Škoda již vyrobila 15 milionů automobilů

vloženo

Automobilka Škoda vyrobila 15miliontý automobil. Jubilejní vůz v podobě stříbrné Octavie třetí generace sjel z pásu v hlavním výrobním závodě značky Škoda v Mladé Boleslavi. Vůz bude používán jako VIP-limuzína v technologickém centru Škoda v Česaně.

Škoda již vyrobila 15 milionů automobilů Škoda již vyrobila 15 milionů automobilů

Výroba 15miliontého vozu dokládá dynamický růst značky. Začátkem roku 2012 vyrobila Škoda 14miliontý vůz. Třetina z toho, zhruba pět milionů vozů, sjela z pásu v uplynulých šesti letech. Do roku 2018 chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2012 prodala Škoda 939.200 vozů, což je rekord firemní historie.


Celý tým značky Škoda je velice hrdý na milionové jubileum,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „15 milionů vyrobených vozů je důkazem velkolepého rozvoje značky Škoda. Dopravní prostředky vyrábíme už 118 let, automobily pak od roku 1905. Jsme tak jednou z nejstarších automobilek na světě,“ řekl Vahland. V příštích letech hodlá Škoda nadále zvyšovat tempo a do roku 2018 pak prodávat minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Největší modelová ofenzíva v historii společnosti se díky uvedení modelů Citigo, Rapid a Octavia na trh úspěšně rozjela. V roce 2013 uvede Škoda na trh celkem 8 nových nebo přepracovaných modelů.

Třída sama pro sebe
Nová Octavia startuje v těchto dnech v České republice a v Německu, další trhy budou následovat v příštích týdnech. „Octavia je srdcem značky a je zdaleka nejprodávanějším modelem značky Škoda,“ říká předseda představenstva. V roce 2012 připadlo zhruba 44 procent celosvětových prodejů značky právě na model Octavia. Octavia více než jakýkoli jiný model symbolizuje razantní úspěch značky v uplynulých dvou desetiletích. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno zhruba 3,75 milionů Octavií.

Investice do budoucnosti značky Škoda na domácím trhu…
Modernizace výrobních zařízení a rozšíření výroby nové generace modelu Octavia představuje pro značku Škoda jeden z nejrozsáhlejších projektů v historii hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi. Jeho hlavní součástí bylo rozšíření kapacity výrobní linky modelů Octavia a Rapid v Mladé Boleslavi z 800 na 1.200 vozů denně.

Za tímto účelem byla v mladoboleslavském závodě instalována nová svařovna karoserií a plně automatické zařízení pro lakování karoserií. Ještě v tomto měsíci se rozjede nová ekologická lisovací linka. Vedle nové generace modelu Škoda Octavia a vozu Škoda Rapid se v Mladé Boleslavi na další lince vyrábí i model Škoda Fabia.

V závodě Kvasiny byla nedávno zdvojnásobena kapacita pro výrobu modelu Yeti na 100.000 vozů ročně. Škoda navíc závod zmodernizovala, aby se tu od ledna 2013 mohla rozběhnout výroba modelu Roomster. Do konce roku 2012 se Škoda Roomster vyráběla v závodě Vrchlabí. Do přesunu výroby investovala automobilka zhruba 7,2 milionu eur.

Přesun výroby modelu Roomster do Kvasin proběhl v rámci přeměny produkce v závodu Škoda Vrchlabí na výrobu agregátů. Od října 2012 se zde pro koncern Volkswagen vyrábí přímo řazená dvouspojková převodovka DQ200 známá pod zkratkou DSG. Do přípravy závodu na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 170 milionů eur.

…a na mezinárodních růstových trzích
Pro avizovaný růst rozšiřuje Škoda své kapacity také v Číně, Rusku a Indii: V Číně se od konce roku 2013 ve spolupráci s Shanghai Volkswagen začne vyrábět Škoda Yeti. V letošním roce navíc na trh Říše středu dorazí ještě čínská verze modelu Rapid a poté i nová Octavia.

V Rusku již několik týdnů sjíždí z výrobní linky závodu GAZ v Nižním Novgorodu kompaktní SUV Škoda Yeti. Od poloviny roku 2013 se v Nižním Novgorodu bude pro ruský trh vyrábět také nová Octavia. Od jara 2014 je tu navíc plánována výroba modelu Rapid pro ruský trh. V Indii od roku 2011 sjíždí z linky v závodě Pune mimo jiné i kompaktní limuzíny Rapid pro lokální trh.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..