Rallye Itálie: kategorii WRC ovládl Volkswagen

15. 06. 2015
Sdílet článek

Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) a tým Volkswagen učinily vítězstvím v Rallye Itálie velký krok v boji o titul mistra světa. Díky třetímu triumfu Ogiera a Ingrassii na Sardinii v řadě zvýšil Volkswagen výrazně vedení v průběžném hodnocení jezdců, spolujezdců a konstruktérů. Po necelé polovině sezony v mistrovství světa v rallye (FIA WRC) mají Ogier/Ingrassia náskok 66 bodů před svými pronásledovateli, Volkswagen vede o 65 bodů.

Cesta k pátému vítězství soutěžního vozu Polo R WRC v šesté rallye letošní sezony byla v pravém slova smyslu kamenitá. Za extrémně tvrdých podmínek, v enormním horku a v nejdelším soutěžním dni za více než jedno desetiletí byl World Rally Car z Wolfsburgu nejrychlejším a nejspolehlivějším vozem. Volkswagen si v Itálii připsal na své konto 14 nejlepších časů v rychlostních zkouškách. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) vybojovali v Itálii navzdory nezdarům šesté místo, Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) získali jeden bod za třetí místo za svými týmovými kolegy v tzv. Powerstage při svém dvojnásobném návratu podle pravidel Rallye 2.




Na vrcholu: 25. umístění na stupních vítězů pro „TurbOgiera“ s vozem Volkswagen
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jsou vítězi tohoto víkendu nejen kvůli svému třetímu triumfu na Sardinii v řadě: Šikovně dávkovali rychlost v enormně náročné rallye, ve správný okamžik zvýšili tlak, aby převzali vedení a ve finiši si chytře udržovali vybojovaný náskok. Všechny vrcholné týmy se potýkaly se ztrátami v tvrdých podmínkách rallye na Sardinii – s výjimkou posádky Ogier/Ingrassia, která tak slavila s vozem Polo R WRC své 25. umístění na stupních vítězů – z toho bylo 21 prvních míst a čtyři druhá místa.

Silou vůle k mistrovským bodům: Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila
Naproti tomu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) nabrali několikrát časové ztráty, ale přesto příkladným přístupem vybojovali pro sebe i tým Volkswagen důležité mistrovské body. Dvě poškození pneumatiky v pátek a v sobotu stála posádku nejprve přibližně tři minuty, poškození zavěšení kola po nešťastném kontaktu s úlomkem skály v ideální linii dalších pět minut. Latvala/Anttila však svým statečným výkonem v roli mechaniků a velkým jezdeckým výkonem omezili rozsah škod na minimum. Finská dvojice získala celkem sedm nejlepších časů v rychlostních zkouškách – víc než jejich týmoví kolegové. Vzhledem k nepříznivému vývoji rallye bylo proto nakonec výsledkem vynikající šesté místo.



Odvážně za bodem v Powerstage: Strhující finiš Andrease Mikkelsena
Morální vítězství slavila také posádka Andreas Mikkelsen/OIa Fløene (N/N). Tato dvojice musela v pátek předčasně odstoupit po nešťastném průjezdu jedním výmolem, a také jejich sobotní účast v rallye měla předčasný konec. Ve druhém startu podle pravidel Rallye 2 využili však v neděli svou šanci k hmatatelnému zisku pro mistrovství světa. Mikkelsen/Fløene byli v tzv. Powerstage, v níž jsou udělovány trojici nejlepších bonusové body, třetí a vybojovali jeden bod. Poraženi byli pouze svými týmovými kolegy v pořadí Sébastien Ogier/Julien Ingrassia a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Pro Volkswagen to byl 53., 54. a 55. bodový zisk v 31 speciálních zkouškách Powerstage.

Téměř 30 stupňů – Rallye Itálie byla skutečnou výhní a testem odolnosti vůči rázům
Téměř tradičně vysoké teploty na Sardinii vytvořily pro Rallye Itálie skutečnou výheň – teplota vzduchu se pohybovala kolem 29 stupňů, teplota povrchu byla až 43 stupňů. Jezdci a spolujezdci se na velmi rozježděných šotolinových cestách s vysokými úlomky skal museli maximálně soustředit. Tvrdou zkouškou koncentrace byla především sobota, která byla s 212,83 km nejdelším soutěžním dnem od Rallye Safari 2002. Také pro tým znamenaly dlouhé dny práci na hranici únosnosti. Mechanici pracovali až téměř do půlnoci – a v pět hodin ráno už zase zvonil budík. Tým byl přitom pro jezdce Ogiera, Latvalu a Mikkelsena dokonalou oporou a každé ráno garantoval vždy tři dokonale připravené vozy Polo R WRC.

Úspěch v Rallye Itálie v číslech a faktech
Volkswagen na Sardinii přidal další kapitolu k svému výjimečně úspěšnému příběhu – 27. vítězstvím vozu Polo R WRC v mistrovství světa v rallye (FIA WRC) a 52. umístěním na stupních vítězů od vstupu do WRC v lednu 2013. Po 14 triumfech v rychlostních zkouškách na Rallye Itálie má Polo R WRC na svém kontě 406 nejlepších časů v rychlostních zkouškách z celkem 592 rychlostních zkoušek. Vozy Polo R WRC absolvovaly dohromady 30 108,95 kilometru rychlostních zkoušek od zahájení projektu v Rallye Monte Carlo 2013 – to odpovídá přibližně třem čtvrtinám obvodu Země v soutěžním tempu.



Hlasy po 3. dni Rallye Itálie
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Vítězství zde na Sardinii je velmi důležité pro náš boj o titul mistra světa. Nyní máme před konkurencí velký bodový náskok. Rozhodujícím důvodem pro úspěch, kromě perfektního vozu a fantastického týmu, byla absolutně perfektní a harmonická spolupráce mezi mnou a Julienem během celého víkendu. Normálně to není jinak, ale tady bylo tolik rychlostních zkoušek nových a dny tak dlouhé, že jsme se oba museli neustále extrémně soustředit. K tomu je nutné připočítat ještě výheň uvnitř vozu, náročné a drsné tratě rychlostních zkoušek – a na konci dne padl člověk do postele jako kámen. V této sezoně to byla fyzicky dosud nejnamáhavější rallye. Proto jsem mimořádně šťastný a hrdý na tento úspěch v Itálii.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„Polo R WRC dnes fungovalo opět dobře, ale po včerejších událostech jsme se už dopředu prakticky nemohli posunout. Proto jsme se soustředili na Powerstage. A s úspěchem. Sečteno a podtrženo musím být po problémech během celého víkendu s šestým místem a celkem deseti body po Powerstage spokojený. Přesto existují také pozitivní zprávy. V celém průběhu rallye jsme byli rychlí. Na to můžeme v Polsku navázat. Už se na to těším!“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„Na víc než na bod z Powerstage jsme dnes nedosáhli. Všechno jsem vsadil na tuto kartu, a to úspěšně. Powerstage se mi zdařila, neudělal jsem v ní žádnou chybu a z pozice na startu jsem vytěžil maximum. Je dobré, že si odvážíme nakonec aspoň něco hmatatelného. Ale samozřejmě jsem zklamaný, že jsme zde zažili spíš těžkou rallye – a z toho se poučíme. Moje pozornost je již zaměřena na další soutěžní víkend v Polsku. V uplynulém roce se mi tam velmi dařilo – předvedli jsme krásný souboj o vítězství se Sébastienem Ogierem. Doufám, že za dva týdny na něj budeme moci navázat.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
„Rallye Itálie byla pro Volkswagen jako jízda na horské dráze. A na konci s happy endem. Třetí vítězství Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassii ve zdejší rallye v řadě je pro ně velkým krokem v boji o titul mistrů světa v hodnocení posádek a pro Volkswagen má v průběžném hodnocení mistrovství světa konstruktérů cenu zlata. Zvítězit v této horké a pro techniku náročné rallye je všechno jiné jen ne lehké a rozhodně žádná procházka růžovým sadem. To jsme zažili na vlastní kůži s jezdci Jarim-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem. Oba však vytěžili z nepřízně osudu a obtížných situací maximum. Také před jejich výkony mám nejvyšší respekt. Mám radost za celý tým a společně se ohlížíme na extrémně úspěšnou první polovinu sezony. Všechna kolečka celého týmu – od jezdců až po mechaniky, od inženýrů až po kuchaře, od logistiků až po lékařské oddělení – do sebe dokonale zapadají. Na to můžeme být všichni hrdí.“



A pak tu byl ještě…

…jeden milník pro společnost Castrol, technického partnera a dodavatele týmu Volkswagen Motorsport pro mistrovství světa v rallye a pro okruhové závody. Během Rallye Itálie dosáhl výrobce maziv a značka ztělesňující „liquid engineering“ poprvé hodnoty 1 000 000 fanoušků na Facebooku. Gratulujeme!

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Itálie – konečné výsledky
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4:25.54,3 h
02. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 3.05,4 min
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 4.22,5 min
04. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 5.34,8 min
05. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 7.50,1 min
06. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 8.06,7 min
07. Jurij Protasov/Pavlo Čerepin (UA/UA), Citroën + 14.57,7 min
08. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I/I), Peugeot + 15.03,3 min
09. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda + 17.41,7 min
10. Khalid Al Qassimi/Chris Patterson (UAE/IRL), Citroën + 19.12,0 min

36. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 1:36.52,0 h

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Itálie – výsledky Powerstage
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 7.15,9 min
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 3,8 s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 4,1 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)
Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 133 c; 2. Mads Østberg, 67; 3. Andreas Mikkelsen, 64; 4. Jari-Matti Latvala, 56; 5. Elfyn Evans, 53; 6. Thierry Neuville, 50; 7. Kris Meeke, 47; 8. Dani Sordo, 38; 9. Hayden Paddon, 32; 10. Martin Prokop, 27; 11. Ott Tänak, 23; 12. Khalid Al-Qassimi, 9; 13. Jurij Protasov, 8; 14. Abdulaziz Al-Kuwari, 6; 15. Nasser Al-Attiyah, 6; 16. Sébastien Loeb, 6; 17. Diego Dominguez, 4; 18. Paolo Andreucci, 4; 19. Nicolás Fuchs, 2; 20. Gustavo Saba, 2; 21. Robert Kubica, 2; 22. Jan Kopecký, 2; 23. Jari Ketomaa, 1

Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 179 bodů; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 114; 3. Hyundai Motorsport, 113; 4. M-Sport, 99; 5. Jipocar Czech National Team, 34; 6. Hyundai Motorsport N, 31; 7. Volkswagen Motorsport II, 30; 8. FWRT, 5


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Porsche Česká republika s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč