PSA Peugeot Citroën - Akční plán pro vyšší růst | Autanet.cz

PSA Peugeot Citroën - Akční plán pro vyšší růst

05. 10. 2006
Sdílet článek

PSA Peugeot Citroën zavádí akční plán růstu výkonnosti, který zahrnuje řadu opatření. Jejich cílem je především efektivní řízení nákladů celé skupiny. Vycházejí ze současného postavení skupiny i odhadů do budoucnosti a také z některých obecných trendů, jako jsou například přírůstek obchodů mimo Evropu, rozvoj případů smluvní spolupráce, průmyslové výroby a nároků na kvalitu, či úspěšné uvedení modelu Peugeot 207.

Jean-Martin Folz, prezident skupiny PSA, některé body z plánu objasnil přesněji. Především to jsou opatření, která si kladou za cíl okamžité úspory. Do konce roku 2006 by se mělo ušetřit kolem 125 milionů eur. Skupina se neobejde bez zmrazení úrovně platů a úspor v nákladové oblasti, redukován bude počet zaměstnanců v závodech ve Francii a Španělsku, uzavřen bude závod v Rytonu ve Velké Británii. Počet zaměstnanců v Evropě poklesne o 10 000. Rozhodnutím nepostavit druhý závod v Trnavě se dosáhne úspory 200 milionů eur oproti předpokládaným 350 milionům.


Také rozvoj synergií mezi jednotlivými výrobními závody operujícími na stejné platformě je cestou k efektivitě produkce, například mezi závody v Mulhouse a Sochaux či Poissy a Aulnay. Clem je zvýšit využitelnou kapacitu evropských továren (měřeno indexem Harbour) zpět na 100 % v roce 2007 a dosáhnout hodnoty kolem 110 % do tří let. Výdajové úspory by měly dosáhnout výše 2,5 miliardy eur, ovšem bez ohrožení výrobního plánu.

PSA Peugeot Citroën hodlá také uspíšit zavádění nových modelů, v Evropě natolik, aby průměrné stáří modelů bylo co nejnižší a umožnilo se zaměřit na určité segmenty trhu. Obměňování modelové řady se ale nedotkne pouze stávajících segmentů, skupina hodlá do roku 2009 vytvořit šest úplně nových konceptů pro segmenty vozidel, v nichž dosud nemá zastoupení.

Mimo Evropu chce dál stavět na široké paletě modelů, které se přizpůsobují lokálním podmínkám a požadavkům a tento trend chce akcelerovat mnohem výrazněji než dosud. Mezi roky 2006 a 2009 bude například pro čínský trh připraveno jedenáct modelů, pro Jižní Ameriku šest, rozvíjet se bude spolupráce na základě nedávno podepsané deklarace o spolupráci v Malajsii, zkoumají se možnosti výroby v Rusku. Pokračuje tak hledání nových odbytišť při současném limitování investic.



Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Škoda Fabia

Rok výroby 2009

68 000 Kč

Mercedes-Benz EQE

Rok výroby 2023

1 635 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 190 000 Kč