Povinné ručení vs. havarijní pojištění: Co je co?

vloženo

Nikdo z nás nechce způsobit dopravní nehodu nebo být jejím účastníkem na jakékoliv straně. Bohužel ale nehody nechodí jen po horách a občas se přenesou i na silnici. Mít povinné ručení je základ. V čem se liší od havarijního pojištění?

Povinné ručení vs. havarijní pojištění: Co je co? Povinné ručení vs. havarijní pojištění: Co je co?

Plánujete koupit auto? Otázka pojištění vás nemine. To zákonné musí mít uzavřené každý majitel vozidla, havarijní a další pojištění jsou na vás. Mít je uzavřené vám ale v mnohém ulehčí život. Sjednat si povinné ručení spolu s havarijním pojištěním v jednom balíčku je navíc obvykle výhodné. Nejen, že získáte lepší cenu, ale budete mít všechno hezky pod jednou střechou.


K čemu vám je povinné ručení?

Povinné ručení je tzv. zákonné pojištění vozidla. Konkrétně jde o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla na cestách. To, k čemu toto pojištění primárně slouží, je pokrytí nákladů na škodu způsobenou dopravní nehodou, ať už na majetku nebo na zdraví, druhé straně nehody v případě, kdy jste dopravní nehodu způsobili vy. 

V praxi to tedy vypadá tak, že když způsobíte havárii, náklady na škody, které jste tím způsobili druhé straně, například poškození auta, se vyplatí z vašeho povinného ručení až do výše pojistného limitu. Ten je stanovuje zákon na minimální částku 35 milionů na škody na majetku a na zdraví. 

Havarijko téměř na vše ostatní

Havarijní pojištění mít uzavřené nemusíte, ale doporučuje se. Proč? Povinné ručení je tu pro druhou stranu nehody, havarijní pojištění je tu pro vás. Primárně tedy slouží k pokrytí nákladů na škody na vozidle, které vznikly přírodními živly, havárií, odcizením nebo vandalismem. Havarijní pojištění tak pokryje hlavní rizika, kterými jsou:

  • Dopravní nehoda
  • Krádež a odcizení vozu
  • Zničení a poškození vozu přírodní živlem
  • Poškození vozu cizí osobou

Samozřejmě můžete daná rizika různě kombinovat a vybrat si všechny nebo jen ta, která reálně hrozí. Havarijní pojištění má také víc možností připojištění, přičemž k těm nejčastějším patří pojištění skel, pojištění osob ve vozidle, pojištění zavazadel ve vozidle, úrazové pojištění nebo pojištění poškození zvířetem.

Když to pojmeme prakticky

Máte sjednané jen povinné ručení. To znamená, že při nehodě, kterou způsobíte, se náklady na všechny škody, které utrpěla druhá strana nehody, uhradí z povinného ručení. Nemusíte si s tím tak dělat téměř žádné starosti. Ale co škody na vašem vozidle? Pokud máte jen povinné ručení, všechny náklady na vašem autě či motorce jdou na vaši hlavu.

Pokud máte ale povinné ručení i havarijní pojištění, jste kryti ze všech stran. A nemusíte si tak ani dělat hlavu s tím, jak za všechnu tu způsobenou škodu zaplatíte. 

S každým vozidlem, autem nebo motorkou, přichází i povinnosti. Kromě pravidelné kontroly technického stavu a dalších věcí jsou to i pravidelné platby za pojištění. To zákonné určitě nepodceňujte, kdybyste ho neměli, připíše se vám k nákladům na škodu ještě i pokuta. Havarijní pojištění sice mít uzavřené nemusíte, ale abyste si kryli i své škody, je dobré si ho sjednat. V ideálním případě si obě pojištění sjednejte najednou. Předejdete zbytečným starostem, a navíc často i získáte lepší cenu.

komerční článek



Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Výroba plug-in hybridní Škody Superb iV zahájena

Výroba plug-in hybridní Škody Superb iV zahájena

V závodě Škoda Auto v Kvasinách sjel dnes z výrobní linky první vůz Superb iV. Mladoboleslavská automobilka připravila závod pro výrobu prvního elektrifikovaného sériového modelu v historii firmy investicí přibližně 12..

Na nový Volkswagen Passat si připravte minimálně 3/4 milionu korun

Na nový Volkswagen Passat si připravte minimálně 3/4 milionu korun

Zákazníci mohou nový Passat objednávat jako obvykle ve dvou základních karosářských verzích Limuzína a Variant s..

Honda e oficiálně představena, palubní desku budou tvořit displeje

Honda e oficiálně představena, palubní desku budou tvořit displeje

Elektrická novinka s pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 8 sekund, chlubí se dojezdem 220 km a díky funkci..

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Nový IONIQ Electric s vylepšenými akumulátory o kapacitě 38,3 kWh pojme výrazně více elektrické energie a nabízí nyní..

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Škoda elektrifikuje. Již nyní je možné předobjednávat modely s okřídleným šípem ve znaku, které pohání elektřina...