Speciální edice KIA Stinger GTS je tady

Jen 800 ks: Přesně tolik vozů Stinger sjede z výrobních pásů v limitované sérii GTS, která bude milovat jízdu dveřmi napřed. Upravený a řádně vylepšený Stinger GTS má všechny předpoklady pro snadné driftování.

Kia Stinger si od své premiéry před necelými dvěma roky rychle získala přízeň fanoušků. Kia Motors America na mezinárodním autosalonu v New Yorku poskytuje nadšencům do řízení další pádný důvod k seznámení se s tímto nejvýkonnějším sportovním fastbackem značky Kia. Speciální edice 800 vozů Stinger GTS1 dokazuje um na silnicích prostřednictvím nově vyvinutého dynamického pohonu AWD2 (D-AWD), který doslova láká k vyjádření temperamentu za volantem. Stylistické prvky inspirované motorsportem zahrnují originální díly z karbonových vláken a nový atraktivní odstín, přitahující ještě více pozornosti. Po usednutí za volant Stingeru v limitované edici GTS bezpochyby zatouží všichni automobiloví nadšenci.


Stinger si během krátké doby na trhu vybudoval pozici solidního konkurenta v segmentu sportovních sedanů, kam dorazil s parametry schopnými zahanbit německé rivaly. Současně se mu podařilo předefinovat značku Kia a změnit způsob jejího vnímání ze strany spotřebitelů. Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann však i přes všechna pochvalná uznání a pocty, kterých se Stingeru dostalo, usiloval o něco dalšího. Výsledkem je nová podoba systému AWD modelu Stinger, opepřeného genetickou výbavou pohonu zadních kol. Systém s označením D-AWD byl odladěn tak, aby vyplnil mezeru mezi chováním Stingeru s pohonem AWD a Stingeru GT s pohonem zadních kol.

Systém D-AWD navíc používá mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy, navržený tak, aby zlepšil trakci a rovnoměrněji rozděloval výkon mezi zadní kola po zaznamenání prokluzu.

  • Volič jízdních režimů (Drive Mode Select) znásobuje dynamiku s upřednostňováním kol zadní nápravy:
    • V režimu Comfort se 60 procent výkonu posílá na zadní kola k posílení pocitu stability
    • V režimu Sport se 80 procent výkonu posílá na zadní kola v zájmu agilnější jízdy
    • V režimu Drift míří 100 procent výkonu na zadní kola a udržuje se zvolený převodový stupeň bez přeřazování nahoru
  • Nová řídicí logika
  • Protiprokluzové řízení a rozpoznávání „kontra“ volantem
  • Jiný charakter řazení
  • Systém kontroly stability

Pod kapotou Stingeru GTS, nabízeného s pohonem všech (D-AWD) nebo zadních (RWD) kol, najdeme přesvědčivou pohonnou jednotku z modelu Stinger GT:

  • Dvojitě přeplňovaný agregát 3,3 litru V6
  • 365 koní
  • 510 Nm
  • Osmistupňová automatická převodovka

Žhavé místo v modelové řadě Stinger

GTS kromě prvků na pohled neviditelných dává jasně najevo, že není obyčejným modelem Stinger – chlubí se řadou vylepšení v exteriéru i interiéru, díky nimž vypadá připraven zdolat každý závodní okruh nebo řezat ostré zatáčky na silnicích.

Z vylepšení exteriéru jmenujme:

  • Exkluzivní prémiový lak „Federation“ v oranžovém odstínu
  • Originální díly z karbonových vláken, ohraničující charakteristickou tygří masku, kryty vnějších zpětných zrcátek a boční průduchy
  • Logo GTS na zádi
  • Emblém Stinger nahrazující centrální logo Kia na víku kufru

V kabině Stingeru GTS najdeme luxusnější materiály příslušející automobilu určenému všem nadšencům do řízení:

  • Čalounění volantu a středového panelu materiálem Alcantara
  • Čalounění stropu kabiny prémiovým materiálem Chamude, připomínajícím velur

Elegantní a cenově dostupná výbava

Stinger GTS tradičně přináší vysokou protihodnotu za investované peníze, například v podobě nejrůznějších technologií, komfortních prvků a systémů na podporu řízení5. Limitovaná edice fastbacku v provedení GTS nabídne např. tyto prvky:

  • Střešní okno
  • Prémiový audiosystém Harman/Kardon6 o výkonu 720 W s technologiemi QuantumLogic7 a Clari-Fi8 pro vylepšení digitálního signálu
  • Bezdrátové nabíjení kompatibilních mobilních telefonů

 

V zájmu konkurenceschopnosti má Stinger GTS optimálně nastavenou cenu. Po plánovaném zahájení výroby letos na jaře by se provedení GTS mělo prodávat za doporučenou maloobchodní cenu cca od 44 tis. USD v případě verze s pohonem zadních kol, resp. cca 46 500 USD s pohonem D-AWD.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč

Fiat Ostatní

Rok výroby 1963

129 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

547 000 Kč