Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

vloženo

Po úspěšném vstupu do prestižního Mistrovství Evropy čeká na Subaru Duck Czech National Team další náročný úkol. Posádka Vojtěch Štajf - František Rajnoha zvítězila na lednové rakouské Jänner Rallye v hodnocení ERC2, na nadcházející lotyšské soutěži by však byla dvojice spokojena s umístěním v první pětici této klasifikace.

Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

„V Lotyšsku to pro nás bude velmi náročná soutěž,“ míní Vojtěch Štajf, zkušený čtyřicetiletý jezdec. „Mám sice na svém kontě už dlouhou řádku závodních zkušeností, přesto se ale stále nejjistěji cítím na asfaltových rychlostních zkouškách, které převažují na soutěžích v České republice. V Lotyšsku sice zřejmě nebude na tratích velké množství sněhu, přesto nás pravděpodobně čeká jízda na pneumatikách s dlouhými hřeby, což je pro nás samozřejmě nezvyklé. Na druhou stranu nebudeme muset příliš váhat nad obutím auta tak, jako tomu bývá na asfaltových soutěžích.


Naší letošní prioritou je klasifikace ERC2, proto se chceme i tentokrát nejvíce soustředit na boj se soupeři, přihlášenými právě do tohoto šampionátu. Maďaři Hideg a Botka i Polák Kabacinski závodili už v Rakousku a my tušíme, že mají v plánu celý seriál - všímat si jich tedy budeme o to více. V Lotyšsku bude konkurence mnohem početnější a my očekáváme především rychlou jízdu posádek z Pobaltí, které mají s místními tratěmi dostatek zkušeností. Jak ale budou karty doopravdy rozdány, to naznačí až kvalifikační zkouška a poté samozřejmě první sekce soutěže. Já zůstávám realistou, jsem si dobře vědom skutečnosti, že jsem dosud na Rally Liepāja startoval pouze v roce 2013, kdy jsem navíc soutěž absolvoval s horečkou 39st.C. Víme tedy, jak nastavit auto pro místní podmínky a máme přibližnou představu o charakteru místních tratí, jinak si ale z rychlostních zkoušek pamatuji jen málo. Teď sice také beru antibiotika, ale do startu soutěže bych měl být fit a my budeme moci závodit naplno. Když přidáme kvalitní souhru s mým zkušeným spolujezdcem Františkem Rajnohou, byli bychom v cíli lotyšské soutěže spokojeni s umístěním v první pětici hodnocení ERC2.

Chceme v Lotyšsku prodat své dlouholeté zkušenosti a dělat svým výkonem radost fanouškům, ale i partnerům našeho týmu. Velice si vážíme zejména přízně našeho hlavního partnera, společnosti Subaru ČR. Vždyť vstupujeme už do jedenáctého roku společné spolupráce, a to je v českých poměrech skutečně unikátní. Několik let nám zůstává věrná i společnost APM Automotive, nově nás podporuje také japonská společnost Exedy, zabývající se výrobou spojek.Takováto podpora našich partnerů je pro nás velmi zavazující a my zkrátka i díky tomu toužíme na evropské scéně obstát.Jsme také moc rádi, že nám drží palce i fanoušci - našim facebookovým stránkám jich za poslední měsíce přibylo hned několik stovek. Také kvůli nim jsme se rozhodli udělat na našem osvědčeném voze Subaru alespoň nějakou výraznou změnu - pro Rally Liepāja máme připraven nový design, který bude více odrážet barvy společnosti Subaru Tecnica International (STI). Jsme tedy moc zvědavi, jaký vzbudí nové zbarvení u fanoušků ohlas a doufáme, že se jim bude líbit. Na soutěž už se opravdu těšíme, samozřejmě ale víme, že základním předpokladem úspěchu bude neudělat žádnou jezdeckou chybu a neopustit díky tomu trať,
“ uzavírá s úsměvem popis svých plánů pražský pilot. Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha poveze na svém Subaru Impreza WRX STI při Rally Liepāja startovní číslo 12. Češi tak ve startovní listině otevírají seznam posádek bojujících o body v klasifikaci ERC2, kterou průběžně vedou.


subarurallyteam.info

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Segment rodinných vozů je celkem bohatý a tak se v pořadu Autocentral rozhodli otestovat první generaci Peugeotu 3008. Vůz disponuje naftovým dvoulitrem, výkonem 150 koní a pochází z roku 2011.

Opel Insignia má po faceliftu, co bude nového a čím se bude chlubit?

Opel Insignia má po faceliftu, co bude nového a čím se bude chlubit?

Modernizovaný Opel Insignia nabídne úspornější motory, uhlazenější design a inteligentní světlomety IntelliLux LED..

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Nový Superb iV je vybaven benzinovým čtyřválcovým motorem 1.4 TSI a elektromotorem. Maximální systémový výkon činí 218..

Seat Tarraco je nyní dostupný v nové verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

Seat Tarraco je nyní dostupný v nové verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

Španělský výrobce rozšiřuje svou nabídku o SUV model Tarraco s pohonem předních kol a automatickou převodovkou DSG. Pod..

Audi e-tron Sportback, sportovní SUV ve stylu kupé o výkonu 300 kW s dojezdem až 446 km

Audi e-tron Sportback, sportovní SUV ve stylu kupé o výkonu 300 kW s dojezdem až 446 km

Německá automobilka představuje druhý model v rámci řady e-tron, atraktivnější variantu Sportback. Hlavním znakem..