Peugeot 206... slaví 5 000 000 vyrobených vozů

31. 05. 2005
Sdílet článek

Dne 26. května 2005 oslavil model 206 pět miliónů vozů, které byly vyrobeny od jeho oficiálního uvedení na trh 10. září 1998. Historický rekord v počtu vyrobených kusů jednoho modelu Peugeot, který drží vůz 205 s celkem 5 278 000 exempláři, jež opustily montážní linky v průběhu let 1983 až 1998, bude, zdá se, brzy překonán.

Pětimilióntý vůz 206 byl vyroben v závodě v Mulhouse a jedná se o verzi coupé cabriolet 1.6 HDI FAP. Vůz byl vyroben pro německý trh, kde byl model 206 v anketě automobilového časopisu Auto Motor und Sport pošesté za sebou zvolen čtenáři nejlepším dováženým malým vozem v Německu.


Mezinárodní obchodní úspěch

V letech 2001 až 2004 se každoročně prodalo více než 800 000 modelů Peugeot 206. Vůz byl uveden ve 145 zemích světa a 82 % produkce určené v roce 2004 na vývoz svědčí o velké mezinárodní úspěšnosti značky Peugeot. Dnes se nejprodávanější vůz na evropském trhu v letech 2001 až 2003, model 206, stále nachází na prvním místě v počtu přihlášených vozů v segmentu B. Krom jiného je v rámci kategorie malých vozů také evropským favoritem v prodeji dieselových verzí. V současnosti jezdí po silnicích západní Evropy bezmála 3,5 miliónů těchto malých vozů s « kočičím pohledem ». Toto číslo je samo o sobě dokladem obchodního úspěchu automobilu, jenž dokázal ideálně spojit výrazný styl, dynamiku a trvalou hodnotu s výjimečným pohodlím a bezpečností a stal se tak velice rychle ve své kategorii uznávanou referencí. V žebříčku největších odbytišť vede Francie s více než 1,1 miliónem zaregistrovaných vozidel, následována Velkou Británií (540 000), Itálií (465 000), Španělskem (400 000) a Německem (331 000). Německý trh se mimochodem vyznačuje nejvyšší poptávkou po modelu 206 CC, kterého bylo do současnosti celkem ve všech zemích prodáno více než 300 000 exemplářů. V České republice si model od roku 2000 drží pozici nejprodávanějšího importovaného vozu. Nejvíce prodávanou verzí je pětidvéřová s benzinovým motorem o objemu 1,1 l. Peugeot 206 se vyrábí nebo montuje v šesti výrobních závodech na různých místech světa: ve Francii v Mulhouse a Poissy, ve Velké Británii v Rytonu a také v Iránu. Dvě továrny se nacházejí v Jižní Americe - v Porto Real v Brazílii a Buenos Aires v Argentině. Denní produkce modelu 206 ve všech těchto závodech celkem přesahuje 3 100 vozů.

Kopretina se šesti okvětními lístky

Model 206 je vzorovým příkladem uplatnění strategie nazývané „lístky kopretiny“ – v současnosti existuje pět karosářských variant tohoto vozu: tří a pětidveřový hatchback, verze SW, CC a RC. Stávající nabídka bude brzy obohacena o tzv. tříobjemovou verzi, která je výsledkem spolupráce se společností Iran Khodro a je určena pro část mezinárodních trhů. Každá z uvedených variant má svůj vlastní, osobitý charakter a všechny zaznamenaly na evropských trzích velice kladnou odezvu. Karosářská silueta hatchback se ve své tří i pětidveřové podobě stala od roku 2000 jednoznačným lídrem v kategorii malých vozů, varianta SW se nachází na vedoucí pozici mezi vozy typu break nižší třídy, verze 206 CC vede od roku 2001 v prodejích v kategorii coupé cabriolet a stává se nejprodávanější verzí CC ve své třídě. Peugeot 206 je doposud jediným vozem v segmentu B, který nabízí dieselový motor vybavený filtrem pevných částic FAP.

Trojnásobný mistr světa v rallye

Vedle mimořádného obchodního úspěchu si model 206 v podobě soutěžního speciálu WRC vydobyl postavení reference i v oblasti profesionálního automobilového sportu a třikrát za sebou získal v roce 2000, 2001 a 2002 na světovém šampionátu v rallye pohár konstruktérů, podpořený navíc v roce 2000 a 2002 také titulem mistra světa pro pilota Marcuse Grönholma.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč