Peugeot L500 R HYbrid - koncept závodního vozu

vloženo

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdává Peugeot hold obdivuhodnému týmu „Charlatans“, který značce Peugeot přinesl v letech 1913–1919 na americkém okruhu Indy 500 tři krásná vítězství, a představuje futuristickou verzi závodního vozu: Peugeot L500 R HYbrid.

Peugeot L500 R HYbrid - koncept závodního vozu Peugeot L500 R HYbrid - koncept závodního vozu

Koncepční závodní vůz, který maximalizuje zážitek z řízení
Peugeot L500 R HYbrid může díky své nízko položené pozici již od prvních metrů ze sebe vydat celý svůj potenciál. Vůz vážící 1000 kg, je jen 1 metr vysoký a posazený na širokých kolech. Byl stvořen pro závody: zrychlení z 0 na 100 km zvládá za 2,5 vteřiny, 1000 m s pevným startem překoná za 19 vteřin. Hybridní benzínový pohon plug-in o výkonu 500 k, který vyvinuly týmy divize Peugeot Sport na základě pohonu vozu 308 R HYbrid, spojuje dva elektrické motory, jeden vepředu, druhý vzadu, a benzínový motor 270 k. Maximální točivý moment dosahuje 730 Nm. Linie karoserie vozu Peugeot L500 R HYbrid se klene od loga značky na masce chladiče a končí – jako připomínka na svého předchůdce – u aerodynamické zádi, kde se objevují světla ve tvaru tří lvích drápů, jež jsou charakteristické pro současný design značky Peugeot.


Zážitek z jízdy zintenzívněný díky futuristické vizi holografické kabiny Peugeot i-Cockpit
Peugeot L500 R HYbrid byl sestaven tak, aby vůz tvořil s pilotem jeden celek a zážitky za volantem byly co nejintenzivnější. Závodní vůz ukrývá uzavřenou kabinu pilota, která byla zkoncipována jako samostatná plovoucí kapsle zabudovaná v karoserii. Autoři vystavěli koncepční vůz kolem kabiny Peugeot i-Cockpit prezentované v  ultra-sportovní verzi s malým volantem a dvěma hologramy, které promítají informace řidiči prostřednictvím dvou diskobolů. Pro větší aerodynamiku přepracovaly týmy Peugeot původní dvoumístnou verzi vozu L45 na jednomístnou a zážitek z jízdy nabízejí virtuálnímu spolujezdci v reálném čase pomocí headsetu pro rozšířenou realitu. L500 R HYbrid je Peugeot spojující minulost, současnost a budoucnost. Kromě futuristického charakteru vozu a pocty jeho předchůdci zde nalezneme i principy typické pro design značky Peugeot, jako je přední světelný podpis nového SUV Peugeot 3008, ostře oddělený modrý a černý odstín karoserie odkazující na hybridní benzínový motor 500 k a na původní barvu vozu L45.

Koncepční závodní vůz vzdávající hold vítězstvím Peugeot v Indianopolis
Peugeot L500 R HYbrid vzdává hold vozu L45 a úspěchům značky v USA: Peugeot vyhrál třikrát závod 500 mil Indianapolis na druhé nejstarší závodní trati na světě. Model L45 (jako 4,5 litru) byl nástupcem vozu L76, který v roce 1912 vyvinul tým odvážných mladých jezdců, přezdívaných „Šarlatáni“ (francouzsky „Charlatans“). Od roku 1919 vyrobili řadu vozů, které poznamenaly novou éru v koncepci závodních motorů. L76 byl první automobil na světě, který zkombinoval čtyřválcový motor se 4 ventily na válec a 2 vačkovými hřídeli v hlavě, což z něj udělalo první moderní závodní vůz, který byl schopen vyvinout rychlost 190 km/hod!

Za volantem prvních závodních vozů Peugeot – L76, L57 a L3 L45 – zaznamenali „Šarlatáni“ úspěch na okruzích a závodech po celém světě. Jezdci Georges Boillot, Jules Goux a Paola Zuccarelli a inženýr Ernest Henry jsou i dnes synonymem pro inovace a odvahu. Tato americká epocha znamenala začátek seznamu vynikajících vítězství týmu Peugeot Sport v USA, na němž figurují i Ari Vatanen a Robby Unser, kteří vyhráli legendární závod Pikes Peak s vozem Peugeot 405 T16 (1988 a 1989), a Sébastien Loeb, který v tomto 20kilometrovém závodu na vrchol vytvořil v roce 2013 rekord v čase 8:13,878 za volantem vozu Peugeot 208 T16 Pikes Peak. Tento vítězný duch pro značku Peugeot typický a díky němu týmy vyrážejí dobývat vítězství, jako je tomu v případě Stéphana Peterhansela, který v letošním roce stál za velkým úspěchem značky Peugeot na Dakaru, kde navázal na čtyři po sobě jdoucí vítězství značky Peugeot z let 1987–1990.

„S vozem Peugeot L500 R HYbrid jsme chtěli vzdát hold krásnému dobrodružství, které značka Peugeot představovala na začátku století. S podporou tohoto ducha výkonnosti a inovací jsme chtěli nabídnout výraznou, elegantní a technologickou vizi budoucnost automobilového sportu by Peugeot,“ vysvětlil Matthias Hossann, manažer pro koncepční vozy a inovativní design značky Peugeot.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot L500 R HYbrid - koncept závodního vozu Fotografie k článku Peugeot L500 R HYbrid - koncept závodního vozu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nová Toyota Land Cruiser je tady, 1,5 milionu stačí

Nová Toyota Land Cruiser je tady, 1,5 milionu stačí

Na český trh přichází modernizovaná Toyota Land Cruiser. Nabídne výkonnější pohonnou jednotku, nové bezpečnostní asistenční systémy i některé designové změny. Cena nového LC 150 začíná na 1 465 000..

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Automobilka Peugeot se pochlubila novým přírůstkem v podobě plug-in hybridu. Srdcem modelu 508 PSE je benzinový motor..

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..