Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

Šokuje, fascinuje a překvapuje. To je nový model Velar, který se z vysoka vykašlal na zažité konvence a jde vlastní cestou. Klasické ovladače tato novinka pohřbila a sází na unikátní displeje. Stejně tak každého ohromí čistý design karoserie.

Nový model se zařadí mezi Evoque a Range Rover Sport a na trh dorazí v průběhu léta s cenou od 1 559 569 Kč, přičemž tento model nekoupíte jinak, než jako čtyřkolku s automatem ZF. RR Velar patří s délkou karoserie 4,8 metru mezi středně velká SUV.


Range Rover Velar je naprostá pecka. Čistou karoserii zdobí vysouvací kliky dveří, které mají příznivý vliv na aerodynamiku. O atraktivní vzhled se starají velmi úzká přední světla - každé provedení získá minimálně diodové svítilny, za příplatek získáte laserová adaptivní světla.

Velar budou mít možnost zákazníci pořídit v 13 odstínech karoserie a bude možné pořídit černou střechu nebo různé pakety (sportovní paket R-Dynamic, Black nebo Luxury. Nejprve se ovšem Velar objeví v tzv. First Edition. Ta ponese matně šedý lak karoserie, který obstarala divize Special Vehicle Operation.

range rover velar

Pohled do kabiny nás naprosto šokoval. Tohle je první Land Rover se systémem Touch Pro Duo, což převedeno do praxe znamená jediné - klasický středový panel bude hledat marně. Místo něho zde naleznete dvě desetipalcové dotykové obrazovky.

Horní nepřekvapí. Spodní obrazovka ovšem plně nahrazuje tradiční tlačítka a ovladače. Lépe vybavené verze pak nabídnou ještě třetí displej na místě přístrojového štítu. A to není všechno, přikoupit si můžete ještě head-up displej.

Základní obrazovka umístěná uprostřed palubní desky se umí vyklopit až o 30° vpřed (úhel vyklopení lze nastavit). Na displeji najdete tři hlavní menu – navigaci, media a telefon. Spodní displej obstará klimatizaci, nastavení vozu a sedadel nebo systém Terrain Response. Tento displej používá dva otočné ovladače, přičemž jejich funkce se mění podle toho, co je zrovna zobrazeno.

Zavazadelník pojme 673 litrů zavazadel, přičemž po sklopení sedadel dělených v poměru 40/20/40 vytvoříte ložnou plochu dlouhou 1,8 metru a širokou více než 1,2 metru.

Pod kapotou nalezneme čtyřválcové a šestiválcové pohonné jednotky. O pohon se stará zadní nápravy, mezinápravová spojka v případě potřeby připojuje do akce přední kola. Velar dostane adaptivní tlumiče a osmistupňový automat ZF, zájemci se ale dočkají také vzduchového odpružení, které umí zvětšit světlou výšku až na 251 mm. Pro šestiválce půjde o součást standardní výbavy, za příplatek vzduchový podvozek získáte také k silnějším čtyřválcům. Chybět nebude ani distribuce točivého momentu za pomoci brzd a v případě šestiválců si budete moci pořídit dokonce i aktivní zadní diferenciál.

Chybět nebude celá řada vychytávek - těšit se tak můžete na systém Terrain Response, asistenta pro sjíždění prudkých svahů nebo systém měření hloubky brodu. Velar postavený na klasických pružinách projede brod hluboký maximálně 60 cm, verze se zvednutým vzduchovým podvozkem zdolá o pět centimetrů hlubší brod.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč