Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...

14. 05. 2010
Sdílet článek

S maximální rychlostí 330 km/h a zrychlením z 0 na 300 km/h za 28,9 s. je odlehčená verze modelu 911 GT2 nejrychlejší sériovým modelem značky. Jak hrůzostrašný výkon posílá na zadní kola nejlépe demonstruje fakt, že třeba při sprintu na 200 km/h bude o celé 3,5 sekundy rychlejší než legendární brutální model 959 z druhé poloviny osmdesátých let...

Model GT2 RS bude vyroben v limitované sérii 500 kusů, předběžná cena je asi 240 tisíc euro- tedy v přepočtu leží na šestimilionové hranici. Proti výchozímu modelu GT2 došlo díky rozsáhlejšímu použití dílů z uhlíkových vláken a odlehčených hliníkových ramen zadní nápravy ke snížení hmotnosti o cca 70 kg, a naopak díky instalaci turbodmychadel s proměnnou geometrií došlo k dalšímu nárůstu plnícího tlaku (z 1,4 na 1,6 baru)- a tím i ke zvýšení výkonu o dalších 66 kW!


Přeplňovaný šestiválcový boxer nyní při objemu 3600 ccm dává přímo neskutečný výkon 456 kW. Točivý moment 700 N.m je k dispozici už od „dieselových“ otáček 2500/min a na konstantní úrovni vydrží až do 5500/min... Nekompromisní povaze vozu odpovídá i výhradní spojení s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem „pouze“ zadních kol.

Právě posledně jmenované je příčinou, že při zrychlení z nuly na 100 km/h musí toto Porsche zkousnout vítězství o něco slabšího typu 911 Turbo S (3,5 proti 3,3 s.), neboť tomu kromě superrychlé dvouspojkové převodovky DPK pomáhá i propracovaný pohon všech kol. Jakmile ale zadní kola modelu GT2 RS najdou potřebnou trakci, pak už se mu od této značky nevyrovná vůbec nic. Rychlost 160 km/h je pokořena za 6,8 s., dvoustovka za 9,8 a třístovka za 28,9 s... Ostatně s výkonovou hmotností 3,0 kg/kW patří k nejlepším ve své třídě.

GT2 RS má standardně keramické brzdy PCCB, za které se u slabších modelů připlatíte nehorázné peníze. Alcantarou čalouněnému interiéru dominují skořepinová sportovní sedadla a hlavně červeno-černá barevná kombinace. Zvenčí jde nejrychlejší Porsche poznat velice jednoduše- jako jediné má totiž matně černou „uhlíkovou“ kapotu.

Technické údaje
• Motor: 6 válec boxer, biturbo
• Objem válců: 3.600 ccm
• Max. výkon: 456 kW při 6,500/min
• Max. točivý moment: 700 N.m při 2,500-5,500/min
• Kompresní poměr: 9.0 : 1
• Max. plnící tlak: 1.6 bar
• Převodovka: 6 st. manuál

Pneu: vpředu 245/35 ZR 19, vzadu 325/30 ZR 19
• Hmotnost: 1.370 kg
• Rozměry: 4469/1852/1285 mm (D/Š/V)
• Rozvor náprav: 2350 mm

• Max. rychlost: 330 km/h
• Zrychlení 0-100 km/h: 3.5 s
• Kombinovaná spotřeba: 11,9 l/100 km (CO2: 284 g/km)
• Průměr otáčení: 10.9 m
• Odpor vzduchu: Cx=0.34



Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

-MO-, foto Porsche

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč