Škoda ukázala nové logo, barvy a zelenou identitu

vloženo

Značka Škoda mění po letech své logo. Nové pojetí klade větší důraz na samotný nápis Škoda a silné užití dvou nových zelených komunikačních barev.

Škoda ukázala nové logo, barvy a zelenou identitu Škoda ukázala nové logo, barvy a zelenou identitu

„S novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků. Naše nová korporátní identita podtrhuje moderní a osobitý design a jasně ukazuje náš přístup, který je v první řadě digitální. Jsem přesvědčen, že se zákazníkům bude líbit!“ shrnuje novinky Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za prodej a marketing.


Impulsem ke změně se mimo jiné stala strategie NEXT LEVEL ŠKODA Strategy 2030, která posouvá automobilku více k elektrifikaci a digitalizaci. Těmto dvěma trendům se musela přizpůsobit i identita značky, včetně zpracování loga a celkového přístupu k brandingu. „Čím dál intenzivnější využívání loga v různých digitálních formátech nás přimělo vytvořit jeho novou podobu ve dvojrozměrné grafice, které je na displejích i v tisku snáze rozpoznatelné a výraznější než stávající trojrozměrné provedení,“ vysvětluje principy změn Petra Mackeová z marketingového oddělení automobilky.

Stále zelená identita

Vedle nového pojetí grafiky doznal branding značky i dalších změn. Nově bude firma využívat slovní nápis Škoda a tradiční okřídlený šíp v prstenci více odděleně, z nápisu se stane hlavní komunikační nástroj. Toto typografické logo se objeví nejen na zádi aut Škoda, jako tomu bylo v posledních letech, ale také na přídi.

Aby nápis získal na výrazu, dostal novou podobu s integrovaným háčkem, pracuje se symetrií a kombinací oblin a hran. „Háček pro nás byl výzvou, z globální perspektivy bývá pro většinu našich zákazníků matoucí. V nové podobě bude integrovaný a splyne se symetrií loga, zákazníci na domácím trhu a některých dalších ho přitom v nápisu rozpoznají,“ popisuje významnou změnu Martin Pavlík, druhý člen marketingového týmu, který novou identitu značky připravoval.

Změnou, byť ne tak zásadní, prošel i symbol okřídleného šípu. Logo se dočkalo na první pohled patrného zjednodušení, nově bude vykresleno v ploché podobě a automobilka u něj může výrazněji pracovat s barvami. „Tato jednoduchá dvourozměrná verze vypadá působivěji zejména na mobilních zařízeních a umožňuje flexibilní integraci do různých formátů. Škoda Auto touto změnou reaguje na posun k ještě větší digitalizaci komunikace. Součástí nové identity jsou totiž i dva nové odstíny zelené, smaragdová a elektrická zelená. Jen málokterá značka má zelenou barvu ve své DNA zakořeněnou tak jako Škoda. Nové odstíny zachovávají propojení s historií, zároveň ovšem přinášejí osvěžení a více odkazují na elektromobilitu,“ říká Petra Mackeová.

165 návrhů a více než rok práce

Na tvorbě nové identity značky pracoval jen velmi malý tým s podporou napříč celou automobilkou. Práce zabraly přes rok a z počátku tým pracoval s celkem 165 návrhy, z nichž postupně vykrystalizovala trojice „finalistů“. Tu pak automobilka podrobila důkladnému testu, kterého se účastnilo přes 2 200 respondentů z Česka, Německa, Itálie, Norska, Indie a Izraele. Na základě jejich zpětné vazby zvítězila právě představená podoba loga.

„Každá změna je výzva. Je přirozené, že někdo změny úplně nevítá, jiný je podporuje. V nové podobě identity sehrávají názory zákazníků klíčovou roli, což vychází z hodnot naší značky. Prostřednictvím klinických studií víme, že jsme v nové podobě značky dosáhli vyvážených a progresivních změn, které pamatují především na zákazníky a také reflektují naši strategii,“ konstatuje Martin Pavlík.

S novým logem se zákazníci a fanoušci značky Škoda začnou setkávat postupně. Nejprve se objeví v komunikačních materiálech, od roku 2024 se logo začne objevovat i na nově představovaných modelech. Postupně se logo a další prvky značky objeví v infotainmentech vozů a také u dealerů.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Škoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda ukázala nové logo, barvy a zelenou identitu Fotografie k článku Škoda ukázala nové logo, barvy a zelenou identitu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Citroën BX má čtyřicátiny. Ve své době byl vyjímečný hned v několika ohledech

Citroën BX má čtyřicátiny. Ve své době byl vyjímečný hned v několika ohledech

Citroën slaví 40. výročí od představení modelu BX, které proběhlo 23. září 1982 pod Eiffelovou věží. Model BX, rodinný vůz z 80. let s obdivuhodným designem od italské karosárny Bertone, kterého bylo vyrobeno více než..

Subaru oslavuje 50. výročí svého pohonu všech kol

Subaru oslavuje 50. výročí svého pohonu všech kol

Subaru Corporation v letošním roce slaví 50. výročí premiéry svého pohonu všech kol AWD (All-Wheel Drive). Od premiéry..

Nové Mitsubishi ASX je tady. Už to není čistokrevný japonec

Nové Mitsubishi ASX je tady. Už to není čistokrevný japonec

V Česku populární model ASX se prodává pěknou řádku let. Japonská automobilka konečně představila nástupce současné..

Snížení spotřební daně na naftu má platit do konce roku 2023

Snížení spotřební daně na naftu má platit do konce roku 2023

Poslanecká sněmovna schválila pokračování snížení spotřební daně na motorovou naftu o 1,50 koruny na litr do konce roku..

Včasná diagnostika zachrání auto od drahých oprav

Včasná diagnostika zachrání auto od drahých oprav

Moderní auta jsou plná elektronických systémů, které zaznamenávají veškeré údaje. Pravidelná diagnostika může včas..