Speciální edice KIA Stinger GTS je tady
Jen 800 ks: Přesně tolik vozů Stinger sjede z výrobních pásů v limitované sérii GTS, která bude milovat jízdu dveřmi napřed. Upravený a řádně vylepšený Stinger GTS má všechny předpoklady pro snadné driftování.
Kia Stinger si od své premiéry před necelými dvěma roky rychle získala přízeň fanoušků. Kia Motors America na mezinárodním autosalonu v New Yorku poskytuje nadšencům do řízení další pádný důvod k seznámení se s tímto nejvýkonnějším sportovním fastbackem značky Kia. Speciální edice 800 vozů Stinger GTS1 dokazuje um na silnicích prostřednictvím nově vyvinutého dynamického pohonu AWD2 (D-AWD), který doslova láká k vyjádření temperamentu za volantem. Stylistické prvky inspirované motorsportem zahrnují originální díly z karbonových vláken a nový atraktivní odstín, přitahující ještě více pozornosti. Po usednutí za volant Stingeru v limitované edici GTS bezpochyby zatouží všichni automobiloví nadšenci.
Stinger si během krátké doby na trhu vybudoval pozici solidního konkurenta v segmentu sportovních sedanů, kam dorazil s parametry schopnými zahanbit německé rivaly. Současně se mu podařilo předefinovat značku Kia a změnit způsob jejího vnímání ze strany spotřebitelů. Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann však i přes všechna pochvalná uznání a pocty, kterých se Stingeru dostalo, usiloval o něco dalšího. Výsledkem je nová podoba systému AWD modelu Stinger, opepřeného genetickou výbavou pohonu zadních kol. Systém s označením D-AWD byl odladěn tak, aby vyplnil mezeru mezi chováním Stingeru s pohonem AWD a Stingeru GT s pohonem zadních kol.
Systém D-AWD navíc používá mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy, navržený tak, aby zlepšil trakci a rovnoměrněji rozděloval výkon mezi zadní kola po zaznamenání prokluzu.
- Volič jízdních režimů (Drive Mode Select) znásobuje dynamiku s upřednostňováním kol zadní nápravy:
- V režimu Comfort se 60 procent výkonu posílá na zadní kola k posílení pocitu stability
- V režimu Sport se 80 procent výkonu posílá na zadní kola v zájmu agilnější jízdy
- V režimu Drift míří 100 procent výkonu na zadní kola a udržuje se zvolený převodový stupeň bez přeřazování nahoru
- Nová řídicí logika
- Protiprokluzové řízení a rozpoznávání „kontra“ volantem
- Jiný charakter řazení
- Systém kontroly stability
Pod kapotou Stingeru GTS, nabízeného s pohonem všech (D-AWD) nebo zadních (RWD) kol, najdeme přesvědčivou pohonnou jednotku z modelu Stinger GT:
- Dvojitě přeplňovaný agregát 3,3 litru V6
- 365 koní
- 510 Nm
- Osmistupňová automatická převodovka
Žhavé místo v modelové řadě Stinger
GTS kromě prvků na pohled neviditelných dává jasně najevo, že není obyčejným modelem Stinger – chlubí se řadou vylepšení v exteriéru i interiéru, díky nimž vypadá připraven zdolat každý závodní okruh nebo řezat ostré zatáčky na silnicích.
Z vylepšení exteriéru jmenujme:
- Exkluzivní prémiový lak „Federation“ v oranžovém odstínu
- Originální díly z karbonových vláken, ohraničující charakteristickou tygří masku, kryty vnějších zpětných zrcátek a boční průduchy
- Logo GTS na zádi
- Emblém Stinger nahrazující centrální logo Kia na víku kufru
V kabině Stingeru GTS najdeme luxusnější materiály příslušející automobilu určenému všem nadšencům do řízení:
- Čalounění volantu a středového panelu materiálem Alcantara
- Čalounění stropu kabiny prémiovým materiálem Chamude, připomínajícím velur
Elegantní a cenově dostupná výbava
Stinger GTS tradičně přináší vysokou protihodnotu za investované peníze, například v podobě nejrůznějších technologií, komfortních prvků a systémů na podporu řízení5. Limitovaná edice fastbacku v provedení GTS nabídne např. tyto prvky:
- Střešní okno
- Prémiový audiosystém Harman/Kardon6 o výkonu 720 W s technologiemi QuantumLogic7 a Clari-Fi8 pro vylepšení digitálního signálu
- Bezdrátové nabíjení kompatibilních mobilních telefonů
V zájmu konkurenceschopnosti má Stinger GTS optimálně nastavenou cenu. Po plánovaném zahájení výroby letos na jaře by se provedení GTS mělo prodávat za doporučenou maloobchodní cenu cca od 44 tis. USD v případě verze s pohonem zadních kol, resp. cca 46 500 USD s pohonem D-AWD.