Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

vloženo

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském autosalonu.

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Již první generace Fabie Combi, která byla uvedena na trh rok po verzi hatchback a která v České republice získala titul Auto roku 2001, si získala mnoho fanoušků díky své největší přednosti. Jako jedno z mála vozů kombi ve třídě malých vozů vůbec nabízela při délce pouhých 4,22 m velkorysý prostor pro cestující a také zavazadlový prostor o objemu 426 až 1 225 l. Tyto hodnoty se s příchodem dalších generací dále zvětšovaly.


Dosud bylo vyrobeno celkem přibližně 1,5 milionu vozů Škoda Fabia Combi, včetně užitkového vozu Fabia Praktik. Podíl verze kombi na všech vozech napříč generacemi tak činí více než 40 %. Fabia Combi vyniká již 20 let velkorysou nabídkou prostoru, moderními technologiemi, širokou nabídkou motorů a mnoha možnostmi výbavy. Společnost Škoda Auto také nabízí speciální varianty modelu Fabia Combi, které jsou určeny například zákazníkům, kteří upřednostňují vozy s robustním, offroadovým vzhledem nebo fanouškům sportovní jízdy.

Na počátku šest motorů, rozsáhlá výbava a velmi praktický držák
Již první generace modelu Fabia Combi, vyráběná mezi léty 2000 a 2006, vynikala velkorysým prostorem, bohatou standardní výbavou a také mnoha moderními prvky výbavy na přání. Už v té době nabízel vůz navigaci, tempomat, zadní parkovací senzory, elektronickou kontrolu stability ESC nebo automatickou klimatizaci včetně chlazené schránky před spolujezdcem. Předchůdcem pozdějších Simply Clever prvků byl výklopný držák nápojů pro řidiče. Nabídka pohonných jednotek v prvním modelovém roce zahrnovala čtyři benzinové motory o objemu 1,4 l a 2,0 l a výkonu od 44 kW (60 k) do 85 kW (115 k). V nabídce byl také naftový motor o objemu 1,9 l s výkonem 47 kW (64 k) a naftový přeplňovaný motor s výkonem 74 kW (100 k). Fabia Combi první generace se také nabízela v užitkové verzi Praktik. Nástupce vozu Forman Praktik měl dvě sedadla; nákladový prostor byl oddělen pevnou dělicí stěnou. Zadní boční okna nahradila plechová výplň, lakovaná v barvě vozu. Prostor pro přepravu nákladu byl přístupný pátými dveřmi a pravými bočními dveřmi.

Škoda Fabia Combi Scout a Scoutline: Pro jízdu mimo zpěvněné cesty
Model Fabia Combi byl od druhé generace (2007 až 2013) nabízen ve variantě Scout. Robustní vzhled tomuto modelu propůjčovaly šedé a stříbrné oplastované části karoserie na přídi a zádi vozu, lemech blatníků a bočních prazích a standardně dodávaná šestnáctipalcová kola z lehké slitiny. Také interiér se specifickými potahy sedadel a dekoračními lištami vycházel z úspěšných verzí Scout ostatních modelových řad. O pohon předních kol se staraly naftové motory se systémem čerpadlo-tryska o objemu 1,4 l a výkonu 59 kW (80 k), resp. 1,9 l a výkonu 77 kW (105 k) a benzinové motory o výkonu 63 kW (85 k) a 77 kW (105 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Na přání byl nabízen paket pro špatné cesty se zvýšenou světlou výškou. V současné, třetí generaci modelu Fabia Combi má tato výbavová verze označení Scoutline a nabízí podobné prvky: specifický přední spoiler a robustní zadní nárazník v kombinaci matně černé a stříbrné barvy. Matně černé jsou také lemy blatníků a prahů. Kryty vnějších zpětných zrcátek a střešní nosiče jsou stříbrné. Součástí standardní výbavy jsou také šestnáctipalcová kola z lehké slitiny. Vůz Fabia Combi Scoutline s pohonem předních kol je nabízen se všemi motory modelové řady.

Sportovní verze RS a Monte Carlo
Škoda Fabia Combi umí nabídnout také sportovní jízdu, zejména ve verzi RS. Verzi hatchback i kombi druhé generace vozu Fabia zdobila písmena RS, odvozená z Rallye Sport. Verze RS nabídla sportovní vzhled typický pro vozy RS a dvakrát přeplňovaný motor 1,4 TSI, který nabízel velmi dobré jízdní vlastnosti. Kombinace mechanického kompresoru a turbodmychadla zajišťovala výkon 132 kW (180 k). Vrcholný model řady Fabia, nabízený mezi léty 2010 až 2014, byl standardně vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Modely Monte Carlo, které jsou od druhé generace součástí nabídky modelu Fabia Combi, také odkazují na historii závodních vozů značky Škoda. Tyto modely mají sportovní vzhled s mnoha černými prvky karoserie a také sportovní podvozek. Převážně černý interiér zdobí sportovní sedadla, která mají v současném modelu integrované hlavové opěrky a jsou zdobená červenými prvky, dále sportovní kožený volant a specifické dekorační lišty a doplňky.

Rozměry prostorného modelu Fabia Combi postupně narůstaly
Hlavním poznávacím znakem modelu Škoda Fabia Combi je již 20 let velkorysý vnitřní prostor. Základní objem zavazadlového prostoru za toto období narostl o více než 100 l. Již první generace modelu Fabia Combi nabízela základní objem zavazadlového prostoru 426 l, který se sklopením zadních sedadel zvětšil až na 1 225 l. Základní objem zavazadlového prostoru druhé generace vzrostl na 480 l. Maximální objem zavazadlového prostoru vzrostl dokonce o neuvěřitelných 235 l na celkem 1 460 l. Jednalo se o hodnotu, kterou jinak nabízely až vozy kompaktní třídy. Třetí generace modelu, která byla představena v roce 2014, upevnila pozici vozu Fabia jako modelu určeného na dlouhé trasy v plném obsazení. Základní objem zavazadlového prostoru vzrostl o 50 l na současných 530 l. Objem zavazadlového prostoru tak dosahuje hodnot vozů kombi střední třídy.

Škoda Fabia Combi ve třech generacích

  • Fabia Combi 1. generace (2000 až 2006): 574 600 vozů
  • Fabia Combi 2. generace (2007 až 2013): 513 400 vozů
  • Fabia Combi 3. generace (2014 až dosud): 382 900 vozů

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Škoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny Fotografie k článku Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

Nová generace otevřeného modelu BMW střední třídy, nyní s plátěnou střechou startuje na ceně 1 319 500 Kč. Za tuto částku dosáhnete na základní provedení 420i o výkonu 184 koní. Diesel 420d stojí o necelých 60 tisíc..

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu..

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu..

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h...

Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Corollu kombi můžete mít v zajímavém provedení GR Sport, která nekřičí do světa, že se jedná o sportovce ale v případě..