Seat Tarraco je třetím SUV do party

vloženo

Největší SUV od Seatu stojí na podvozkové platformě MQB a může být až sedmimístné. Při uvedení na trh bude možné vybírat ze čtveřice pohonných jednotek - základní patnáctistovky TSI, dvoulitru TSI nebo dvojice dvoulitrových dieselů TDI. Základní srdce je spojené s manuální šestistupňovou převodovkou a o pohon se starají pouze přední kola. Dvoulitr TSI je pak čtyřkolkou se sedmistupňovým DSG, stejně tak je tomu u silnějšího dieselu. Slabší vznětové srdce má manuální převodovku a pohon předních kol.

Seat Tarraco je třetím SUV do party Seat Tarraco je třetím SUV do party

Výrobní závod Volkswagen ve Wolfsburgu poprvé po 20 letech vyrábí model jiné koncernové značky, jímž je SEAT Tarraco. Španělské SUV, které bylo navrženo, zkonstruováno a vyvinuto v Barceloně, využívá při výrobě synergie, vyplývající z koncernové platformy MQB. Španělský model bude sjíždět z montážní linky ve Wolfsburgu společně s modely Volkswagen Tiguan a Touran.


Krok směrem k výrobě modelů více značek zlepší využívání výrobní kapacity hlavního závodu značky Volkswagen. Výroba modelu Tarraco ve Wolfsburgu je součástí „Paktu pro budoucnost“, uzavřeného mezi společností Volkswagen a závodní radou na konci roku 2016. Tato dohoda zahrnuje dalekosáhlý plán zvyšování ekonomické konkurenceschopnosti značky Volkswagen a budování pevných základů pro budoucnost.

Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, říká: „Tarraco bylo kompletně navrženo, zkonstruováno a vyvinuto společností SEAT ve Španělsku. Společně s opravdu nadšeným týmem ve výrobním závodě Wolfsburg pak bylo vozidlo připraveno pro sériovou výrobu, a to během velmi krátké doby. To ještě více upevňuje již tak velmi úzké vazby mezi společnostmi SEAT a Volkswagen.“

Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku, k tomu vysvětluje: „SEAT Tarraco je příkladem spolupráce mezi značkami koncernu Volkswagen, která přináší synergie. Toto nové SUV nám umožňuje vstoupit do nového segmentu, zvyšovat objem prodeje, vylepšovat image naší značky a dosahovat vyšší ziskové marže.“

Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za výrobu, uvedl: „Kompetentní koncernová výrobní síť na nejvyšší světové úrovni je jedním z největších faktorů pro zvyšování efektivity. SEAT Tarraco je příkladem budoucí praxe, v níž bude více výrobních závodů v koncernové výrobní síti vyrábět vozidla pro několik koncernových značek současně.“

Hlavní závod značky Volkswagen ve Wolfsburgu vyrábí model jiné koncernové značky již popáté. Od konce roku 1996 do roku 1998 sjížděl z montážní linky ve Wolfsburgu SEAT Arosa. Zaměstnanci ve Wolfburgu navíc vyráběli vozidla Audi 50 v letech 1974 až 1978, Audi 80 od roku 1994 do roku 1998 a Audi 100 v období let 1993 až 1997. Audi 50 bylo do značné míry identické s modelem Polo, jehož montáž probíhala ve Wolfsburgu od roku 1975. V současnosti se Polo vyrábí ve španělském závodě Pamplona. Modely Audi 50 a Polo byly prvními německými malými vozy s motorem uloženým vpředu napříč a pohánějícím přední kola.

SEAT svou novou vlajkovou lodí Tarraco završuje rodinu modelů SUV, která již zahrnuje modely Ateca a Arona.


redakce, Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party Fotografie k článku Seat Tarraco je třetím SUV do party

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Elektrické BMW iX M60 má 619 koní a tři miliony na něj nestačí

Elektrické BMW iX M60 má 619 koní a tři miliony na něj nestačí

Nejnovějším čistě elektrickým BMW je vrcholné provedení iX M60, které pohání dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 455 kW/619 k a maximálním točivým momentem přes tisíc Nm. Díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,8..

Peugeot 308 uveden na český trh, můžete ho mít za půl milionu ale i dvojnásobek

Peugeot 308 uveden na český trh, můžete ho mít za půl milionu ale i dvojnásobek

Základní provedení Active Pack s benzínovým přeplňovaným tříválcem PureTech startuje na částce 490.000 Kč, přičemž na..

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Smart - konečně náhrada za populární ix20

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Smart - konečně náhrada za populární ix20

Také Vám chybí model ix20? Nezoufejte, novodobým nástupcem může být Huyndai Bayon, který jsme důkladně otestovali...

Silná koruna zlevňuje ojetiny ze zahraničí

Silná koruna zlevňuje ojetiny ze zahraničí

Euro je vůči koruně nejlevnější za téměř 14 let. Jen za posledních 30 dní ztratilo dle údajů ČNB celou jednu korunu...

Citroën C5 Aircross po modernizaci

Citroën C5 Aircross po modernizaci

Citroën C5 byl původně sedanem, místo kterého automobilka v roce 2018 stvořila SUV s dodatkem Aircross. Komfortně..