Renault Laguna - model od roku 2007

vloženo

Třetí generace Renaultu Laguna mezi ojetinami vyniká příznivou cenou. Tu sráží špatná pověst, kterou model získal kvůli poruchovosti předchůdce.

Renault Laguna - model od roku 2007 Renault Laguna - model od roku 2007

Na post velmi poruchové Laguny druhé řady, přišla v roce 2007 její třetí generace. Hned od začátku výroby se nabízela ve dvou karosářských variantách - liftback a kombi pod tradičním označením Grandtour.


O rok později vyjela k prvním majitelům zcela nová verze - Laguna Coupé. Ta zaujme sportovnějšími jízdními vlastnostmi a lepší ovladatelností. K té výraznou měrou přispívá zadní řiditelná náprava, jíž samozřejmě u liftbacku nebo kombi nenajdete.

V roce 2010 prošel vůz faceliftem. Doposud nabízená základní motorizace 1.6 16V byla vyřazena z ceníku, a k dispozici zůstaly jen silnější pohonné jednotky.

Bariérovou zkoušku Euro NCAP automobil absolvoval v roce 2007. Dle očekávání se tak stalo bez ztráty květinky, když Laguna III dostala plný počet hvězd (pět) za ochranu posádky při nárazu (36 bodů). Ochraqna dětí v autosedačkách byla hodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti možných (41 bodů) a ohleduplnost při střetu s chodcem vozu vynesla dvě hvězdy z maximálních čtyř (10 bodů).

Pozice na trhu
Model předchozí generace si vysokou poruchovostí vybudoval velice špatnou pověst a ta nyní ovlivňuje i ceny vozidel třetí řady. Lagunu III z počátku výroby tak pořídíte už za ceny lehce nad 200 000 korun.

To je vzhledem k mládí modelu a jeho třídě opravdu zajímavá cena. Zejména pokud vezmeme v úvahu mnohdy bohatou výbavu ojetin. Pozor ale na automobily přivezené ze zahraničí, zejména z Francie, kde mnohdy plnily úlohu služebních vozů. Mohou mít najeto výrazně více, než přiznává stav počítadla ujeté vzdálenosti.

Zpracování
Stejně jako karoserie je moderně pojatý interiér. Palubní deska není nijak designově divoká, spíše moderně zpracovaná. Použity byly solidně působící materiály.

Sedadla zajistí dostatek komfortu, nabídka místa pro posádku je dobrá. Cestující se tedy tísnit nebudou, avšak se zavazadly to není úplně ideální. Narážíme tím na velikost zavazadelníku liftbacku, který poskytne objem 450 litrů. V rámci třídy tedy hodně podrůměrná hodnota.

Nijak výrazně dobře si v tomto směru nestojí ani kombi. Nabízených 508 litrů je ale už přijatelnějších. Zejména pokud vezmeme v úvahu praktičnost této karosářské varianty, umožňující naložení rozměrnějších zavazadel pokud zůstane krycí roletka odtažená. Když se sklopí zadní sedadla, naroste nákladový prostor do objemu 1593 litrů.

Jízda
Měkce nastavený podvozek působí komfortně, je však citlivější na přejezd příčných nerovností. Citelné rázy od kol nejsou nijak příjemné. Jako slabé musíme hodnotit držení jízdní stopy v zatáčkách, kde se automobil brzo stává nedotáčivým.

Mnohým motoristům bude vadit elektrickým posilovačem vybavené řízení, jež neposkytuje dostatečnou zpětnou vazbu. Řidič má spíš pocit, jako by byl volant tahal na nějaké gumě. To brzdy působí lépe. Jejich rychlý nástup musíme pochválit.

Motorizace
Renault počtem motorů u svých modelů nikdy nešetří a Laguna není výjimkou. Paleta pohonných jednotek je dostatečně široká. Záčíná atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 81 kW (stejný výkon, ale větší točivý moment má i nejslabší turbodiesel) a končí šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 175 kW.

Ideálem nejsou nejslabší motorizace. Zážehová šestnáctistovka má s velkým a těžkým automobilem co dělat, turbodiesel 1.5 dCi se s autem sice pere statečně, ale tak úspěšný jako objemnější agregáty být zkrátka nemůže.

Atmosférická benzinová jednotka 2.0 16V/103 kW je citlivější na kvalitu paliva. Benzin nižších kvalit může mít za následek postupné zakarbonování motoru. Na druhou stranu je tato jednotka úspornější než větší agregáty či přeplňované dvoulitry.

Zážehové motory:  1.6 16V/81 kW, 2.0 16V/103 kW, 2.0 T/125 kW,  2.0 T/150 kW, 3.5 V6/175 kW.

Vznětové motory:  1.5 dCi/81 kW, 2.0 dCi/96 kW, 2.0 dCi/110 kW a 2.0 dCi/127 kW,  2.0 dCi/131 kW, 3.0 V6 dCi/173 kW.

NEJ motory

Dobrá volba: 2.0 dCi
Dvoulitrový turbodiesel si s Lagunou bez zaváhání poradí. Pracuje s příznivou spotřebou a zatím se zdá spolehlivý. 

Nevhodný: 1.5 dCi/81 kW
Z důvodu velice úsporného provozu je tato jednotka skutečně oblíbená. Jenže aby s autem slušně hýbala, musí se více šlapat na pedál plynu. Proto zástupci bazarů varují před jejím nadměrným opotřebením. Potíže mohou nastat s drahými vstřikovači, které u 1.5 dCi představují častěji se objevující problém.

RADOSTI
Vnitřní prostornost, příznivé ceny ojetin, technicky zajímavá verze kupé, dobře přístupný zavazadelník, většinou bohatá výbava, brzdy s rychlým nástupem.

STAROSTI
Nevalná pověst modelu, rychlejší pokles hodnoty vozu, menší objem zavazadelníku liftbacku, slabé jízdní vlastnosti, absence zpětné vazby řízení.


Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: Autobazar YesCars

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007 Fotografie k článku Renault Laguna - model od roku 2007

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Suzuki Across přijede už začátkem nového roku

Suzuki Across přijede už začátkem nového roku

Na počátku roku 2021 se rodina Suzuki rozšíří o nový vrcholný model. ACROSS se zařadí nad stylové SUV Vitara, rodinný crossover S-Cross a jediné ultra kompaktní SUV Ignis.

Test: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG - jak to s novou Octavií vlastně je?

Test: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG - jak to s novou Octavií vlastně je?

Novináři na ní házejí špínu, přesto se prodává jako housky na krámě. Řeč je o Octavii čtvrté generace, která přináší..

Test ojetiny: Peugeot 807 – pro rodinu i partu dělníků

Test ojetiny: Peugeot 807 – pro rodinu i partu dělníků

Velké MPV Peugeot 807 přepraví až 8 cestujících. Díky bohaté výbavě dokáže být dobrým společníkem pro velké rodiny při..

Nový pickup Peugeot Landtrek dobývá americké kontinenty

Nový pickup Peugeot Landtrek dobývá americké kontinenty

V Los Cabos v Mexiku byl dnes večer oficiálně zahájeno uvedení nového pickupu Peugeot Landtrek na latinskoamerický trh...

Test ojetiny: Hyundai i30 – korejec, který změnil svět

Test ojetiny: Hyundai i30 – korejec, který změnil svět

Hyundai i30 spolu se sesterským modelem Kia Ceed způsobil cenovou revoluci na trhu s novými vozy. Hatchback i kombi..