Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double

vloženo

Nový historický milník pro nový vůz ŠKODA Fabia R5: Esapekka Lappi se díky domácímu vítězství na Finské rally poprvé dostal do vedení v mistrovství světa FIA v rally (WRC 2). Po suverénním vystoupení na „formuli 1 v lese“ triumfoval „létající Fin“ se spolujezdcem Jannem Fermem před druhou tovární posádkou ŠKODA, Pontusem Tidemandem/Emilem Axelssonem.

Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double

V kategorii WRC se ve Finsku dařilo Volkswagenu, v kategorii WRC 2 pak Škodě, které se podařilo vyjet druhý double v sezóně. Stejně dobře si totiž vedla na mistrovství světa na Polské rally.


„Pro značku ŠKODA je to velký den. Je to další potvrzení tvrdé práce celého týmu. Náš nový vůz Fabia R5 fungoval na nejrychlejší rally roku na 320 kilometrech rychlostních zkoušek opět perfektně,“ komentoval to Michal Hrabánek. Šéf ŠKODA Motorsportu vyzdvihl zejména výkon obou svých posádek: „Na Finské rally s velkým podílem jízdy na plný plyn je potřeba jezdecké umění, odvaha a pevné nervy. Esappekka Lappi/Janne Ferm a Pontus Tidemand/Emil Axelsson znovu prokázali svou úroveň. Vedení v tabulce WRC2 je pro nás další motivací do nadcházejících rally.



25 bodů za úspěch ve Finsku katapultovalo Esapekku Lappiho na první místo v hodnocení jezdců - ačkoli značka ŠKODA absolvovala pouze polovinu z osmi podniků sezóny mistrovství světa. Se 70 body tak nyní Lappi vede před svým finským krajanem Jarim Ketomou (67). Na třetím místě je pak již druhý tovární jezdec značky ŠKODA Pontus Tidemand (61). „Je samozřejmě skvělé být v čele klasifikace WRC2. Především mám ale radost z vítězství na domácí rally. Je to něco úplně speciálního, vyhrát tuto rally klasiku před tolika fanoušky. Jeli jsme perfektně, měli jsme perfektní rozpis a perfektní auto. Díky celému týmu ŠKODA,“ řekl přešťastný Lappi.

24letý jezdec byl s vozem Fabia R5 na rychlých šotolinových tratích kolem servisního centra Jyväskylä dominujícím jezdcem. Na cestě k vítězství vyhrál rovněž dvakrát legendární zkoušku Ouninpohja, která je ve světě rally s více než 70 skoky pokládána za řádný test odvahy. S průměrnou rychlostí 127,13 km za hodinu zde Lappi působivě prokázal, proč je Finská rally také označována jako „formule 1 v lese“. Vůz ŠKODA Fabia R5 kraloval listině nejrychlejších časů na 17 z 20 rychlostních zkoušek Finské rally a byl tak jasnou jedničkou ve WRC2.



Plný plyn až na doraz, mnoho skoků, tisíce fanoušků kolem trati - Finská rally je prostě jedním z vrcholů roku. Měli jsme štěstí, že jsme díky Fabii R5 měli k dispozici perfektní auto,“ řekl Tidemand. „Druhé místo je pro nás tady maximum, gratulujeme Esapekkovi a Jannemu.“ Esapekka Lappi a Janne Ferm budou v boji o vítězství a tituly v mistrovství světa FIA v rally pokračovat již za dva a půl týdne. Od 21. do 23. srpna je na programu Německá rally. Na ní se na start jako druhá tovární posádka ŠKODA postaví Jan Kopecký/Pavel Dresler.

Pontus Tidemand a Emil Axelsson se vrátí do asijsko-pacifického šampionátu (APRC), kde budou přespříští víkend startovat v Malajsii. Po dvou vítězstvích a jednom druhém místě tovární jezdci ŠKODA celkovou klasifikaci APRC suverénně vedou.



Číslo dne pro Finskou rally: 7
Sedm umístění na stupních vítězů při pouhých čtyřech startech na mistrovství světa FIA v rally (WRC2) – taková je působivá bilance značky ŠKODA s novým vozem Fabia R5. Premiéra na Portugalské rally skončila druhým a třetím místem pro Esapekku Lappiho a Pontuse Tidemanda. Na Sardinii se na stupně vítězů dostal třetí tovární jezdce Jan Kopecký, který se na Italské rally umístil na třetím místě. Pak následovaly dva double  Lappiho a Tidemanda v Polsku a nyní ve Finsku.

Rally Finland  – konečný stav WRC 2
1. Lappi/Ferm (FIN/FIN), ŠKODA Fabia R5: 2:40.15,0 hod.
2. Tidemand/Axelsson (S/S), ŠKODA Fabia R5: + 1.41,0 min.
3. Lefebvre/Prevot (F/B), Citroën DS3 RRC: + 3.31,5 min.
4. Protasov/Čerepin (UA/UA), Ford Fiesta S200 : + 4.58,3 min.
5. Pedder/Moscatt (AUS/AUS), Ford Fiesta: + 6.45,6 min.

Mistrovství světa FIA v rally (WRC 2)
Soutěž / Datum               
Rally Monte Carlo: 22.01.–25.01.2015
Rally Sweden: 12.02.–15.02.2015
Rally Mexiko: 05.03.–08.03.2015
Rally Argentina: 23.04.–26.04.2015
Rally Portugal: 21.05.–24.05.2015
Rally Italia: 1.06.–14.06.2015
Rally Poland: 02.07.–05.07.2015
Rally Finland: 30.07.–02.08.2015
Rally Deutschland: 20.08.–23.08.2015
Rally Australia: 10.09.–13.09.2015
Rally France: 01.10.–04.10.2015
Rally Spain: 22.10.–25.10.2015
Rally Great Britain: 12.11.–15.11.2015


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double Fotografie k článku Škoda Fabia R5 si z Finské rallye odvezla double

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc jej lze sehnat i s legendárním šestiválce „Busso“, který tento model mění ve sbírkový..

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Na českém trhu přibyla Octavia s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Její doporučená..

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Hydropneumatické pérování dostává model Xantia do úplně jiných dimenzí. Komfortní odpružení přitom nevyžaduje..

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Nejnovější model automobilky Hyundai stojí na nové platformě e-GMP a přináší výhody typické pro čistokrevný..

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Je tišší než ProCeed, praktičtější než klasický Ceed a jezdí prostě skvěle. Premiérově ale dostal zbrusu novou..