Seat Tarraco je třetím SUV do party

Největší SUV od Seatu stojí na podvozkové platformě MQB a může být až sedmimístné. Při uvedení na trh bude možné vybírat ze čtveřice pohonných jednotek - základní patnáctistovky TSI, dvoulitru TSI nebo dvojice dvoulitrových dieselů TDI. Základní srdce je spojené s manuální šestistupňovou převodovkou a o pohon se starají pouze přední kola. Dvoulitr TSI je pak čtyřkolkou se sedmistupňovým DSG, stejně tak je tomu u silnějšího dieselu. Slabší vznětové srdce má manuální převodovku a pohon předních kol.

Výrobní závod Volkswagen ve Wolfsburgu poprvé po 20 letech vyrábí model jiné koncernové značky, jímž je SEAT Tarraco. Španělské SUV, které bylo navrženo, zkonstruováno a vyvinuto v Barceloně, využívá při výrobě synergie, vyplývající z koncernové platformy MQB. Španělský model bude sjíždět z montážní linky ve Wolfsburgu společně s modely Volkswagen Tiguan a Touran.


Krok směrem k výrobě modelů více značek zlepší využívání výrobní kapacity hlavního závodu značky Volkswagen. Výroba modelu Tarraco ve Wolfsburgu je součástí „Paktu pro budoucnost“, uzavřeného mezi společností Volkswagen a závodní radou na konci roku 2016. Tato dohoda zahrnuje dalekosáhlý plán zvyšování ekonomické konkurenceschopnosti značky Volkswagen a budování pevných základů pro budoucnost.

Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, říká: „Tarraco bylo kompletně navrženo, zkonstruováno a vyvinuto společností SEAT ve Španělsku. Společně s opravdu nadšeným týmem ve výrobním závodě Wolfsburg pak bylo vozidlo připraveno pro sériovou výrobu, a to během velmi krátké doby. To ještě více upevňuje již tak velmi úzké vazby mezi společnostmi SEAT a Volkswagen.“

Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku, k tomu vysvětluje: „SEAT Tarraco je příkladem spolupráce mezi značkami koncernu Volkswagen, která přináší synergie. Toto nové SUV nám umožňuje vstoupit do nového segmentu, zvyšovat objem prodeje, vylepšovat image naší značky a dosahovat vyšší ziskové marže.“

Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za výrobu, uvedl: „Kompetentní koncernová výrobní síť na nejvyšší světové úrovni je jedním z největších faktorů pro zvyšování efektivity. SEAT Tarraco je příkladem budoucí praxe, v níž bude více výrobních závodů v koncernové výrobní síti vyrábět vozidla pro několik koncernových značek současně.“

Hlavní závod značky Volkswagen ve Wolfsburgu vyrábí model jiné koncernové značky již popáté. Od konce roku 1996 do roku 1998 sjížděl z montážní linky ve Wolfsburgu SEAT Arosa. Zaměstnanci ve Wolfburgu navíc vyráběli vozidla Audi 50 v letech 1974 až 1978, Audi 80 od roku 1994 do roku 1998 a Audi 100 v období let 1993 až 1997. Audi 50 bylo do značné míry identické s modelem Polo, jehož montáž probíhala ve Wolfsburgu od roku 1975. V současnosti se Polo vyrábí ve španělském závodě Pamplona. Modely Audi 50 a Polo byly prvními německými malými vozy s motorem uloženým vpředu napříč a pohánějícím přední kola.

SEAT svou novou vlajkovou lodí Tarraco završuje rodinu modelů SUV, která již zahrnuje modely Ateca a Arona.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce, Seat

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč