Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200
V závodě společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí bylo vyrobeno půl milionu dvouspojkových převodovek DQ 200. Moderní přímo řazená automatická převodovka se ve Vrchlabí vyrábí už od října 2012 a montuje se jak do vozů značky Škoda, tak do modelů značek Volkswagen, Seat a Audi. Do přípravy na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 210 milionů euro.
Zhruba 1.000 zaměstnanců v podkrkonošském závodě společnosti Škoda Auto denně vyrábí 1.500 převodovek DSG. Výroba běží pět dní v týdnu, a to nepřetržitě v třísměnném provozu. Počátkem roku 2014 byla kapacita výroby zvýšena z 1.000 na 1.500 převodovek denně.
Do přípravy výroby převodovky DQ 200 investovala česká automobilka před dvěma lety společně s koncernem Volkswagen celkem zhruba 210 milionů euro. Za 27 milionů byly postaveny nové budovy nebo modernizovány stávající výrobní haly. Dalších 180 milionů eur bylo investováno do technických zařízení, tréninkového centra výroby převodovek, do logistiky, měrového střediska a laboratoře.
Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ 200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v celém automobilovém průmyslu. Tato technika kombinuje komfort automatické převodovky s rychlou změnou převodových stupňů bez přerušení toku hnací síly. O umístění výroby převodovky DQ 200 do závodu Vrchlabí bylo rozhodnuto na jaře 2011.
Výroba převodovky DQ 200 potvrzuje vysokou kompetenci české automobilky na poli výroby agregátů. Vedle závodu ve Vrchlabí vyrábí Škoda převodovky i v závodě v Mladé Boleslavi, tam se jedná o převodovky typu MQ 200 a MQ/SQ 100. Významná je také výroba motorů. V současné době se v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrábí tří- a čtyřválcové benzinové motory řady EA 211 a EA 111.
V následujících letech chce automobilka svou kompetenci ve výrobě agregátů dále rozšiřovat. Nejnovějším krokem v tomto směru je otevření nového Motorového centra v Mladé Boleslavi, které proběhlo na začátku září letošního roku. Jen do tohoto centra investovala ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen zhruba 45 milionů euro.
ŠKODA má 115letou tradici ve výrobě motorů a agregátů. Roku 1899 vybavili zakladatelé automobilky Laurin a Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorem. Takzvanou motocykletu tehdy poháněly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil.
Škoda Auto
Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda
Fotografie k článku



Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Z 0 na 100 km/h za 3,7 s. To je nové BMW M4 CSL
Geny, které M4 CSL sdílí se svým závodním sourozencem, BMW M4 GT3, se odrážejí i v jeho jízdních vlastnostech. Při testech na Severní smyčce okruhu Nürburgring dosáhlo BMW M4 CSL nejrychlejšího času na kolo ze všech..
Chcete nový vůz bez čekání? Lexus má skladem zajímavou limitku
Čekací doby na nové vozy se pohybují klidně v řádu měsíců. A u vozů kategorie SUV je to nejhorší. Pokud se chcete..
Omlazené BMW řady 3 je tady, ceny začínají lehce nad milionem korun
Právě představené aktualizované provedení BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring již má stanovené ceny. Nabídka BMW řady..
Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun
Limitovaná edice modelu i30 N Drive-N má české ceny. Cena varianty s manuální převodovkou startuje na částce 899.990..
Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup
Nákup nového vozu bývá často otázkou nervů a předcházet mu musí jasné stanovení priorit. Zachovat si chladnou hlavu je..