Škoda vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia
Jubilejní vůz v podobě bílé Škody Fabie GreenLine sjela dnes z pásu v hlavním výrobním závodě automobilky Škoda v Mladé Boleslavi. Mimořádně efektivní a tím i ekologickou variantu modelu Fabia si objednal zákazník z Německa.
Kompaktní vůz české automobilky je na trhu od roku 1999. Celkem bylo dosud vyrobeno 1 788.063 vozů Škoda Fabia první generace a dalších 1 211.937 vozů Škoda Fabia druhé generace. Fabia je tak spolu s modelem Octavia jedním z nejúspěšnějších modelů české automobilky. V samotném roce 2011 se celosvětový počet dodávek zákazníkům zvýšil o více než 16 procent na zhruba 267.000 vozů řady Fabia. Tento model tak představuje více než čtvrtinu celosvětových prodejů značky.
„Fabia má velký podíl na úspěchu značky Škoda v historii a hraje důležitou roli také v naší Růstové strategii 2018,“ podtrhl předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Vůz byl před zhruba 13 lety, jakožto tehdy třetí modelová řada, dalším milníkem pro naši společnost. Od té doby nejen že jsme vyrobili tři miliony vozů Škoda Fabia, ale za stejnou dobu zdvojnásobili i roční odbyt celé naší modelové palety. Tato čísla působivě dokazují úspěch modelu na mezinárodním trhu a rozvoj značky,“ dodává Vahland.Škoda Fabia se v současnosti vyrábí v České republice, Číně, Rusku a Indii a prodává se ve 103 zemích celého světa. Od roku 2007 nabízí Škoda tento malý vůz i v ekologické verzi GreenLine. Díky technologickým novinkám, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie, spotřebuje Fabia GreenLine pouze 3,4 litru nafty na 100 kilometrů. Emise CO 2 činí u moderního vznětového agregátu 1,2 TDI CR DPF/55 kW pouze 89 g/km. V obou verzích (hatchback a kombi) je Škoda Fabia také často základem atraktivních akčních modelů.
V roce 2011 uvedla Škoda na trh sportovní variantu Fabia Monte Carlo jako poctu úspěchům značky v motoristickém sportu. Se soutěžním vozem Škoda Fabia Super 2000 se týmu Škoda Motorsport v roce 2011 podařilo zvítězit v mistrovství světa v automobilových soutěžích a získat titul v sérii Intercontinental Rally Challenge IRC. První generace modelu Fabia měla svou premiéru v roce 1999 a vyráběla se osm let. Druhá generace tohoto malého vozu byla poprvé představena na Ženevském autosalonu v roce 2007. V dubnu 2007 byl vůz uveden na trh, nejprve ve verzi hatchback, po níž následovalo kombi. Obě karosářské verze prodělaly počátkem roku 2010 rozsáhlou modernizaci.