PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin
Společnosti PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy představily 22.4.2008 v Loughbouroughu (Birmingham, UK) výsledek svého společného výzkumného projektu H2Origin, jímž je městský dodávkový vůz s nulovými emisemi, který k pohonu elektrického hnacího ústrojí využívá technologicky vyspělý palivový článek.
Toto tři roky trvající partnerství vyústilo v realizaci technologického prototypu Peugeot Partner H2Origin s elektrickým motorem, který napájí palivový článek PEMFC (Proton Exchange Membrane Fuel Cell) nové generace.
Palivové články 10 kWe nové generace nabízí následující výhody:
· Dojezd vozu dosáhne 300 km, tzn. trojnásobek klasického elektrického vozu na baterie
· Kompaktnost palivového článku a jeho pomocných prvků je tak dokonalá, že je možné jej uložit do přední části vozu na místo tepelného motoru
· Vůz je schopen nastartovat při -20°C, což je u vozu s palivovým článkem velký pokrok
Inovovaný systém uchovávání plynného vodíku (700 barů) zlepšuje mobilitu a usnadňuje fungování a provoz vozu:
· Zvýšení množství vodíku o 70 % při stejném objemu a hmotnosti nádrží
· Zvýšení dojezdové vzdálenosti vozu bez nutnosti dobíjení baterií ze sítě, a tedy širší provozní profil
· Vodíkové lahve se nakládají do výsuvné zásuvky, která je umístěná pod nakládací plochou v zadní části vozu. Tento stojanový systém umožňuje rychlou výměnu lahví, což představuje praktickou alternativu k plnění v tradiční čerpací stanici, čímž se odstraní hlavní překážka rozvoje tohoto typu automobilů.
Strategie aktivní ostražitosti s cílem být připraveni v den D
PSA Peugeot Citroën ukazuje, že míní dál aktivně hledat potenciální řešení v oblasti, která je v rámci různých alternativ automobilového pohonu, objevujících se na počátku tohoto nového století, velice slibná. Toto neutuchající snažení je v souladu s názorem expertů i celého průmyslu, podle nichž by palivové články mohly být sériově využívány v horizontu roku 2020.
Ještě je nutné odstranit některé překážky jako jsou náklady, které prozatím neumožňují cenově dostupné využití, dále hmotnost a rozměry vodíkových lahví. Využití vodíku jako energetického zdroje je navíc stále v plenkách a postup vpřed bude vyžadovat vůli států a nadnárodních institucí, stejně jako posun v energetické politice, což automobilový průmysl nemůže ovlivnit.
Předváděcí model H2Origin umožnil skupině PSA Peugeot Citroën posunout se dál ve zkušenostech s automobilovými palivovými články a být připraven, pokud to podmínky trhu a energetický kontext umožní, přijít s nabídkou vozů s nulovými emisemi ZEV (Zero Emission Vehicle), které budou tuto technologii využívat.
H2Origin je šestý vůz s pohonem na palivový článek skupiny PSA Peugeot Citroën od roku 2000.
Henri Winand, výkonný ředitel Intelligent Energy:
„Vyrobili jsme poprvé kompaktní palivový článek, který se vejde pod kapotu motoru. Vytvořili jsme článek, jehož funkční robustnost vyhovuje nesmírně náročnému provoznímu prostředí, a díky spolupráci s PSA Peugeot Citroën jsme získali neuvěřitelné množství zkušeností.“
Jean Pierre Goedgebuer, ředitel výzkumu PSA Peugeot Citroën:
„Jakožto nejúspěšnější výrobce vozů s nízkými emisemi CO2 jsme již vyrobili několik vozů s nulovými emisemi. Díky palivovému článku Intelligent Energy se u vozu s elektrickým pohonem Peugeot Partner H2Origin zvýšil dojezd ze 100 na 300 km. Takovéto zvýšení dojezdu městských elektrických dodávkových vozů značným způsobem rozšiřuje jejich pole působnosti a současně se ukazuje jako velice zajímavé řešení pro zlepšení podmínek pro úspěch na trhu s elektrickými vozy, jakmile to bude ekonomicky možné.“
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelPeugeot Partner Tepee 1,6 VTi,120HP,ČR,DPH
Peugeot Partner Tepee 1,6 HDi Active,ČR,Klima
Peugeot Partner Tepee 1,6BlueHDi Tempomat,ČR,Active
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Ford představuje Ranger PHEV který má 279 koní a 690 Nm točivého momentu
Kromě modelových řad Wildtrak a XLT uvádí Ford Pro nový model také jako exkluzivní startovací edici Stormtrak PHEV. ...
Škoda Fabia slaví výročí. Je s námi už čtvrt století
Škoda Fabia hraje v novodobé historii automobilky Škoda už 25 let nezastupitelnou roli ve třídě malých vozů. Její první ...
Mazda2 do konce září s letním bonusem 50.000 Kč
Samodobíjecí Mazda2 Hybrid je vynikající auto do města: Má výrazné tvarové linky, atraktivní proporce a kompaktní rozměr ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Škoda Kodiaq
Rok výroby 2022
BMW Řada 5
Rok výroby 2019
Audi A3
Rok výroby 2016
Citroën Grand C4 Picasso
Rok výroby 2019