Škoda ztrácí v Česku tržní podíl - pořadí značek

vloženo

Tržní podíl automobilky Škoda spadl na domácím trhu za prvních sedm měsíců letošního roku poprvé v historii pod hranici třiceti procent. Dovozovou jedničkou se letos stává Volkswagen, kterému se v prodeji osobních aut daří a loňského leadera Ford odsunuje na druhou příčku. V meziročním srovnání si výtečně vede Renault, Hyundai, Opel, Dacia, Audi, Suzuki a Mitsubishi.

Škoda ztrácí v Česku tržní podíl - pořadí značek
Více než polovina letních prázdnin je za námi a my se teď můžeme podívat, kterým značkám se v Česku za prvních sedm měsíců letošního roku dařilo a kterým ne. Ze statistik registrací nových osobních automobilů a meziročního srovnání je patrná ztráta tržního podílu mladoboleslavské automobilky Škoda, která meziročně ve sledovaném období prodala o 2.074 ks vozidel méně, což představuje ztrátu tržního podílu z 31,8% na 29,7%. Dobře si letos vede druhý Volkswagen, který dokázal oproti loňskému roku prodat od ledna do konce července o 426 osobních automobilů více (8.652 ks) a stal se tak dovozovou jedničkou. Za Volkswagenem skončil na celkově třetím místě Ford, který si meziročně v prodejích pohoršil o 61 automobilů, když dokázal prodat na 8.331 vozidel. Dobře se dařilo čtvrtému Renaultu, který meziročně prodal o 777 osobních aut více (7.663 ks). Pátý Hyundai se pyšní nárůstem prodejů o 1.289 ks (6.570 ks), přičemž sesterské automobilce Kia se na šesté příčce tolik nedařilo. Kia dokázala v meziročním srovnání prodat jen o 42 automobilů více (celkově 4.751 ks). Sedmá příčka stejně jako v loňském roce patří Peugeotu, který si polepšil o 241 ks (4.512 ks). Přes vyšší pokles prodejů (-684 ks) si osmou příčku dokázal udržet Citroën s celkově prodanými 3.232 ks. Na devátou příčku z jedenácté pozice meziročně povyskočil Opel, který dokázal prodat o 852 ks více než v loňském roce (celkově 2.825 ks). Díky modelu Duster můžeme na skokana roku pasovat Dacii, která se na desátou pozici v žebříčku dostala ze šestnáctého místa. Meziročně Dacia prodala o 799 ks automobilů více (celkově 2.462 ks).

Registrace nových OA v ČR za období 1-7/2011
pořadí, značka ks tržní podíl rozdíl
2011 vs 2010 (ks)
 1. Škoda 29.816 29,70% -2.074
 2. Volkswagen 8.652 8,62% 426
 3. Ford 8.331 8,30% -61
 4. Renault 7.663 7,63% 777
 5. Hyundai 6.570 6,54% 1.289
 6. Kia 4.751 4,73% 42
 7. Peugeot 4.512 4,49% 241
 8. Citroën 3.232 3,22% -684
 9. Opel 2.825 2,81% 852
10. Dacia 2.462 2,45% 799

Na jedenácté místo propadla z deváté pozice Toyota, když prodala o 564 ks osobních vozidel méně (2.292 ks). Naopak o jednu pozici si polepšila automobilka Audi, která skončila dvanáctá díky zvýšenému odbytu o 264 ks (2.190 ks). Třinácté BMW si rovněž polepšilo o jednu příčku díky vylepšené bilanci o 77 ks (2.029 ks). Dobře se dařilo rovněž Seatu, který meziročně zvýšil prodej o 198 ks (1.776 ks) a povyskočil ze sedmnácté pozice na čtrnáctou. Patnáctý Mercedes-Benz vylepšil meziroční výsledek o 42 ks, když celkově prodal na 1.722 osobních automobilů. Dobrou bilanci vykázalo Suzuki, které si polepšilo o dvě příčky, když si zákazníci registrovali o 217 ks automobilů více (celkově 1.697 ks). Sedmnáctý Chevrolet si pohoršil o tři příčky, když prodal o 54 ks osobních automobilů méně, což je dáno čekáním na nové modely (Aveo a Orlando). Letos se silně nedaří Fiatu, který se na osmnáctou pozici propadl s krásné desáté příčky. Více než poloviční pokles prodejů o 1.296 ks je dech beroucí. Za vším stojí absence nových modelů, zatím nepomáhá ani akční výbavy ani různá zvýhodnění. Devatenáctou pozici vybojovala i přes propad prodejů o 111 automobilů Nissan, který celkově prodal 1.029 ks. Dvacítku nejúspěšnějších automobilových značek v Česku uzavírá Volvo, které si polepšilo o 73 ks (celkem 1.023 prodaných ks).

Registrace nových OA v ČR za období 1-7/2011
pořadí, značka
ks
tržní podíl
rozdíl
2011 vs 2010 (ks)

11. Toyota
2.292
2,28%
-564
12. Audi
2.190
2,18%
264
13. BMW
2.029
2,02%
77
14. Seat
1.776
1,77%
198
15. Mercedes-Benz
1.722
1,72%
42
16. Suzuki
1.697
1,69%
217
17. Chevrolet
1.669
1,66%
-54
18. Fiat
1.403
1,40%
-1296
19. Nissan
1.029
1,02%
-111
20. Volvo
1.023
1,02%
73

Z dalších automobilek dokázala více než tisícovku osobních vozidel prodat pouze Honda, která s 1.020 prodanými OA skončila na jednadvacátém místě. Z ostatních automobilek si polepšilo dvaadvacáté Mitsubishi (977 ks, +328 ks). Silně si pohoršila Mazda, které se stejně jako Fiatu od počátku roku propadly prodeje o téměř 50%. Mazda tak prodala jen 622 ks vozidel, což je o 618 ks méně než ve stejném období loňského roku. Na tuto skutečnost Mazda již zareagovala plošným snížením pořizovacích cen většiny v Česku prodávaných modelů. Z třetí desítky stojí za zmínku solidní úspěch značky Porsche, která dokázala prodat o 35 ks více automobilů než Alfa Romeo.

Registrace nových OA v ČR za období 1-7/2011
pořadí, značka
ks
tržní podíl
rozdíl
2011 vs 2010 (ks)

21. Honda
1.020
1,02%
-207
22. Mitsubishi
977
0,97%
328
23. Mazda
622
0,62%
-618
24. Subaru
584
0,58%
-86
25. Land Rover
233
0,23%
83
26. Prosche
193
0,19%
22
27. Alfa Romeo
158
0,16%
31
28. Mini
115
0,11%
49
29. Jeep
109
0,11%
-1
30. Lexus
99
0,10%
-36

Celkově v Česku našlo svého nového majitele za prvních sedm měsíců letošní roku na 100.402 osobních automobilů, což je téměř stejně jako v loňském roce, přičemž 58,5% prodaných automobilů pohání benzínový motor a 38,8% dieselový. Zbylá procenta tvoří alternativní pohony (CNG, LPG, E85, Bionafta atd.). Nejžádanější je segment malých automobilů, který ukousl z pomyslného koláče 25,6% tržní podíl. Druhou oblíbenou kategorií je nižší střední třída s tržním podílem 19,8%, přičemž stále roste obliba vozidel střední třídy, kde dosahuje tržní podíl 18,9%. Rostoucí tendenci má rovněž kategorie MPV (13,1%) a SUV (12,80).

Petr Šikl, SDA-CIA

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda ztrácí v Česku tržní podíl - pořadí značek Fotografie k článku Škoda ztrácí v Česku tržní podíl - pořadí značek

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nová Škoda Octavia oficiálně představena, je hezčí a má větší kufr

Nová Škoda Octavia oficiálně představena, je hezčí a má větší kufr

Mladoboleslavská automobilka kompletně odhalila zbrusu novou generaci modelu Octavia. Stalo se tak včera ve Veletržním paláci v Praze. Čtvrtá generace povyrostla, nabídne větší kufr a samozřejmě prvky Simply clever...

Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

Golf je s více než 35 miliony prodanými vozy nejúspěšnějším evropským automobilem. Světovou premiérou osmé generace..

Jak bude vypadat interiér nové Škody Octavia? Tady jsou první skicy

Jak bude vypadat interiér nové Škody Octavia? Tady jsou první skicy

Světová premiéra nové generace Octavie se koná 11. listopadu v Praze, to je jasná věc. Do té doby nás však bude..

5 sportovních kupé, na která by svět neměl zapomenout

5 sportovních kupé, na která by svět neměl zapomenout

Obliba sportovních aut v žádném případě neupadá, spíš naopak. Výrobci však stále častěji sahají po přeplňovaných..

Na Škodu Kamiq GT musíme zapomenout, je určena pro Čínu

Na Škodu Kamiq GT musíme zapomenout, je určena pro Čínu

Škoda Auto v Číně rozšiřuje svou rodinu SUV modelů. Nový Kamiq GT je druhým SUV kupé značky a stejně jako větší Kodiaq..