PSA Peugeot Citroën - Akční plán pro vyšší růst
PSA Peugeot Citroën zavádí akční plán růstu výkonnosti, který zahrnuje řadu opatření. Jejich cílem je především efektivní řízení nákladů celé skupiny. Vycházejí ze současného postavení skupiny i odhadů do budoucnosti a také z některých obecných trendů, jako jsou například přírůstek obchodů mimo Evropu, rozvoj případů smluvní spolupráce, průmyslové výroby a nároků na kvalitu, či úspěšné uvedení modelu Peugeot 207.
Jean-Martin Folz, prezident skupiny PSA, některé body z plánu objasnil přesněji. Především to jsou opatření, která si kladou za cíl okamžité úspory. Do konce roku 2006 by se mělo ušetřit kolem 125 milionů eur. Skupina se neobejde bez zmrazení úrovně platů a úspor v nákladové oblasti, redukován bude počet zaměstnanců v závodech ve Francii a Španělsku, uzavřen bude závod v Rytonu ve Velké Británii. Počet zaměstnanců v Evropě poklesne o 10 000. Rozhodnutím nepostavit druhý závod v Trnavě se dosáhne úspory 200 milionů eur oproti předpokládaným 350 milionům.
Také rozvoj synergií mezi jednotlivými výrobními závody operujícími na stejné platformě je cestou k efektivitě produkce, například mezi závody v Mulhouse a Sochaux či Poissy a Aulnay. Clem je zvýšit využitelnou kapacitu evropských továren (měřeno indexem Harbour) zpět na 100 % v roce 2007 a dosáhnout hodnoty kolem 110 % do tří let. Výdajové úspory by měly dosáhnout výše 2,5 miliardy eur, ovšem bez ohrožení výrobního plánu.
PSA Peugeot Citroën hodlá také uspíšit zavádění nových modelů, v Evropě natolik, aby průměrné stáří modelů bylo co nejnižší a umožnilo se zaměřit na určité segmenty trhu. Obměňování modelové řady se ale nedotkne pouze stávajících segmentů, skupina hodlá do roku 2009 vytvořit šest úplně nových konceptů pro segmenty vozidel, v nichž dosud nemá zastoupení.
Mimo Evropu chce dál stavět na široké paletě modelů, které se přizpůsobují lokálním podmínkám a požadavkům a tento trend chce akcelerovat mnohem výrazněji než dosud. Mezi roky 2006 a 2009 bude například pro čínský trh připraveno jedenáct modelů, pro Jižní Ameriku šest, rozvíjet se bude spolupráce na základě nedávno podepsané deklarace o spolupráci v Malajsii, zkoumají se možnosti výroby v Rusku. Pokračuje tak hledání nových odbytišť při současném limitování investic.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Citroën Jumper 2,2 HDI L2H2 DPH 110 KW KLIMA

Citroën C4 1.6 BlueHDi NEHAVAROVÁNO ČR !!

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi, 66kW, STK 12/2026
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články

Nových dobíjecích stanic pro elektromobily rychle přibývá
Jen v letošním prvním čtvrtletí zprovoznila PRE 34 nových veřejných dobíjecích stanic ...

Nová velká Dacia je tady. Čechům se bude líbit, má velký kufr a dobrou cenu
Dacia Bigster je prvním modelem skupiny Renault, který využívá zcela nový systém hybridního pohonu tvořeného čtyřválcovo ...

Lexus představil model RZ. Jezdí na elektřinu, může mít pohon všech kol a výkon až 408 koní
V rámci řady RZ se poprvé představuje verze F SPORT, která přináší vzrušení z jízdy ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

BMW Řada 2
Rok výroby 2020

Škoda Fabia
Rok výroby 2009

Mercedes-Benz EQE
Rok výroby 2023

BMW X5
Rok výroby 2018