Škodovka hlásí rekordní odbyt | Autanet.cz

Škodovka hlásí rekordní odbyt

19. 07. 2010
Sdílet článek

Škoda Auto dosáhla s 378 747 vozidly prodanými v prvním pololetí nového rekordu. Proti srovnatelnému období loňského roku je to nárůst o 15 %.

Škoda Auto pokračuje ve svém kurzu směřujícím k růstu s novými rekordními čísly. Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě.
V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy. Jsme ale na výborné cestě,
“, zdůrazňuje Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing.


Jen v červnu letošního roku se pro vůz značky Škoda rozhodlo 71 320 zákazníků (+ 8,3 %).
Značný podíl na tomto pozitivním výsledku má čínský trh. Zde činil nárůst v červnu 2010 oproti srovnatelnému měsíci uplynulého roku více jak 50 %. To odpovídá 15 158 prodaným vozidlům. Od ledna do června 2010 bylo v Číně prodáno 84 135 vozidel, což představuje nárůst o 83 %.

Vynikajícím způsobem se vyvíjely i další trhy značky Škoda. V zámořských regionech se podařilo zvýšit odbyt za prvních šest měsíců o téměř 50 % na 25 000 vozů. Zotavení vykazují i trhy ve východní Evropě. Jen v červnu 2010 zde Škoda zvýšila prodej o 48,2 %.

V Rusku bylo v porovnání se stejným měsícem předcházejícího roku prodáno dvakrát tolik vozidel. Značka s okřídleným šípem zaznamenala v západní Evropě (bez Německa) nárůst o 34,5 % oproti prvnímu pololetí roku 2009 na 117 283 vozidel. Zřetelně se na tomto zvýšení podílela Velká Británie (+ 61,2 %) a Španělsko (+ 50 %).

I na tuzemském trhu je vývoj prodejů modelů Škoda pozitivní. „V červnu letošního roku bylo domácím zákazníkům expedováno 5 743 vozidel. Za celé pololetí to představuje nárůst o 16,6 % oproti roku 2009. Domácí značka Škoda tak i nadále zůstává nejrychleji rostoucí značkou v ČR. Tržní podíl značky Škoda v ČR činil za období 01-06/2010 34,8 %, což znamená oproti srovnatelnému období roku 2009 nárůst o 4,5 %“, komentuje aktuální prodejní statistiky v České republice Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

Druhým největším odbytištěm české značky po Číně je i nadále Německo. V červnu zde bylo zaregistrováno 13 343 vozidel. Škoda Auto zůstává nadále značkou číslo jedna mezi dovozci
v Německu i přes negativní vývoj na tamním trhu.

Celosvětově nejoblíbenějším modelem je Octavia.
Od ledna do června roku 2010 stoupl prodej tohoto modelu o 20 % na 158 024 aut. Obdobná je i situace v ČR, kdy prodeje modelu Octavia představují poloviční tržní podíl všech vozů prodaných za první pololetí roku 2010 v segmentu nižší střední třídy.

Vynikajícím způsobem se vyvíjely i prodeje kompaktního SUV Yeti (25 868 vozidel) a modelu Superb. Čísla prodeje vlajkové lodi značky Škoda, společně se superbem Combi, který automobilka nově zaváděla na mnoha světových trzích, se tak podařilo zvýšit o 150 % na 47 830 vozů. Mimo to bylo
v prvním pololetí roku 2010 expedováno k zákazníkům celosvětově 111 967 fabií, 14 900 roomsterů
a 18 738 octavií Tour.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč
Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Rok výroby 2021

499 999 Kč
Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

445 000 Kč
Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Rok výroby 2017

439 000 Kč