do mrazáku? Lexus to udělal Fotografie k článku Strčit auto do mrazáku? Lexus to udělal Fotografie k článku Strčit auto do mrazáku? Lexus to udělal

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nový Lexus NX je první plug-in hybrid značky, víme o něm všechno

Nový Lexus NX je první plug-in hybrid značky, víme o něm všechno

Plug-in hybridní systém provedení NX 450h+ disponuje výkonem až 306 koní a měl by vozu udílet zrychlení z místa na 100 km/h v čase lehce přes 6 sekund. Čistě elektrický dojezd činí až 63 km a možnost cestovat v čistě..

Test: Mazda 6 Wagon 2,5 Skyactiv-G 100 Edition vyzrála k dokonalosti

Test: Mazda 6 Wagon 2,5 Skyactiv-G 100 Edition vyzrála k dokonalosti

Šestkový model je na trhu od roku 2012, což je na asijské poměry velmi dlouhá doba. A nás zajímalo, jak se stáří..

Nový Volkswagen Multivan je tady, nabídne plug-in hybrid

Nový Volkswagen Multivan je tady, nabídne plug-in hybrid

Volkswagen Užitkové vozy představil ve světové premiéře zcela novou generaci modelu Multivan. MPV činí koncepčně..

Test: Karavan X-Line Life Style Camper - když cesta je cíl a můžete jet kdekoliv

Test: Karavan X-Line Life Style Camper - když cesta je cíl a můžete jet kdekoliv

Zájem o karavany a obytné vozy pozvolna rostl každým rokem, ale pandemie koronaviru jej doslova akcelerovala do masivní..

Volkswagen ID.4 GTX v prodeji, základní cena činí 1 384 900 Kč

Volkswagen ID.4 GTX v prodeji, základní cena činí 1 384 900 Kč

Nejnovější model ID.4 GTX přináší do rodiny ID. pohon všech kol se dvěma elektromotory. Novinka udělá stovku za 6,2..