Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

vloženo

Šokuje, fascinuje a překvapuje. To je nový model Velar, který se z vysoka vykašlal na zažité konvence a jde vlastní cestou. Klasické ovladače tato novinka pohřbila a sází na unikátní displeje. Stejně tak každého ohromí čistý design karoserie.

Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

Nový model se zařadí mezi Evoque a Range Rover Sport a na trh dorazí v průběhu léta s cenou od 1 559 569 Kč, přičemž tento model nekoupíte jinak, než jako čtyřkolku s automatem ZF. RR Velar patří s délkou karoserie 4,8 metru mezi středně velká SUV.


Range Rover Velar je naprostá pecka. Čistou karoserii zdobí vysouvací kliky dveří, které mají příznivý vliv na aerodynamiku. O atraktivní vzhled se starají velmi úzká přední světla - každé provedení získá minimálně diodové svítilny, za příplatek získáte laserová adaptivní světla.

Velar budou mít možnost zákazníci pořídit v 13 odstínech karoserie a bude možné pořídit černou střechu nebo různé pakety (sportovní paket R-Dynamic, Black nebo Luxury. Nejprve se ovšem Velar objeví v tzv. First Edition. Ta ponese matně šedý lak karoserie, který obstarala divize Special Vehicle Operation.

range rover velar

Pohled do kabiny nás naprosto šokoval. Tohle je první Land Rover se systémem Touch Pro Duo, což převedeno do praxe znamená jediné - klasický středový panel bude hledat marně. Místo něho zde naleznete dvě desetipalcové dotykové obrazovky.

Horní nepřekvapí. Spodní obrazovka ovšem plně nahrazuje tradiční tlačítka a ovladače. Lépe vybavené verze pak nabídnou ještě třetí displej na místě přístrojového štítu. A to není všechno, přikoupit si můžete ještě head-up displej.

Základní obrazovka umístěná uprostřed palubní desky se umí vyklopit až o 30° vpřed (úhel vyklopení lze nastavit). Na displeji najdete tři hlavní menu – navigaci, media a telefon. Spodní displej obstará klimatizaci, nastavení vozu a sedadel nebo systém Terrain Response. Tento displej používá dva otočné ovladače, přičemž jejich funkce se mění podle toho, co je zrovna zobrazeno.

Zavazadelník pojme 673 litrů zavazadel, přičemž po sklopení sedadel dělených v poměru 40/20/40 vytvoříte ložnou plochu dlouhou 1,8 metru a širokou více než 1,2 metru.

Pod kapotou nalezneme čtyřválcové a šestiválcové pohonné jednotky. O pohon se stará zadní nápravy, mezinápravová spojka v případě potřeby připojuje do akce přední kola. Velar dostane adaptivní tlumiče a osmistupňový automat ZF, zájemci se ale dočkají také vzduchového odpružení, které umí zvětšit světlou výšku až na 251 mm. Pro šestiválce půjde o součást standardní výbavy, za příplatek vzduchový podvozek získáte také k silnějším čtyřválcům. Chybět nebude ani distribuce točivého momentu za pomoci brzd a v případě šestiválců si budete moci pořídit dokonce i aktivní zadní diferenciál.

Chybět nebude celá řada vychytávek - těšit se tak můžete na systém Terrain Response, asistenta pro sjíždění prudkých svahů nebo systém měření hloubky brodu. Velar postavený na klasických pružinách projede brod hluboký maximálně 60 cm, verze se zvednutým vzduchovým podvozkem zdolá o pět centimetrů hlubší brod.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Land rover

Fotografie k článku

Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..