PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin

vloženo

Společnosti PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy představily 22.4.2008 v Loughbouroughu (Birmingham, UK) výsledek svého společného výzkumného projektu H2Origin, jímž je městský dodávkový vůz s nulovými emisemi, který k pohonu elektrického hnacího ústrojí využívá technologicky vyspělý palivový článek.

PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin

Toto tři roky trvající partnerství vyústilo v realizaci technologického prototypu Peugeot Partner H2Origin s elektrickým motorem, který napájí palivový článek PEMFC (Proton Exchange Membrane Fuel Cell) nové generace.

Palivové články 10 kWe nové generace nabízí následující výhody:
· Dojezd vozu dosáhne 300 km, tzn. trojnásobek klasického elektrického vozu na baterie
· Kompaktnost palivového článku a jeho pomocných prvků je tak dokonalá, že je možné jej uložit do přední části vozu na místo tepelného motoru
· Vůz je schopen nastartovat při -20°C, což je u vozu s palivovým článkem velký pokrok

Inovovaný systém uchovávání plynného vodíku (700 barů) zlepšuje mobilitu a usnadňuje fungování a provoz vozu:
· Zvýšení množství vodíku o 70 % při stejném objemu a hmotnosti nádrží
· Zvýšení dojezdové vzdálenosti vozu bez nutnosti dobíjení baterií ze sítě, a tedy širší provozní profil
· Vodíkové lahve se nakládají do výsuvné zásuvky, která je umístěná pod nakládací plochou v zadní části vozu. Tento stojanový systém umožňuje rychlou výměnu lahví, což představuje praktickou alternativu k plnění v tradiční čerpací stanici, čímž se odstraní hlavní překážka rozvoje tohoto typu automobilů.

Strategie aktivní ostražitosti s cílem být připraveni v den D
PSA Peugeot Citroën ukazuje, že míní dál aktivně hledat potenciální řešení v oblasti, která je v rámci různých alternativ automobilového pohonu, objevujících se na počátku tohoto nového století, velice slibná. Toto neutuchající snažení je v souladu s názorem expertů i celého průmyslu, podle nichž by palivové články mohly být sériově využívány v horizontu roku 2020.

Ještě je nutné odstranit některé překážky jako jsou náklady, které prozatím neumožňují cenově dostupné využití, dále hmotnost a rozměry vodíkových lahví. Využití vodíku jako energetického zdroje je navíc stále v plenkách a postup vpřed bude vyžadovat vůli států a nadnárodních institucí, stejně jako posun v energetické politice, což automobilový průmysl nemůže ovlivnit.

Předváděcí model H2Origin umožnil skupině PSA Peugeot Citroën posunout se dál ve zkušenostech s automobilovými palivovými články a být připraven, pokud to podmínky trhu a energetický kontext umožní, přijít s nabídkou vozů s nulovými emisemi ZEV (Zero Emission Vehicle), které budou tuto technologii využívat.

H2Origin je šestý vůz s pohonem na palivový článek skupiny PSA Peugeot Citroën od roku 2000.

Henri Winand, výkonný ředitel Intelligent Energy:
„Vyrobili jsme poprvé kompaktní palivový článek, který se vejde pod kapotu motoru. Vytvořili jsme článek, jehož funkční robustnost vyhovuje nesmírně náročnému provoznímu prostředí, a díky spolupráci s PSA Peugeot Citroën jsme získali neuvěřitelné množství zkušeností.“

Jean Pierre Goedgebuer, ředitel výzkumu PSA Peugeot Citroën:
„Jakožto nejúspěšnější výrobce vozů s nízkými emisemi CO2 jsme již vyrobili několik vozů s nulovými emisemi. Díky palivovému článku Intelligent Energy se u vozu s elektrickým pohonem Peugeot Partner H2Origin zvýšil dojezd ze 100 na 300 km. Takovéto zvýšení dojezdu městských elektrických dodávkových vozů značným způsobem rozšiřuje jejich pole působnosti a současně se ukazuje jako velice zajímavé řešení pro zlepšení podmínek pro úspěch na trhu s elektrickými vozy, jakmile to bude ekonomicky možné.“


 

 


Zdroj: CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Co znamenají nápisy na pneumatice? Vyčíst můžete netušené věci

Co znamenají nápisy na pneumatice? Vyčíst můžete netušené věci

Zanedlouho nás opět čeká období přezouvání pneumatik, s čímž bývá spojen i nákup nového obutí. Při výběru pneumatik je důležité znát několik údajů, aby řidič vybral ty správné. Směrodatné jsou údaje v technickém průkazu..

Zdánlivě malý Hyundai i10 má české ceny a skrývá velká překvapení

Zdánlivě malý Hyundai i10 má české ceny a skrývá velká překvapení

Po úspěšném předprodeji prvních 100 kusů, který musel být kvůli velkému zájmu dokonce zdvojnásoben, nyní nová generace..

Na elektromobil Honda e si připravte minimálně 899 900 Kč

Na elektromobil Honda e si připravte minimálně 899 900 Kč

Malý retro elektromobil od japonské automobilky má české ceny. Na originální model si je nutné připravit minimálně 899..

Test ojetiny: Citroën DS3 – když chcete vybočit z řady

Test ojetiny: Citroën DS3 – když chcete vybočit z řady

Citroën DS3 představuje luxusnější alternativu k „cé-trojce“. Stejně jako další modely DS zaujme neotřelým..

Test: Opel Grandland X 1.6 Turbo. Jízdní premiant!

Test: Opel Grandland X 1.6 Turbo. Jízdní premiant!

Opel Granland X je s námi už hezkých pár let a v jeho interiéru to pomalu začíná být znát. V jednom ohledu na něj ale..