PSA Peugeot Citroën představuje novou technologii: Hybride HDi

02. 02. 2006
Sdílet článek

Skupina PSA Peugeot Citroën v těchto dnech představuje dvojici modelů, které jsou nositeli nové technologie, Peugeot 307 a Citroën C4 Hybride HDi. Oba modely jsou vybaveny hybridním diesel – elektrickým pohonem.

Oba tyto vozy přinášejí značný pokrok na poli dosažených hodnot spotřeby paliva a emisních limitů CO2. Navíc naměřené hodnoty se podařilo dosáhnout v obvyklých podmínkách provozu, zvláště pak v městském cyklu. Průměrná spotřeba „hybridů“ se pohybuje kolem 3,4 l nafty na 100 km a emise CO2 vykázaly hodnotu 90 g na 1 kilometr. To jsou rekordní hodnoty naměřené ve třídě kompaktních vozů, která je na evropském trhu nejprodávanější. Navíc se jedná o výsledky, které jsou o 25 % lepší, než u podobných vozů s benzínovým hybridním systémem, konkrétně o 1 litr paliva na 100 km ve smíšeném režimu.


Technologie Hybride HDi je použita u motoru 1,6 l HDi s filtrem pevných částic FAP. Systém Stop&Start (STT) poslední generace je doplněný o elektromotor s převodníkem, velkokapacitní baterie a elektronickou kontrolu. Přenos výkonu probíhá přes převodovku s manuálním řazením. Technologie Hybride HDi umožňuje:
- obnovovat energii během zpomalování nebo brždění vozu
- stoprocentní využití elektrické energie bez znečisťujících emisi a zvýšeného hluku v městském provozu až do rychlosti 50 km/hod.
- standardní využívání elektrické energie v tzv. Modu ZEV
- zlepšení akcelerace na silnicích a dálnicích až o 35 % proti srovnatelným motorům PSA Peugeot Citroën plánuje první vozy s tímto pohonem uvést na trh v roce 2010. Nicméně tento počin je závislý na dostupnosti technologie a přijatelné ceně. V současné fázi by byl cenový rozdíl mezi vozem s technologií Hybride HDi a srovnatelným modelem HDi pro většinu zákazníků nepříznivý. PSA Peugeot Citroën proto hodlá pokračovat ve vývoji a soustředit se zejména na velkokapacitní baterie, elektromotor – generátor, převaděč a systém obnovy energie bržděním, a to za účasti nejlepších vědeckých a výzkumných týmů. Společnost PSA Peugeot Citroën je v současnosti lídrem světového trhu v produkci vozů s motory HDi Common Rail, kterých už jezdí více než 8 milionů. Navíc stála vždy v čele vývoje elektromobilů. A tak vyvíjení nového pohonu hybridního dieselu představuje vyvrcholení obou trendů.

Peugeot 307 a Citroën C4 Hybride HDi – ojedinělý technologický koktejl
- Motor 1,6 l HDi + FAP
- Převodovka s manuálním řazením
- Systém Stop&Start 2. generace
- Elektromotor a převodník
- Velkokapacitní baterie
- Elektronická kontrola
- 100% elektrický režim pro rychlosti do 50 km/hod.
- Režim ZEV přesně reagující na pokyny řidiče


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku
Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Test: Kia Sportage v hybridu zdolala rakouské Alpy překvapivě levně Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč Test: Kia Ceed SW - benzínové kombi se spotřebou dieselu

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

679 000 Kč

Renault Mégane

Rok výroby 2019

170 000 Kč

Audi A7

Rok výroby 2018

899 800 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2019

1 270 990 Kč