Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

vloženo

Po úspěšném vstupu do prestižního Mistrovství Evropy čeká na Subaru Duck Czech National Team další náročný úkol. Posádka Vojtěch Štajf - František Rajnoha zvítězila na lednové rakouské Jänner Rallye v hodnocení ERC2, na nadcházející lotyšské soutěži by však byla dvojice spokojena s umístěním v první pětici této klasifikace.

Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

„V Lotyšsku to pro nás bude velmi náročná soutěž,“ míní Vojtěch Štajf, zkušený čtyřicetiletý jezdec. „Mám sice na svém kontě už dlouhou řádku závodních zkušeností, přesto se ale stále nejjistěji cítím na asfaltových rychlostních zkouškách, které převažují na soutěžích v České republice. V Lotyšsku sice zřejmě nebude na tratích velké množství sněhu, přesto nás pravděpodobně čeká jízda na pneumatikách s dlouhými hřeby, což je pro nás samozřejmě nezvyklé. Na druhou stranu nebudeme muset příliš váhat nad obutím auta tak, jako tomu bývá na asfaltových soutěžích.


Naší letošní prioritou je klasifikace ERC2, proto se chceme i tentokrát nejvíce soustředit na boj se soupeři, přihlášenými právě do tohoto šampionátu. Maďaři Hideg a Botka i Polák Kabacinski závodili už v Rakousku a my tušíme, že mají v plánu celý seriál - všímat si jich tedy budeme o to více. V Lotyšsku bude konkurence mnohem početnější a my očekáváme především rychlou jízdu posádek z Pobaltí, které mají s místními tratěmi dostatek zkušeností. Jak ale budou karty doopravdy rozdány, to naznačí až kvalifikační zkouška a poté samozřejmě první sekce soutěže. Já zůstávám realistou, jsem si dobře vědom skutečnosti, že jsem dosud na Rally Liepāja startoval pouze v roce 2013, kdy jsem navíc soutěž absolvoval s horečkou 39st.C. Víme tedy, jak nastavit auto pro místní podmínky a máme přibližnou představu o charakteru místních tratí, jinak si ale z rychlostních zkoušek pamatuji jen málo. Teď sice také beru antibiotika, ale do startu soutěže bych měl být fit a my budeme moci závodit naplno. Když přidáme kvalitní souhru s mým zkušeným spolujezdcem Františkem Rajnohou, byli bychom v cíli lotyšské soutěže spokojeni s umístěním v první pětici hodnocení ERC2.

Chceme v Lotyšsku prodat své dlouholeté zkušenosti a dělat svým výkonem radost fanouškům, ale i partnerům našeho týmu. Velice si vážíme zejména přízně našeho hlavního partnera, společnosti Subaru ČR. Vždyť vstupujeme už do jedenáctého roku společné spolupráce, a to je v českých poměrech skutečně unikátní. Několik let nám zůstává věrná i společnost APM Automotive, nově nás podporuje také japonská společnost Exedy, zabývající se výrobou spojek.Takováto podpora našich partnerů je pro nás velmi zavazující a my zkrátka i díky tomu toužíme na evropské scéně obstát.Jsme také moc rádi, že nám drží palce i fanoušci - našim facebookovým stránkám jich za poslední měsíce přibylo hned několik stovek. Také kvůli nim jsme se rozhodli udělat na našem osvědčeném voze Subaru alespoň nějakou výraznou změnu - pro Rally Liepāja máme připraven nový design, který bude více odrážet barvy společnosti Subaru Tecnica International (STI). Jsme tedy moc zvědavi, jaký vzbudí nové zbarvení u fanoušků ohlas a doufáme, že se jim bude líbit. Na soutěž už se opravdu těšíme, samozřejmě ale víme, že základním předpokladem úspěchu bude neudělat žádnou jezdeckou chybu a neopustit díky tomu trať,
“ uzavírá s úsměvem popis svých plánů pražský pilot. Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha poveze na svém Subaru Impreza WRX STI při Rally Liepāja startovní číslo 12. Češi tak ve startovní listině otevírají seznam posádek bojujících o body v klasifikaci ERC2, kterou průběžně vedou.


subarurallyteam.info

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nové Porsche 911 GT3 RS pohání atmosférický šestiválec o výkonu 525 koní

Nové Porsche 911 GT3 RS pohání atmosférický šestiválec o výkonu 525 koní

Model 911 GT3 RS dostal čtyřlitrový vysokootáčkový šestiválcový boxer o výkonu 525 koní díky kterému vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a na sedmý rychlostní stupeň dosahuje maximální rychlosti 296 km/h...

Dvacet faktů o Audi RS 6, které jste možná ani netušili

Dvacet faktů o Audi RS 6, které jste možná ani netušili

Věděli jste, že v současné době každý druhý evropský zákazník objednává u RS 6 tažné zařízení? Věděli jste, že kvůli..

Test: MG ZS 1.0 TGI - předsudky stranou

Test: MG ZS 1.0 TGI - předsudky stranou

Sehnat SUV pod půl milionu s bohatou výbavou je téměř nemožné. Nová automobilka na českém trhu MG nabízí ovšem dobře..

Osmiletá záruka? U Citroënu C3 je to možné zdarma

Osmiletá záruka? U Citroënu C3 je to možné zdarma

Citroën C3 a SUV C3 Aircross je nyní možné zakoupit s prodlouženou až osmiletou zárukou. Tato flexibilní značková..

Crossover za méně než půl milionu korun, to je nová Kia XCeed

Crossover za méně než půl milionu korun, to je nová Kia XCeed

Kia představila novou verzi crossoveru XCeed, která vedle nového vzhledu nabízí i řadu technologických inovací. Nový..